Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Ontwerp een illusiemechanic!

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
9-3-2019 08:57:00

Hallo allemaal!

Ik ben geïnspireerd geraakt door the dude, dus nu dacht ik, mijn beurt om een prijsvraag uit te schrijven.

Ik ben een fan van rare mechanics en kaarten (begonnen in het Time Spiral-block, vandaar). Rare trucjes met de exile zone en de hand, van suspend tot ninjutsu, misleiding en geheimen op het veld... Soms probeerden ze dat soort dingen zelfs in Alpha al. Wat zeg ik, júíst in Alpha! We kennen bijvoorbeeld allemaal de geweldige kaart Illusionary Mask. Later zou de ability van deze kaart in Morph veranderen, maar hier is het nog lekker awkward en veel te ingewikkeld. Alles was nog mogelijk en niks was te raar.

Het doel van deze prijsvraag is een ability of keyword te ontwerpen dat de sfeer van Illusionary Mask uitdraagt: er wordt een illusie op het veld gegooid die onder bepaalde voorwaarden in een echt creature verandert.

Zoals gezegd, bestaat Morph al, maar Morph is niet per se flavourvol en het werkt in mijn ervaring vaak traag. Des te minder je ability of keyword op Morph lijkt, des te meer bonuspunten. Daarnaast wordt beoordeeld op originaliteit, creativiteit en flavour.

Laat de ability of het keyword zien op één tot drie kaarten. Er zijn geen bonuspunten te behalen voor meer kaarten of plaatjes, maar het wordt wel gewaardeerd.

Deadline: zondag 17 maart, 23:59
Uitslag: maandag 18 maart

Wat prijzen betreft, wil ik de onderstaande kaarten aanbieden aan de winnaars. Echter kom ik pas in juli weer naar Nederland, dus je zou tot die tijd moeten wachten op je prijs, of als je haast hebt, kunnen we iets afspreken over verzendkosten vanuit Finland.

Greater Good (Battlebond)
Rakdos, Lord of Riots
Predict (Commander 2018)
Bontu the Glorified
Leonin Warleader
Serra Avatar (Commander 2018)
Palladia-Mors, the Ruiner
Exava, Rakdos Blood Witch
Celestial Archon (Theros)

Het is allemaal niet even waardevol, dat besef ik, maar ik dacht, het is misschien een leuke incentive. De eerste, tweede en derde plaats (in die volgorde) mogen ieder drie kaarten uitzoeken!


(En moderators, als ik hier iets fout doe of als het niet aan mij is om prijsvragen uit te schrijven, laat het me dan gerust weten en dan is deze post zó weer weg!)

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (31)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
9-3-2019 10:10:00

Heel tof Tim! Hulde!

Ik ga zeker meedoen!

9-3-2019 10:20:00

Heel tof, en leuke opzet! Ik ga ook de denktank in

9-3-2019 17:13:00

Bij deze de eerste inzending van deze ontwerp wedstrijd. De ability die ik bedacht heb is Ambush. Het idee is dat creatures zich verborgen hebben op de battlefield en in hinderlaag liggen voor een aanval. Indien de aanval komt komen ze tevoorschijn en verrassen ze met een effect.

------------------------------------------------------------------------------

Ambush - You may cast this card face down as a 0/2 creature for 2. Whenever one or more creatures your opponents control attacks you may turn the card face up. At the end of combat this card is turned face down again.

------------------------------------------------------------------------------

Sparkling Goblin R

Creature - Goblin

Ambush

Whenever Sparkling Goblin is turned face up, Sparkling Goblin deals 1 damage to any target.

"Hiding with his new found lightning rock, he shocks the world when he get scared."

1/1

------------------------------------------------------------------------------

Dirtsleeper 1B

Creature - Zombie

Ambush

Whenever ... is turned face up you may sacrifice a creature. If you do your opponent sacrifice a creature and loses 1 life.

