Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Battle Royale (BRB)
Serie | Normaal | Foil | ||
Battle Royale | 3,95 | |||
Commander 2011 | 6,95 | |||
Commander Anthology II | 2,50 | |||
FtV Annihilation | 7,95 | |||
Judge Gift | 19,95 | |||
Masters 25 | 2,50 | 7,00 | ||
Phyrexia vs Coalition | 2,50 | |||
Tempest | 4,95 |
Prijs:
€ 3,95
Andere versie wel op voorraad.
Die gaan in principe weer retour met de bijbehorende last.
Triggered abilities gaan pas op de stack als een kaart (in dit geval Living Death) helemaal klaar is met resolven.
Als ik met Living Death een Massacre Wurm terughaal, gaan de creatures van mijn tegenstander (mits toughness 2 of minder) weer retour de graveyard in, of zit het anders?
Zoals ik al zei in mn eerste reactie
Stap 1: sacrifice alles BEHALVE ghave en de mentor
Stap2: betaal om een counter van ghave af te halen voor een 1/1 saproling.
Stap3: betaal bij om via mentor een kaart te pakke
Stap4: sac ghave en mentor weg
Stap 5 laat living death resolven en heb alles terug
Herhaal stap 2 en 3 zovaak je kunt/wil voordatje naarstap 4 en verder gaat
Ok, hoe kan het dan wel met onderstaande set-up?
Player cast Living Death. Wat moet ik dan doen opdat ik én een kaart kan trekken met mentor (via een counter nemen van Ghave) én alles nog kan saccen voor living death resolvet zodat ik op het einde toch terug mijn beesten op tafel krijg?
Je kunt geen counter halen van een creature dat al in de graveyard ligt.
Let op dat je niet kunt reageren op de cost.
Dus eerst de abilities activeren waarbij je als cost counters van Ghave af haalt. (Als je die vervolgens laat resolven, krijg je de tokens.)
En daarna kun je hem pas sacrificen.
Ok dus ik kan in respons op living death het volgende doen:
1) Alle beesten inclusief ghave saccen
2) Na priority doorgegeven te hebben, kan in in respons eerst nog een counter van ghave halen en mentor laten triggeren voor carddraw.
Dus eerst carddraw dmv saproling token into play laten resolven
Dan resolvet de sac ability van ghave , waardoor al m'n beesten nr graveyard gaan. En dan pas resolvet living death waardoor ik ghave en m'n gesacte beesten van
terug op de battlefield krijg, correct?
Tenzij je instant-speed equip hebt door Shikari ofc. Miss handig?
Zolang je mana hebt kun je een beest wat niet mentor of ghave is saccen, 1 betalen voor een token, 1 bij betalen voor kaart via mentor. Maar de skullclamp kun je niet equippen (equip only as sorcery) en aangezien je oppo deze op de stack heeft liggen kun je enkel instant speed dingen doen voordat living death resolved
Iedere keer dat een ability of spell resolved, gaat er een rondje priority rond waardoor je nog dingen kan doen voordat de volgende spell of ability resolved.
Ik heb Ghave, Guru of Spores, Skullclamp en Mentor of the Meek op tafel liggen. M'n tegenstander cast deze sorcery.
Mijn standaard play met Ghave, Guru of Spores tegen deze kaart is om in respons al mijn beesten op tafel (incl. ghave) te saccen met ghave zelf. Zodat die terug op de battlefield komen. Maar ik vroeg me af of ik met bovenstaande kaarten ook nog aan carddraw zou kunnen doen?
Bijvoorbeeld:
1 mana betalen en een counter van ghave halen voor een saproling into play brengen. Kan ik dan Mentor of the Meek en/of Skullclamp nog laten triggeren? Of is living death al resolved?
Graag gedaan.
Bedankt voor de snelle reactie!
Je maakt eerst het resolven van Living Death af. Als laatste stap van het resolven gaat Living Death naar de graveyard.
Daarna gaan inderdaad triggers pas op de stack die tijdens het resolven van Living Death af gegaan zijn. Op dit moment moet je dus pas een target aanwijzen voor de ETB-trigger van Eternal Witness. Living Death is dus inderdaad een legal target.
(Er is dus een verschil tussen het moment van triggeren en het moment dat de trigger daadwerkelijk op de stack gaat, wanneer je pas het target voor de trigger aan moet wijzen.)
Tegen de tijd dat Eternal Witness ability op de stack gaat light Living Death al lang en breed in de graveyard.
Dus ja je kan hem terug halen.
Als ik met Living Death een Eternal Witness vanuit mijn graveyard op de battlefield krijg, kan ik dan de Living Death weer terughalen naar mijn hand of zit de kaart dan nog niet in mijn graveyard???
Sorcery
Each player exiles all creature cards from their graveyard, then sacrifices all creatures they control, then puts all cards they exiled this way onto the battlefield.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
3/16/2018
As Living Death resolves, all players exile their creature cards from graveyards at the same time. Then all players sacrifice all creatures they control at the same time. Then all players put all creatures they exiled onto the battlefield at the same time.
3/16/2018
Only cards exiled by Living Death’s first instruction are put onto the battlefield. If a replacement effect (such as that of Leyline of the Void) causes any of the sacrificed creatures to be exiled instead of put into a graveyard, those cards aren’t returned to the battlefield.
Decktips