Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Knights vs Dragons (KVD)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2011 | 0,40 | |||
Knights vs Dragons | 0,35 | |||
Zendikar | 0,30 | 14,95 |
Prijs:
€ 0,35
Andere versie wel op voorraad.
Heeft ook goede rede...
Zo jammer dat dit soort kaarten zijn gebanned in Modern
zalige kaart
Whenever duidt op een ieder moment in het spel, zolang de fire in je graveyard ligt en je tegenstander wanneer dan ook levens erbij krijgt mag jij 1 betalen en de aansteker weer op handen nemen
als ik deze heb gespeeld en tegenstander laat die doorkomen, kan ik deze dan enkel terug naar mijn hand laten komen direct nadat die resolved is, of kan dat ook nog volgende beurt als mijn tegenstander leven bijkrijgt?
1
Er liggen dan twee triggers op de stack (1 voor elke Punishing Fire) en tijdens het resolven van elke trigger krijg je de kans om te betalen om die specifieke Punishing Fire naar je hand te sturen.
Ik heb deze 2x in gy liggen, en ik betazl 1x rode mana. Hoeveel punishing fires kome er in mijn hand?
Als je de finale van Worlds vorig jaar hebt gezien, dan snap je het wel: behalve dat het erg sterk is (omdat je creatures volledig uit de meta haalt) is Fire v Fire tergens saai.
Je hoeft je Punishing Fire niet op hand te houden om de combo actief te krijgen, erg handig gezien de Punishing Fire dan als normale removal kan functioneren. En wat Marf ook al een beetje zegt; je hebt een nonLegendary landje wat manafix geeft met een minimaal nadelig effect, omdat het nadeel wordt geneutraliseerd door Punishing Fire. Daar komt óók nog bij dat er veel enorm goede beesten in Modern zijn met een toughness van 2 of lager (Dark Confidant is daar een goed voorbeeld van). Een tweede - maar dezelfde - Punishing Fire spelen om twee keer 2 damage te doen in één beurt is ook gewoon érg goed, veel kan je er niet aan doen. Vandaar de banning dus; het is erg hardnekkig en levert een saai spel op.
@hdg
Het is goed omdat de hele combo maar 4 slots in je deck inneemt. Grove is namelijk gewoon een landje.
Bovendien is deze kaart best ok als je geen grove pakt; hij heeft waarde op zichzelf.
Ik snap de combo met Grove, maar is die werkelijk zó goed dat hij daarom gebanned wordt? Ik speel zelf geen Magic meer (al jaren), maar wordt die combo als finisher gebruikt, of om creatures kapot te maken? Oke oke het is wel stukken beter dan andere recurring-damage zoals Hammer of Bogardan, maar t kost je toch twee kaarten... misschien zie ik het gewoon niet goed...
Gelukkig wordt de combinatie weer gespeeld in Maverick lijsten, vind het best een solid combotje
Jammer, kan ik mn 2 Commander versies ervan minder goed wegruilen
En jammer vind ik het in elk geval niet. Wat een treurige combo was dat toch met Grove of the Burnwillows.
laten we er even bij zeggen dat deze gebanned is in MODERN
Instant
Punishing Fire deals 2 damage to any target.
Whenever an opponent gains life, you may pay R. If you do, return Punishing Fire from your graveyard to your hand.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Banned in: Modern
10/1/2009
Punishing Fire’s triggered ability triggers only if it’s already in your graveyard at the time an opponent gains life. For example, you can cast it in response to a spell or ability that will cause an opponent to gain life. In that case, Punishing Fire will resolve first, so it will be in the graveyard by the time the opponent gains life. However, if you wait until an opponent actually gains life and then cast Punishing Fire, you won’t be able to return it to your hand at that time.
10/1/2009
You choose whether to pay R as the triggered ability resolves.
10/1/2009
If Punishing Fire has left your graveyard by the time its triggered ability resolves, you may still pay R, but you won’t return it to your hand. This is true even if Punishing Fire has left your graveyard and returned to it by the time its triggered ability resolves.
Decktips