Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Venser vs Koth (VVK)
Serie | Normaal | Foil | ||
Scars of Mirrodin | 11,95 | 24,95 | ||
Venser vs Koth | 11,95 |
Prijs:
€ 11,95
hallo even een vraag. kan ik met venser een beest gemaakt met Mimic Vat exilen en hoe lang blijft hij dan op de battlefield?
In aanvulling op Xander: ja en ja en nee
Ja en ja.
Het is een "target permanent you own". En als hij de battlefield verlaten heeft en weer terug komt, ziet het spel hem als een compleet nieuwe kaart en om die reden komt hij bij de owner terug.
kan je hiermee een beest dat bij de tegenstander (dat jij niet controlled maar wel ownt) blinken en zo ja komt ie dan onder jou veld terug? en zo ja is dat misschien slim om bij de faqs te zetten
Soortgelijke decks bestonden al tijden, en dan met Momentary Blink. Zijn idd wel erg leuke decks.
Ik denk dat je wel een leuk deck kan maken met deze en de volgende kaarten:
Galepowder Mage
Flickerwisp
Gilded Drake
Wall of Omens
Kitchen Finks
Dan nog Hansie: don't mess with the Venser!
Venser’s Diffusion is sneller dan Koth en snel genoeg voor Ball Lightning ("Oh, nu weet ik wat ik dadelijk moet counteren/exilen".
Venser, Shaper Savant kan Koth terugsturen én zijn zelfgemaakte elemental blocken ). Mag mijn tegenstander nieuwe loyalty counters op Koth leggen
Maarre, toegegeven... Ball Lightning zit bij mij ook bij Koth in een deck.
Je kunt koth vergelijken met een lekkere Ball Lightning die iedere beurt langskomt en als toetje eventueel een lekkere bonus met het pingen. Voor een controldeck is koth echt een hel als ie doorkomt.
And the plot thickens.
Zijn ultimate lijkt me niet zo relevant. Ik vind juist dat de eerste en tweede ability deze kaart zo goed maken.
Wat Koth betreft kan ik me voorstellen dat je hem tot op zekere (in mijn ogen beperkte) hoogte kunt beschermen. Echter, die burn kaarten die je nu gebruikt voor het slopen van beestjes (waar je Koth tegen wilt beschermen) kan je dan dus niet op je tegenstander schieten. In mijn optiek maakt Koth een brun deck gemiddeld genomen niet sterker en in andere decks is hij zwak.
Maar goed nog even over deze kaart. Hij is erg sterk in combinatie met:
Gilded Drake
Energy Field
Peacekeeper
Mana Vault
Grim Monolith
en als die andere honderden artifacts, blauwe en witte kaarten die een leuke 'come into play-ability/effect' hebben.
Als je dan ook nog met zwarte kaarten zou kunnen spelen, dan gaan we helemaal los.
Deze kaart stelt je in staat decks te bouwen die echt veeeeeeel sterker worden met hem erin (zelfs zeer competitief).
Nu zijn de combo-opties hierboven vooral gekoppeld aan zijn eerste ability, maar die tweede is ook verschrikkelijk. Als je eenmaal je board rond hebt, kan je snoeihard toeslaan.
Dit is gewoon een heerlijke kaart IMHO.....
Ben het met het onderstaande ook eens.
Koth is leuk, maar ik gebruik hem slechts éénmaal in een Vulshok deck met Lightning Bolt, Spark Elemental, enz. die het meeste vuile werk al doen.
Met Jhoira of the Ghitu en een paar Clockspinning en een paar Jhoira’s Timebug (of een andere/betere combi) kun je hem alsnog snel uitleggen. Doe mij maar iets dergelijks
Toen ik Venser, the Sojourner voor het eerst zag, deed zijn eerste ability denken aan een oude Venser, Shaper Savant combo met Reality Acid. Wat lastiger uit te voeren, maar wel leuker. Hoef ik lekker geen rekening te houden of ik voldoende damage doe
Sowieso beschouw ik planeswalkers als kaarten waarvan je bereid moet zijn die te willen opofferen als je er een maximaal effect uit kunt halen. Bij Venser haal ik alleen maar voordeel voor hetgeen waarvoor ik hem nodig heb. Zijn ultimate zie ik slechts als een mooie bonus later in het spel
Alleen monorood is een beperking, maar alleen UW decks met blinkeffecten is dat net zo goed. En als je echt wil kan je koth ook in meerkleuren decks gooien, al kost het iets meer moeite. (duals, Prismatic Omen)
"Dan heb je niks om Koth te beschermen en is hij dus dood als je niet op dreef bent met je burn deck. Als je wel op dreef bent, doet Koth er niet meer toe (hij komt te laat)."