"He mostly sleeps hidden in the dirt, but when you wake him friend and foe aren't save."

1/1

------------------------------------------------------------------------------

Ambush Scout 1RR

Creature - Human

Ambush

Whenever ... is turned face up, target creature gets +1/+1 and first strike until end of turn.

"He sees every attack coming and makes sure his defenses hits first."

1/2

------------------------------------------------------------------------------

10-3-2019 21:12:00

Thanks voor de positieve reacties en de deelname! Ik ben benieuwd hoeveel inzendingen we gaan krijgen.

10-3-2019 22:54:00

Oké, ik heb het volgende idee voor een illusiemechanic:

Kaart A/Achterzijde A1/A2/A3/A4
Je mag Kaart A zo vaak in je deck hebben als je maar wilt, maar slechts 4 keer met dezelfde achterzijde.

Ik zou op deze manier 2 voorzijden en 8 achterzijden van tekst en flavor willen voorzien, zodat ik de potentie van dit idee kan tonen.

Maar valt dit nog wel binnen het 1 tot 3 kaarten reglement?


11-3-2019 08:47:00

Ik vind dat dat er nog binnen valt hoor! Ik ben erg benieuwd naar je uitwerking!

11-3-2019 13:53:00

Scare: You may cast this card face down as a 1/1 colorless creature for 2. Discard a card: turn this card face up. Whenever this card is turned face up, tap target creature. That creature doesn't untap during it's controller's next untap fase.


Voorbeelden van kaarten:


Mutilated Brownie

manacost: 1G
card type: creature
creature type: Faerie
rarity: common

Scare

Flavour text: It never was the most self-conscious of creatures.

P/T: 1/1




Hideous Chameleon

manacost: 1GG
card type: creature
creature type: Lizard
rarity: uncommon

Scare, forestwalk

Flavour text: It preys on the nervous and the sensitive.

P/T: 2/2




Lingering Ghost

manacost: BB
card type: creature
creature type: Spirit
rarity: uncommon

Scare, flying

Flavour text: 'Boo!'

P/T: 2/1




Disguised Barbarian

manacost: 2RR
card type: creature
creature type: Human Barbarian
rarity: rare

Scare, first strike

Flavour text: 'That's the ugliest goat I've ever seen.' Twyx, Elf Herder's last words.

P/T: 4/3

11-3-2019 14:35:00

Leuk, een prijsvraag. Dat was lang geleden!

11-3-2019 16:09:00

Leuke wedstrijd, dit gaf me een idee om een mechanic die ik al een tijd in gedachte had uit te breiden.

Illusive (Whenever [ ] becomes the target of a spell or ability, you may return [ ] to it's owner's hand. If you do you may put a creature card from your hand face down as a 2/2 creature. Turn it face up any time for its mana cost if it's a creature.)

Mistveil Sprite
Creature – Sprite (common)

Illusive, flying

"Going after the little one doesn't always work."
1/1

Mistveil mists
Instant (uncommon)

Any number of target creatures you control gain Illusive until end of turn.

"Their blades hit only mist for only moments later more sprites appeared."

Darkveil Sprite
Creature – Sprite (uncommon)

Flying

Whenever a creature you control enters or leaves the battlefield, target player loses one life and you gain one life.

3/1
"Darkveil sprites feasts of the lingering energies of their kin."

Darkveil Seer
Creature – Sprite (rare)

Flying

Whenever a sprite you control leaves the battlefield, destroy target non-sprite creature.

5/2
"Darkveil seers are not to be reckoned with."

Linalta, Queen of the Mistveil (3xB/U/W) (tribrid mana?)
Legendary Creature – Sprite (mythic)

Flying, Illusive

Other sprites you control have Illusive. (Illusive does not stack)

Whenever Linalta, Queen of the Mistveil is turned faced up, you draw X cards and gain X life, target player discards X cards where X is the number of sprites you control.

Morph (3xB/U/W)

6/3
"Her presence is as beautiful as terrifying, her leave gives feeling of emptiness and relief."

