Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Venser vs Koth (VVK)
Serie | Normaal | Foil | ||
Scars of Mirrodin | 11,95 | 24,95 | ||
Venser vs Koth | 11,95 |
Prijs:
€ 11,95
het verschil is dat als je een aura cast, hij iets moet targetten. Als een aura terugkomt op de battlefield, word ie gewoonweg ge-enchant.
Denk ik
je mag de Reality Acid gewoon onder een ander permanent leggen hoor. Je hoeft een aura niet per se te casten om hem te enchanten.
Vergeten: correct me if i'm wrong, weet 't namelijk niet zeker.
Volgens mij niet. Ik geloof dat je een aura moet casten om 'm ergens op te krijgen. Maar wanneer ie terug komt, dan word hij niet gecast.
Als ik Reality Acid blink, dan mag ik hem later weer toch onder een andere permanent plakken of niet?
Exclusion Ritual en Spine of Ish Sah werken ook wel leuk met Venser samen
Of buiten standard: Gilded Drake
Agh, ik las bij de derde ability van soul scourge weer 'target okayer', in plaats van 'that player'...
Carlo, waarom soul scourge? dat doet niet erg veel. Pierce Strider of Precursor Golem is wel lache ook.
'Orzhov commander'? Eh... Bedoel je soms Ghost Council of Orzhova? Dan liever Blind Hunter. Of nee, Soul Scourge!
+2 ability op die orzhov commander
Je mag trouwens natuurlijk wel reageren op de Lightning Bolt, maar dan met instanat of een 'gewone' activated ability (dus niet eentje die je op sorcery snelheid mag activeren). Je had dus wel een Unsummon op de Strider kunnen gooien nadat de Lightning Bolt gecast was en nog op de stack ligt.
Nee, hij kan niet reageren op de Lightning Bolt door hem nogmaals te activeren. Ten eerste mag een planeswalker maar een keer in een beurt een ability gebruiken (waarbij het niet uitmaakt of die ook resolved of niet), ten tweede mag je planeswalkers alleen activeren bij een lege stack, en die heb je dan dus niet.
Yep, uiteindelijk kwamen we er met de stack eruit
Het ging voor een deel ook om de tweede vraag, mocht de situatie zich weer voordoen.
Dit is een eenvoudig gevalletje van de stack En je had het helemaal goed
Een paar basics:
- de ander mag reageren op het activeren van een ability of het spelen van een spell, maar pas wanneer degene die de ability speelde niet NOG iets wil doen (dus in reactie op zijn eigen ability).
- een eenmaal gekozen target verandert NOOIT (behalve als je Redirect of iets dergelijks speelt)
- je mag pas reageren nadat de ander de COST (voor de dubbele punt) volledig heeft betaald en alle eventueel targets heeft aangewezen.
- een spell of ability wordt in z'n geheel gecounterd als ALLE targets illegaal zijn bij het resolven (dus een Hex waarbij 4 van de 6 targets al weg zijn voordat hij resolved gaat gewoon door, omdat er nog minimaal 1 target wel legaal is).
In dit geval: A activeert Venser met als target Pierce Strider. Hij betaalt de cost (+2 loyalty}. Dan gaat de ability op de stack:
== TOP STACK ==
Venser target Strider om te exilen
== BOTTOM STACK ==
Jij wil graag reageren. Dat kan en je cast Lightning Bolt op de Strider. Dit gaat ook op de stack:
== TOP STACK ==
Bolt target Strider
Venser target Strider om te exilen
== BOTTOM STACK ==
Niemand wil verder nog reageren, dus het bovenste op de stack resolved. Bolt doet damage aan Strider en die legt het loodje.
Niemand wil nu verder nog reageren, dus het volgende op de stack wil resolven. De target voor Venser's ability is weg, dus de ability wordt gecounterd.
Klaar
Venser krijgt wel loyalty, want dat is een COST en die heeft hij allang betaald. Als de ability ook "and you draw a card" had gehad bijvoorbeeld, dan had je die niet mogen pakken omdat de hele ability gecounterd is omdat alle targets illegaal waren bij het resolven.
Yep, thanx
Alles is dus toch netjes verlopen, zo te lezen
Legendary Planeswalker - Venser
+2: Exile target permanent you own. Return it to the battlefield under your control at the beginning of the next end step.
-1: Creatures can't be blocked this turn.
-8: You get an emblem with "Whenever you cast a spell, exile target permanent."
Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Ja, hier
Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/1/2011
Emblems behave similarly to enchantments: They have an ability that, in a general sense, continually affects the game. The primary difference between them is that emblems aren’t permanents and don’t exist on the battlefield. Nothing in the game can remove an emblem, simply because no other spell or ability references them. Once you get an emblem, you keep it for the rest of the game. Emblems have no color, name, card type, or other characteristics beyond the listed ability.
1/1/2011
The first ability can target any permanent you own, including those another player controls.
1/1/2011
If the first ability exiles a token, that token will cease to exist. It won’t return to the battlefield.
1/1/2011
A permanent exiled by the first ability will return to the battlefield under your control at the beginning of the next end step even if you no longer control Venser at that time.
1/1/2011
Venser’s second ability doesn’t lock in what it applies to. That’s because the effect states a true thing about creatures, but doesn’t actually change the characteristics of those creatures. As a result, all creatures can’t be blocked that turn, including creatures you don’t control, creatures that weren’t on the battlefield at the time the ability resolved, and creatures that have lost all abilities.
1/1/2011
Venser’s last ability creates an emblem with a triggered ability. The emblem is the source of the triggered ability. Because emblems are colorless, you can target permanents with protection from white or from blue, for example, with the triggered ability.
1/1/2011
Whenever you cast a spell, the emblem’s ability triggers and goes on the stack on top of it. It will resolve before the spell does.
1/1/2011
If you control more than one such emblem, each one’s ability will trigger separately whenever you cast a spell.
Decktips