Het plan is blockers wegburnen en regelmatig doorkomen met een creature. Koth geeft je een moeilijk verwijderbaar creature, plus een extra wincondition tegen control. Zeker niet nutteloos.
Het hele betoog over 1 minuut potjes vs 45 minuten marathons is niet erg relevant; dat gaat over speelplezier, niet over de kracht van de kaarten. (En 45 keer in 1 minuut winnen klinkt krachtiger dan 45 minuten moeite doen. )
Venser is zeker interessanter en more fun, maar over speelkracht valt te discussiëren.
Koth kan je alleen in een monorood (lees: burn deck) spelen. Dan heb je niks om Koth te beschermen en is hij dus dood als je niet op dreef bent met je burn deck. Als je wel op dreef bent, doet Koth er niet meer toe (hij komt te laat). Kortom, Koth heeft een zeer gelimiteerde toepassing en in mijn mening werkt hij daar zelfs niet goed in. Vind het dus zeker geen winconditie, maar verspilling van je slots in een burn deck.
Deze kaart (Venser) biedt echter legio van leuke opties om het spel te spelen en mee te winnen. Het is zelf inderdaad ook(!) geen winconditie, maar de combinaties met de kaart zijn verschrikkelijk sterk en ook nog eens heel leuk om te spelen.
Onlangs was er een artikel over burn vs. control. De strekking zoals ik het me herinner was ongeveer als volgt:
Een burnpotje duurt altijd kort. Je bent snel en je wint of het loopt niet en je bent na 1 minuut dertig douchen. Een control deck is altijd spannend, duurt vaak veel langer en je komt echt bijna alle truukjes van je tegenstander wel tegen. Kortom, je hebt de tijd en ruimte om veel diversere potten te spelen en er dus veel meer lol aan te beleven.
Persoonlijk ben ik het hiermee eens. Ik snap de lol van burn totaal niet en vindt Koth een kaartje voor in het rijtje van de Chandraatjes. De Venser is zo divers en levert zoveel mogelijkheden op combos, dat ik een Venser veel interessanter, krachtiger en more-fun-to-play vind.
Dat was inderdaad een verspreking. Om nog even toe te lichten:
Het enige dat je nodig hebt om Koth te laten werken is een deck met mountains en enige vorm van protectie/removal.
Voor Venser heb je specifieke kaarten met bijvoorbeeld comes into play abilities nodig.
Je zou misschien kunnen twijfelen of de Koth inderdaad zoveel waard is (want ZO goed is hij ook weer niet), maar de prijs van Venser lijkt me terecht, zo niet te hoog.
Dat was vast gewoon een verspreking. Een koth is een winconditie, deze is meer win more, omdat ie zelf niks doet.
Ik was deze met Koth aan het vergelijken.
Over Jace2.0 zijn we het eens.
Legendary Planeswalker - Venser
+2: Exile target permanent you own. Return it to the battlefield under your control at the beginning of the next end step.
-1: Creatures can't be blocked this turn.
-8: You get an emblem with "Whenever you cast a spell, exile target permanent."
Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Ja, hier
Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/1/2011
Emblems behave similarly to enchantments: They have an ability that, in a general sense, continually affects the game. The primary difference between them is that emblems aren’t permanents and don’t exist on the battlefield. Nothing in the game can remove an emblem, simply because no other spell or ability references them. Once you get an emblem, you keep it for the rest of the game. Emblems have no color, name, card type, or other characteristics beyond the listed ability.
1/1/2011
The first ability can target any permanent you own, including those another player controls.
1/1/2011
If the first ability exiles a token, that token will cease to exist. It won’t return to the battlefield.
1/1/2011
A permanent exiled by the first ability will return to the battlefield under your control at the beginning of the next end step even if you no longer control Venser at that time.
1/1/2011
Venser’s second ability doesn’t lock in what it applies to. That’s because the effect states a true thing about creatures, but doesn’t actually change the characteristics of those creatures. As a result, all creatures can’t be blocked that turn, including creatures you don’t control, creatures that weren’t on the battlefield at the time the ability resolved, and creatures that have lost all abilities.
1/1/2011
Venser’s last ability creates an emblem with a triggered ability. The emblem is the source of the triggered ability. Because emblems are colorless, you can target permanents with protection from white or from blue, for example, with the triggered ability.
1/1/2011
Whenever you cast a spell, the emblem’s ability triggers and goes on the stack on top of it. It will resolve before the spell does.
1/1/2011
If you control more than one such emblem, each one’s ability will trigger separately whenever you cast a spell.
Decktips