The Mistveil
Legendary Land

The Mistveil enters the battlefield tapped.

Illusive

: Add , or to your mana pool.

(B/U/W) : Target creature gains Illusive until the end of turn.

"So far we found 457 locations of the Mistveil."

11-3-2019 20:44:00

Leuk!

Illusionary Mist
Artifact

Creatures have "this creature loses all abilities and has base power and toughness 0/1".

Whenever a creature attacks, blocks, or becomes the target of a spell or ability it becomes a copy of another random creature and loses "this creature loses all abilities and has base power and toughness 0/1" until end of turn.

12-3-2019 13:01:00

Hmm, leuke opdracht en eigenlijk moeilijker dan ik dacht om het toch een beetje gebalanceerd te houden.

Mirror of Tolu Tolu

Legendary Artifact (Mythic)

, exile a creaturecard with converted manacost X from your hand: search your library for up to three other copies of the exiled creaturecard with the same name and put them into play. They have haste this turn.

"The Mirror takes, the Mirror gives. And then some..."

PS: 'Tolu Tolu' is 'verdriedubbelen' in het Samoaans. Volgens Google translate toch...

13-3-2019 14:01:00

Mirror of Mysteries

CMC: 4 colorless
Rarity: Rare
Artifact

When Mirror of Mysteries enters the battlefield, conceal 2. (Exile the top two cards of your library face down.)

Whenever Mirror of Mysteries is put into your graveyard from the battlefield, instead exile if face down, then shuffle your exile pile. Target opponent chooses one of the exiled cards. Reveal it. If it's an instant or sorcery card, exile it. If it's a land card, put it onto the battlefield under your control and repeat this process. If it's a nonland permanent, put it onto the battlefield under your control. You lose life equal to its converted mana cost.

-------------------

Entity of Identities

CMC: 2 colorless, 1 blue
Rarity: Rare
Creature - Shapeshifter
Flying, hexproof
1/1

When Entity of Identities enters the battlefield, conceal 3. (Exile the top three cards of your library face down.)

Whenever Entity of Indentities attacks, you may exile the top card of your library face down, then shuffle your exile pile. If you do, target opponent chooses one of the exiled cards. Reveal it. If it's an instant or sorcery card, exile it. If it's a land card, put it onto the battlefield under your control and repeat this process. If it's a nonland permanent, Entity of Identities becomes a copy of that card until end of turn. Sacrifice it at the beginning of the next end step.

"It will clear its mind, only to reveal yours"


--------------------

Whispering Woods

Rarity: Mythic
Legendary land

Whispering Woods enters the battlefield tapped.

Tap to add one mana of any color to your mana pool.

When Whispering Woods enters the battlefield, conceal 2. (Exile the top two cards of your library face down.)

Whenever you tap Whispering Woods for mana, exile the top card of your library face down, then shuffle your exile pile. Target opponent chooses one of the exiled cards. Reveal it. If it's an instant or sorcery card, exile it. If it's a land card, you create a 1/1 green Spirit creature token. If it's a nonland permanent, target opponent creates a 1/1 green Spirit creature token.

14-3-2019 13:51:00

Deze prijsvraag verdient het om bovenaan te staan, dus up

15-3-2019 08:47:00

Nog drie dagen te gaan, dus doe snel nog mee!

Als je wel graag mee wilt doen maar niet geïnteresseerd bent ik de prijzen, kan dat natuurlijk ook prima, hoor. Dan laat ik anderen uitkiezen.

16-3-2019 17:17:00

Nog een ruime dag de tijd, daar kunnen nog wel een paar ontwerpen bij zou ik zeggen

16-3-2019 21:07:00

Ik weet niet hoe vaak ik mag inzenden maar hier is er nog een.

