Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Idd zelf bluffen of niet bluffen. Mana open houden en als reactie spell removal of je creature oppompen.
Ik denk dat Stijn ook giant growth bedoelt.
Zorgen dat je zelf een mana open hebt en bv een Giant Growth op hand. Dan maakt je first striker de eventuele flashman dood. En anders weten of je bij hem kunt bluffen dat je hem op hand hebt.
Als je voor aanvallen kiest in ieder geval zorgen dat je zelf mana open hebt liggen en hem zo veel mogelijk overtuigen dat je een Wild Growth in je hand hebt.
Zoiets .
Anders hangt het sterk af van wat ik nog meer in mijn hand heb.
Stel, jij speelt met een agressief deck. Vooral kleinere creatures, en verder versterkende spells en removal. De tegenstander speelt een mono-groen deck met Simian Grunts.
Het is vroeg in het spel en het is jouw beurt. Je hebt een 2/2 first striker. Tegenstander heeft geen ongetapte creatures, maar wel 3 ongetapte landen. Het dilemma: Val je aan of niet?
[1] Als je aanvalt, is er een zekere kans dat je tegenstander Simian Grunts cast en blokt. Jouw creature gaat dood. Volgende beurt betaalt je tegenstander de echo, en heeft de facto een 3/4 creature met haste.
[2] Als je niet aanvalt, laat je een goede mogelijkheid om 2 schade te doen liggen. Dat kan later het verschil uitmaken tussen winst en verlies. Verder laat je de tegenstander vrij om de 3 manna in jouw beurt voor iets anders te gebruiken, bv. een Naturalize.
Wat zouden jullie doen? Wat is wijsheid?
en heeft hij ook maar 1 in de mana cost waardoor hij makkelijker te spelen is
Die zijn beide niet common. Ook heeft deze 4 toughness, dus overleeft hij meer.
welcome to power creep.
Mwah, voor die cmc en kleur vind ik Boon Satyr en Wolfir Avenger dan stukken beter.
Multifunctioneel dingetje, je kan hem ook gebruiken als soort van, deal 3 damage to target attacking creature without flying.
Eigenlijk is deze nog best wel redelijk. Speel hem EOT als je de mana overhebt, en dan in je upkeep betaal je de echo. Op die manier heb je feitelijk een 2G 3/4 Haste.
Weer zo'n Urza's kaart die me wel vet foil lijkt.
Creature - Ape 3 / 4
Flash
Echo 2G (At the beginning of your upkeep, if this came under your control since the beginning of your last upkeep, sacrifice it unless you pay its echo cost.)
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
This card is always a creature spell and is never an instant spell, no matter when you cast it.
Decktips