Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Drogskol Reaver

Serie: Dark Ascension (DKA)

Rarity: Mythic Dark Ascension Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Dark Ascension
 -
1,95
 -
19,95
Drogskol Reaver | Dark Ascension

Prijs:

€ 1,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 19,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
24-7-2014 11:07:00

Dankjewel voor je uitleg!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-7-2014 10:29:00

Klopt. Als je een kaart moest drawen maar dat niet kon, dan verlies je gelijk (op het moment dat state-based actions gecheckt worden).

Vergelijk het met als je op nul levens terechtkomt (door een Lightning Bolt in je upkeep bijvoorbeeld). Dan krijg je ook niet meer de kans om de beurt nog af te maken.

(Overigens is het simpele feit dat je library leeg is geen reden om te verliezen. Pas als je daadwerkelijk een kaart moet pakken, verlies je.)

23-7-2014 10:15:00

Als een tegenstander zijn deck opraapt, krijgt hij of zij dan niet meer de kans om een main phase/combat phase te spelen? Oftewel, het spel eindigt meteen als de library leeg is?

Joey (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-2-2014 22:42:00

True, maar het scheelt je een combo-piece, en hij gaat alsnog voor zijn main phase dood.

22-2-2014 17:21:00

Dat is waar. Maar dan is je tegenstander pas in zijn beurt dood

Joey (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-2-2014 15:25:00

Jos, je hebt die muur daar niet eens voor nodig. In zijn draw step raapt hij een kaart, waardoor hij een leven krijgt.

18-2-2014 23:34:00

Horizon Chimera+Wall of Shards+Defense of the Heart op de battlefield hebben liggen. At the beginning of your upkeep, de creatures Drogskol Reaver en Sky Swallower opzoeken met Defense of the Heart-ability. Je opponent krijgt al jouw permanents. Vervolgens krijgt je opponent 1 of meer levens van Wall of Shards en drawt hij zich dood.

Met een mana elf o.i.d. op beurt 1 kan je dat doen in de upkeep van beurt 4 (als je dan ook de Horizon Chimera in deze upkeep speelt)

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-2-2014 22:01:00

Dat hoef je niet per se bij beide kaarten te posten.

18-2-2014 21:59:00

Horizon Chimera lol raap je deck maar op

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-6-2013 08:16:00

Klopt.

De volgorde is:
* state-based actions
* triggers gaan op de stack
* rondje priority


Als Drogskol Reaver lifelink damage doet, triggert hij. Vervolgens worden state-based actions gecheckt en daardoor triggert Black Cat. Daarna gaan alle triggers die in de tussentijd af zijn gegaan, op de stack. En tenslotte krijg je een rondje priority.

5-6-2013 06:45:00

Er is in dit geval geen verschil met de nieuwe of oude regels, aangezien je niet wilt reageren op damage.
Voor de duidelijkheid zou ik zeggen
-> Drosgkol dealt first strike dmg en lifelink abi geeft je leven.

Als ik het goed onthouden heb, worden state based actions gecontroleerd voordat de draw ability op de stack gaat. Dus gaat de kat dood meteen na de first strike damage. Daarna zijn er twee triggered abilities die op de stack willen en dan gaat dat inderdaad op APNAP volgorde. Dus als het Drogskol Reaver's beurt is, dan gaat de draw ability eerst op de stack en daarna de discard, dus moet je eerst een kaart discarden en dan pas drawen. Als het Black Cat's beurt was, dan gaat de discard ability eerst op de stack, dan de draw ability en zal er dus eerst een kaart gepakt worden en dan gediscard.

5-6-2013 02:40:00

Is weer ff geleden dat ik heb gespeeld en ik ben nog niet helemaal bekend met die 'nieuwe' regels voor combat maar ik denk dat het ongeveer zo gaat.

-> Drosgkol dealt first strike dmg.
-> Drosgkol lifelink abi geeft je leven
-> draw abi gaat op de stack
-> je drawt een card
-> game checked statebased actions en ziet dat de cat sterft
-> abi cat op de stack
-> je discard een kaart
-> Drosgkol dealt normale dmg
-> lifelink; etc

Official Rules Advisor Johan (62) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-6-2013 23:37:00

Even een vraag die tijdens het spelen op kwam:
De Reaver slaat een Black Cat dood, wat gebeurt er?

Zelf dacht ik dat de Cat na de first strike damage step dood gaat, waarna de twee triggers pas de stack op kunnen; van elk creature één en dan in APNAP volgorde.

Kan iemand aangeven of dat klopt en, zo nee, waarom niet?

Thanks!

21-3-2013 23:43:00

Klopt, hij slaat 2 maal, je gaint 2x 3 leven, en je pakt 2x een kaart.

21-3-2013 23:05:00

Je drawt met onze grote friend hier toch 2 kaarten bij een aanval? uitgaande geen tricks etc.

Oracle

Creature - Spirit 3 / 5

Flying, double strike, lifelink
Whenever you gain life, draw a card.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/22/2011
If Drogskol Reaver deals enough first-strike damage to destroy each creature it’s blocking or was blocked by, it won’t deal any damage during the regular combat damage step (unless it’s attacking and somehow gains trample). Its ability won’t trigger a second time that combat.

1/22/2011
The ability triggers just once for each life-gaining event, no matter how much life was gained.

1/22/2011
If multiple creatures with lifelink you control deal combat damage at the same time, the damage dealt by each of those creatures is a separate life-gaining event and Drogskol Reaver’s ability will trigger that many times.

1/22/2011
If a creature with lifelink you control deals damage to multiple creatures, players, and/or planeswalkers at the same time, the ability will trigger just once. The damage dealt by that creature is a single life-gaining event.

Decktips