Labyrinthia Of Confusing Mirrors And Other Unnecessary Words To Make The Card Sound Even More Awesome
World Enchantment -

Whenever a creature enters the battlefield, look at the top seven cards of their library and exile a card face down. Controller may reveal a card exiled this way anytime. If they do and the exiled card is a creature card, that creature becomes a copy of the exiled card. Put the other cards on the bottom of their library in a random order.

Each creature loses all abilities and have base power and toughness 1/1 unless an exiled creature card is revealed for it.

===

Het mag duidelijk zijn dat mijn beide kaarten gaan voor Humility met een 'hidden' twist. Je weet nooit wat er precies ligt totdat het te laat is!

16-3-2019 21:24:00

Dan hier mijn inzending. Ik heb me altijd verbaasd over kaarten als Hidden Gibbons, Hidden Ancients en Hidden Herd. Leuk dat ze verstopt zijn volgens de naam, maar het is een wel erg opzichtige hinderlaag. Dat valt natuurlijk te fixen door een kaart ondersteboven te spelen!

Om het een verrassing te houden moeten de kaarten natuurlijk wel even duur zijn om ondersteboven te spelen. Verder is het leuk als het omdraaien geen mana kost. We moeten dus een beetje sleutelen aan de sterkte van de kaarten, zodat e.e.a. gebalanceerd is.

--

Hidden Snake
Geen manacost

Creature - Snake
Hide G (You may play this card face down as an enchantment named Hider and no abilities by paying the hide cost).

Whenever an opponent plays an instant spell, if Hidden Snake is face down, you may turn it face up.

4/4

--

Hidden Baboon
Geen manacost

Creature - Baboon
Hide G (You may play this card face down as an enchantment named Hider and no abilities by paying the hide cost).

Whenever an opponent plays an artifact spell, if Hidden Baboon is face down, you may turn it face up.

3/3

--

Hidden Dryad
Geen manacost

Creature - Dryad
Flying
Hide G (You may play this card face down as an enchantment named Hider and no abilities by paying the hide cost).

Whenever an opponent plays a sorcery spell, if Hidden Dryad is face down, you may turn it face up.

2/2

--

Hoe meer verschillende versies er zijn, hoe groter de verrassing

PS. Dit zorgt ervoor dat je nog vaker kunt zeggen: "You've activated my trap card... "!

17-3-2019 14:28:00

Nog een paar uur voor een paar lastminute inzendingen voor dit mooie initiatief van Tim.

17-3-2019 23:27:00

Voor flavorteksten heb ik helaas geen tijd gevonden, maar hier is mijn uitwerking van een Illusionary Mask mechanic.

Masquerade

Volatile Facade 2RR
Creature - Illusion Common
Masquerade: A deck can have any number of cards named Volatile Facade, but only four of them can share a true form.
If Volatile Facade would deal or receive damage, transform it.
Haste
1/1

True forms:

Volcanic Rager
Creature – Elemental
3/3

Volcanic Fury
Creature – Elemental
Trample
4/1

Volcanic Catalyst
Creature – Elemental
Sacrifice Volcanic Catalyst: Add RRR
2/2

Volcanic Fortress
Creature – Elemental
Defender
1/7

Shifting Phantasm 1U
Creature – Illusion Rare
Masquerade: A deck can have any number of cards named Shifting Phantasm, but only four of them can share a true form.
2U: Search your library for another Shifting Phantasm and put it into your hand. Transform Shifting Phantasm.
0/2

True forms:

Shifted Phantasm
Creature – Illusion
When this creature transforms into Shifted Phantasm, reveal cards from the top of your library until your reveal a card with Masquerade, Shifted Phantasm becomes a copy of that card's true side.
0/2

Mirror Phantasm
Creature – Illusion
As this creature transforms into Mirror Phantasm, you may choose another creature on the battlefield. If you do, Mirror Phantasm becomes a copy of that creature.
0/0

Phantasmal Shifter
Creature – Illusion
Flying
Whenever Phantasmal Shifter deals combat damage to a player, you may transform target creature with Masquerade.
3/1

