Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander 2011 (CMD)
Serie | Normaal | Foil | ||
Battlebond | 0,75 | 1,50 | ||
Commander 2011 | 1,00 |
Veilig betalen met iDeal
Wooeeeee Ze komen! De zwarte force is draw a card + lose 1 life elke upkeep en heet Baleful Force, de blauwe force heet Tidal Force en die tapt/untapt een permanent iedere upkeep, lekkerlekker
hier en hier
Verdant Force is een soort first love van me Dus toen ik er laatst achter kwam dat ze nog twee van die dudes gedrukt hadden werd ik toch wel een klein beetje opgewonden
Ik ben ook wel benieuwd of ze `Forces' in andere kleuren uitbrengen en hoe ze dan worden.
Persoonlijk vind ik de Tidespout Tyrant wel een categorie beter dan de 3 Forces (en beter dan de meeste beesten).
Tegenstanders winnen zelden nog als ik een Tyrant op tafel krijg. Meestal boor ik de kleine beetje hoop die ze dan nog mochten hebben snoeihard de grond in met een Rite of Replication met kicker. Dat zijn de betere potjes.
Mja Ik denk ook wel dat ie borderline overpowered zou zijn, maar aan de andere kant heb je voor dezelfde CC ook een Tidespout Tyrant
Maar dat 'looten' klinkt ook wel aardig hoor Ik ben gewoon benieuwd of we meer van deze stoere boys gaan zien
Het probleem van de witte is dat iedereen je gaat slaan omdat je ``toch wel levens gained''. Met de rode gaat iedereen je ook slaan maar dan kun je tenminste van je afbijten door wat beesten af te knallen. Hetzelfde geldt voor de groene.
Creatures unsummonen is meestal beter dan 3 schade op eentje te schieten, zeker in Commander.
Alle opponents is wel wat veel he Deze kan in principe één creature per beurt afknallen, dan vind ik een creature per beurt unsummonen wel meevallen. Natuurlijk kun je er ook een 10/10 mee wegsturen maar deze kan ook bijv elke beurt een commander afknallen.
Ik zie de forces gewoon als een +1 CA per upkeep machine met een effect dat slaat op hun kleurtje, hoewel de witte best 5 life mocht gainen want vergeleken met deze baas stelt ie natuurlijk niets voor
Blauwe zal wel raap een (of twee) kaart en discard dan een kaart. Iedere beurt iets bouncen is wat te veel van het goede.
De zwarte mag op zijn minst alle opponents (ipv slechts één) een kaart laten discarden. Zorg wel dat je dikke muren hebt want iedereen wilt je dan wel dood hebben.
Dus Ieder jaar nieuwe Commander-dingetjes. Zou dat betekenen dat ze deze cycle gaan afmaken met een zwarte en een blauwe force?
Verdant Force De original gangsta
Celestial Force het underpowered ondergeschoven kindje
Magmatic Force de opgevoerde Inferno Titan in multiplayer
Zwarte Force: Target opponent discard een kaart?
Blauwe Force: Boomerang iets elke beurt, of tap een permanent dat een beurt lang niet untapt?
ok heb em helemaal door, dat betekend dat mijn tegenstander dat potje gewonnen had
bedankt voor de uitleg
Oja, die was ik vergeten. 'T is al laat. Mijn excuses.
Hij heeft weliswaar twee targets waarvan er maar 1 illegal wordt, maar in de kleine lettertjes staat helaas nog wat anders. Een exchange tussen twee permanents kan alleen plaatsvinden als beide permanents nog aanwezig zijn. Als een van beide er niet meer is, gebeurt er niks.
CR 701.8. Exchange
701.8a A spell or ability may instruct players to exchange something (for example, (...) control of two permanents) as part of its resolution. When such a spell or ability resolves, if the entire exchange can't be completed, no part of the exchange occurs.
Example: If a spell attempts to exchange control of two target creatures but one of those creatures is destroyed before the spell resolves, the spell does nothing to the other creature.
Ten eerste gaan aan het begin van de upkeep alle triggers op de stack, eerst die van de active player, dan die van de non-active players in beurtvolgorde.
Dat betekent dus dat de 5 Magmatic Forces op elkaar liggen, en daaronder de Puca’s Mischief en de laatste MForce, maar je mag die volgorde bepalen.
Terwijl je die triggers op de stack ligt kiest ieder z'n targets, jij eerst, want jij legde je abilities eerst op de stack.
Speler A ben jij, speler B is je oppo:
Top Stack --
MForce B
MForce B
Mforce B
Mforce B
Mforce B
Mforce A
Misschief A
Bottom Stack --
De triggers van hem resolven een voor een waartussen ieder mag reageren, en jouw Demon of Death’s Gate legt het loodje. MAAR jij had hem al als target gekozen voor de Misschief om weg te geven.
Dus tegen de tijd dat die resolved (nadat jij damage schiet, hoewel die volgorde niet zo heel veel uitmaakt) is 1 van de targets illegal, maar de kaart die bij je tegenstander lag, ligt er als het goed is nog. Dus de spell wordt NIET gecoutnered on resolution (fizzeld NIET) en jij 'krijgt' een permanent an de tegenstander.
Wat je tegenstander dus beter had kunnen doen is de permanent die jij had aangewezen met de Misschief te slopen met de damage (als het een creature was, want dan gaf jij je Demon weg, ipv dat je wat kreeg.
Snap je hem?
ik ben vandaag tijdens een gezellig potje magic in een situatie gekomen waarin ik niet zeker weet wie prioriteit heeft:
1 Magmatic Force aan mijn kant, 5 kopietjes ervan bij de ander en een Puca’s Mischief bij mij. hij geeft zijn beurt over aan mij op dat moment triggeren alle ability's van de magmatic's en de mischief.
nu wilde hij met 3 van zijn magmatic force effecten 9 schade doen op mijn Demon of Death’s Gate, waarna ik bedacht dan geef ik mijn demon toch gewoon aan hem voor 1 van zijn magmatic's met behulp van mijn mischief effect dat ook in ging
we kwamen er op dat moment helaas niet uit dus kozen er maar voor om het gelijkspel te noemen maar ik zou toch graag willen weten in welke volgorde de effecten worden geactiveerd, het lijkt mij namelijk niet kunnen dat hij eerst een doel kiest van zijn effecten, vervolgens ik mijn effect mag gebruiken en dat hij dan zijn eigen demon wegblaast
De 'natuur' van FFA? Nee, daar ben ik het niet mee eens. Dan is het ten alle tijde het slimst, om gewoon die persoon aan te vallen, die het eerst aangevallen is.
Niet alleen schakel je die persoon sneller uit, maar je houdt de aandacht van je af. Zo wordt het wel erg random, he.
Laten we deze elemental eens Lifelink, Deathtouch, Infect of Wither geven. Zal hem geen kwaad doen.
Creature - Elemental 7 / 7
At the beginning of each upkeep, Magmatic Force deals 3 damage to any target.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
9/22/2011
The controller of Magmatic Force when its ability triggers always chooses the target, even when the ability triggers during another player’s upkeep.
9/22/2011
In a Two-Headed Giant game, this ability triggers once at the beginning of each team’s upkeep.
Decktips