Unstable Potential
Creature – Illusion
When this creature transforms into Unstable Potential, draw a card. Transform Unstable Potential at the beginning of the next end step.
1/4

* De schade die Volatile Facade doet en ontvangt wordt berekend na de schade.
** In een draft waarbij je zonder sleeves speelt heb je checklist kaarten nodig met een vakje waarin je een nummer kunt noteren. Voor iedere pot leg je de gedrafte Masquerade kaarten naast je deck met de valse zijde boven. Je geeft iedere kaart een aantal counters erop dat overeenkomt met de genoteerde nummers op de checklist kaarten. Zo weet je welke kaart je moet gebruiken zonder de tegenstander te verklappen welke kaart je speelt.

17-3-2019 23:48:00

Tijd voor mijn last minute inzending.

Mijn mechanic is Sneak.

Camouflaged Merfolk
Creature - Merfolk (common)
Sneak (Whenever another card becomes exiled, if this card in in your hand or in exile, you may cast this card by paying rather than its mana cost. If you do, it gains haste until end of turn.)
2/2

Het idee is dat wanneer iets exiled wordt, dat er dan een soort poort wordt geopend naar de exile zone. Bij de terugkeer sluipt de permanent (meestal een creature) met sneak er achteraan, al dan niet vanuit exile, om zo op de battlefield te komen. De tijdelijke haste is om te representeren dat het creature al op de battlefield was, maar dat niemand dat nog door had. Maar summoning sickness heeft het niet meer.
De mechanic heeft wat weg van Sneak Attack, maar is primary in blauw en zwart. Het komt ook secondary in groen voor, aangezien de natuur ook vaak aan camouflage doet.

Een voorbeeld van een kaart met sneak, waarvan de cost niet een mana cost is.

Grave Shade
Creature - Shade (uncommon)
Sneak - sacrifice a creature. (Whenever a card becomes exiled, if this card is in your hand or in exile, you may cast this card by sacrificing a creature rather than paying its mana cost. If you do, it gains haste until end of turn.)
Menace
: Grave Shade gets +1/+1 until end of turn.
1/1

Vooral op hogere rarity zijn er dan kaarten die iets speciaals doen wanneer zij in de battlefield worden gesneakt. In zulke situaties is de sneak cost niet per se goedkoper dan de mana cost.

Hidden Hunting Hydra
Creature - Hydra (rare)
Sneak (Whenever another card becomes exiled, if this card in in your hand or in exile, you may cast this card by paying rather than its mana cost. If you do, it gains haste until end of turn.)
Trample
Hidden Hunting Hydra enters the battlefield with X +1/+1 counters.
Whenever Hidden Hunting Hydra enters the battlefield, if you paid its sneak cost, you may have it fight target creature.
0/0

Het meest elegant zou zijn om de sneak cost altijd gratis te maken, maar dat zou de mechanic breekbaar maken in combinatie met kaarten als Deathrite Shaman of Leveler.

18-3-2019 09:06:00

Dat was het dan inderdaad; bedankt voor alle prachtige inzendingen en het enthousiasme! Dan is het nu tijd voor de uitslag. Eerst bespreek ik even alle inzendingen in chronologische volgorde, en dan bepaal ik de eerste, tweede en derde plaatsen.

---

1. the dudes Ambush: Een hele flavourvolle ability, die in de praktijk volgens mij heerlijk verwarrend en snel werkt. Ik vind het ook fijn dat de creatures aan het eind van de combat weer in ambush gaan, en dat alle designs een "whenever ... is turned face up"-ability hebben. Lekker veel ontwerpruimte. Het enige dat ik er een beetje moeilijk aan vind, is dat hun manacosts nu irrelevant lijken (want je cast ze er waarschijnlijk nooit voor). Maar een erg flexibele en leuke ability!

2. Henk Pietersens Scare: Ook ontzettend flavourvol, met die "tap target creature"-clausule. Dit zou heel goed passen in een Lorwyn-achtige set, denk ik, wat ook goed duidelijk wordt in de voorbeeldcreatures. De ability Scare leest een beetje moeilijk, maar volgens mij is het heel intuïtief als je ermee speelt. Ook hier weer is het echter misschien een probleem dat je de manacost van de kaarten nooit gebruikt, maar all in all, erg leuk.

3. Jeroen Tönissens Illusive: Ten eerste, volledige flavourpunten, want je voorbeeldkaarten zijn ontzettend flavourvol. Geeft een heel sterk beeld van wat Illusive precies is en met wat voor creatures het geassocieerd moet worden. Ook leuk dat ze niet allemaal Illusive hebben, maar er wel mee samenwerken. Mechanicwise vind ik het creatief dat je de classic illusion-ability erin hebt verwerkt ("whenever ... becomes the target of a spell or ability, bounce it"). Wat ik er moeilijker aan vind, is dat het een behoorlijk omslachtige mechanic is geworden: je moet eerst zorgen dat er een creature getarget wordt, dan een andere creature in je hand hebben, dán face-up turned voor de manacost... Beetje het ninjutsu-syndroom, volgens mij. Persoonlijk vind ik dat leuk, maar het is niet per se intuïtief of zo. Evengoed een erg fijne inzending!

4. wackywongs Illusionary Mist: Mechanicwise vind ik dit een hele fijne omarming van de "alles is mogelijk"-mentaliteit van de eerste paar sets. Het is regeltechnisch gezien lekker awkward maar voelt toch intuïtief. Knap om zoiets te ontwerpen! Ik vind het ook heel plezierig dat het random is, dus dat níémand een idee heeft wat er aan de hand is in het potje. Flavourwise heb ik er echter wat meer moeite mee: waarom is de mist een artifact? Is het een mistbank van nanoïden of zo? Maar dat mag de pret niet drukken; ik ben onder de indruk van het ontwerp!

5. Elessar Elendils Mirror of Tolu Tolu: Hele leuke flavour, en de mechanic van een creature uit je hand exilen en kopieën ervan in het veld gooien voelt erg natuurlijk, simpel, maar toch verrassend aan. Vooral het feit dat je dit op instant-speed kunt doen en dat de kopieën haste hebben, maakt het heel fijn verrassend. Het is een ontzettend overpowerde kaart, maar we beoordelen hier niet op power level. Mijn enige andere probleem ermee is dat er geen creature op de battlefield ligt wat in een ander creature verandert, maar ook dat vind ik geen al te serieus probleem. Erg leuke uitwerking!

6. Leroy Kramers Conceal: First of all, ik heb hardop gelachen om de kaartnamen. Vooral "Entity of Identities" vind ik erg fijn. De ability Conceal is heerlijk willekeurig; niemand weet wat er gebeurt als de laatste abilities van je kaarten worden getriggert en dat omarmt goed de sfeer van een illusie. Het feit dat de laatste abilities telkens iets anders doen, geeft de mechanic veel ontwerp- en interactieruimte, maar maakt het ook wel een erg wordy en moeilijke mechanic om intuïtief te begrijpen. De flavour vind ik ook lekker veelzijdig, met gefluisterde geheimen en gekopieerde identiteiten.

7. wackywongs LoCMaOUWtMtCSEMA: Meerdere keren meedoen is wat mij betreft geen probleem! Wederom ontzettend sterk gebaseerd op de creativiteit -- en dit keer zelfs verwarrende wording -- van de eerste sets. Ik vind het een gave kaart, met een sterke flavour (plotseling gevangen in een mysterieus verwarrend labyrint waar niets is wat het lijkt, wat ik als groot fan van de film Labyrinth zeker kan waarderen), maar ik heb wel moeite met hoe hij werkt. Gaaf idee, maar hoewel de wording erg flavourvol is, begrijp ik hem niet helemaal, denk ik. Wiens bovenste 7 kaarten worden er nou bekeken? Maar dat is natuurlijk onderdeel van de illusie: zelfs mechanically weet je niet wat er aan de hand is.

8. Duncans Hidden Dudes: Leuk om het op de andere hidden creatures te baseren, en heel gaaf en origineel dat je voorbeeldkaarten geen manacost hebben! Daar werd ik heel enthousiast van. Ook gaaf dat de face-downkaarten enchantments zijn ipv creatures, en dat ze face-up worden gedraaid door een trigger ipv het betalen van een cost. Volgens mij is het heel moeilijk om het mechanic een beetje goed te balanceren en is het heel makkelijk om het uit te buiten, maar de clausule "whenever AN OPPONENT plays" lost dat aardig op. Ik vind het jammer dat Hide een groene ability is, en ik denk dat het handiger zou zijn als de cost een inherente ability van Hide zou zijn (dus dat je niet Hide G hoeft te typen), maar dat zijn natuurlijk kleinigheden (en de kazige Yu-Gi-Oh-verwijzing maakt dat sowieso goed). Erg originele en creatieve inzending, dus!

9. Gerben D's Masquerade: First of all, heel fijn dat je nog wat hebt ingezonden last-minute, want na je vraag eerder in deze thread was ik vet benieuwd wat je ging doen! Ik vind het een ontzettend originele en creatieve uitwerking van de transform-mechanic, die evengoed volledig passend aanvoelt voor illusies (ipv weerwolven en gemuteerde gefuseerde engelen). De verscheidenheid aan achterkanten vind ik ook heel fijn, en de criteria voor het transformen bieden lekker veel ontwerpruimte. All-in-all, dus lekker outside-the-box en creatief, petje af!

10. Johannes' Sneak: Erg flavourvolle mechanic, voelt zelfs een beetje Lovecraftian, met die poort naar de exile-zone. Ik vind het ook leuk dat Sneak een alternatieve cost heeft, maar dat je evengoed soms de kaart nog voor de gewone manacost zult spelen. Maar waar ik vooral heel enthousiast van wordt, is het feit dat je ‘Sneak enablers' nodig hebt, omdat het niet per se een gegeven is dat er kaarten worden geëxiled. Dat biedt een boel ontwerpmogelijkheden voor decks, en doet me sterk denken aan de set Future Sight, vooral. Erg creatieve mechanic!

---

Dan nu de relatief onmogelijke taak om een winnaar uit te kiezen. Ik vond het ontzettend moeilijk, want alle inzendingen zijn geweldig, flavourvol en origineel. Maar dan toch hierbij mijn eerste, tweede en derde plaatsen:

1. Gerben D's Masquerade: Gewoon enorm creatief en origineel!
2. Johannes' Sneak: Goed idee om de exile-zone zo te gebruiken, en heel elegant ontwerp!
3. Leroy Kramers Conceal: Wordy, maar erg veelzijdig en origineel!

Gefeliciteerd, guys!

Ik neem contact op met de winnaars om afspraken te maken over de prijzen. Nogmaals bedankt allemaal voor de deelname en het enthousiasme; ik heb ontzettend genoten van deze wedstrijd en hoop dat we hier in de toekomst nog veel meer mee gaan doen!

18-3-2019 10:08:00

Dank voor het organiseren en de uitgebreide terugkoppeling.
Winnaars gefeliciteerd!

Leuk dat het idee van the dude navolging heeft gekregen, hopelijk gebeurt dat vaker!

18-3-2019 10:43:00

Hulde Tim voor de uitgebreide behandeling van de inzendingen. Alle winnaars gefeliciteerd!

18-3-2019 11:45:00

Woah, zelfs tussen deze goede inzendingen?! Tof Tim. Goed georganiseerd. Ik kijk uit naar een volgende!

18-3-2019 16:29:00

Last minute inzendingen voor de win!
Gerben D en Leroy kramer, ook gefeliciteerd!

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]