Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Dark Ascension (DKA)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2017 | 2,50 | |||
Dark Ascension | 2,50 | 13,95 |
Prijs:
€ 2,50
FOIL
€ 13,95
Thanks voor de uitleg. Dus als dat 'this turn' er niet had gestaan had het wel gemogen begrijp ik?
Deze kaart is zooo awesome in casual multiplayer! Enig idee wat deze gaat kosten (a)?
@Michiel: Ik kan de betreffende regel zo snel even niet vinden, maar het heeft ermee te maken dat Djinn of Wishes je de kaart op dàt moment laat casten, tijdens het resolven van zijn ability. Als een ability je een kaart laat casten tijdens het resolven, worden daarmee timing restrictions overschreven.
Deze zegt echter alleen maar dat je de kaart vanuit een graveyard mag casten en dat het effect dat dat mag aan het einde van de beurt afloopt. Maar hij zegt verder niks over het wanneer, dus dat is niet voldoende om timing restricties te mogen negeren.
@David: Land heeft bovenop de algemene timing restricties nog een extra restrictie. Het komt er dus op neer dat je met de Djinn alleen de algemene timing restricties mag negeren, maar dat eventuele extra restricties nog steeds roet in het eten gooien.
Of kortweg omdat het zo in de regels staat...
CR 305. Lands
305.3. A player can't play a land, for any reason, if it isn't his or her turn. Ignore any part of an effect that instructs a player to do so. Similarly, a player can't play a land, for any reason, if that player has used all of his or her land plays for that turn. Ignore any part of an effect that instructs a player to do so.
Waar reageer je op patrick?
Ik vind het bij lich logisch dat de timing restricties gewoon gelden aangezien er specifiek 'cast, creature card' wordt gezegd.
Bij djinn vind ik het juis erg onlogisch. Daar mag je ineens alle timing restricties negeren omdat het onderdeel is van z'n ability (snap ik), maar land dan weer niet...
inderdaad. jij moet nog elkens 1 betalen om 1 creature te moge spellen. dus 5 x 1 = 5. blijft de kost houden ookal is het maar 1 mana
Ik weet het niet hoor. Overschijft hij niet een timing rule net als bv Djinn of Wishes ?
edit: blijkbaar mag het niet, maar ik snap toch nog niet helemaal het verschil.
Over de kaart zelf, ik denk dat deze zeker met Heartless Summoning voor een heel leuk 5 kleuren deck in standaard kan zorgen
De combo met Perilous Myr had Shazu al overgenomen, de combo met Priest of Urabrask had ik zelfs over het hoofd gezien. Met Immolating Souleater zet je die mana dan bv meteen aan het werk. Viridian Emissary had ik ook al gezien en is zeker geschikt om alle mana te zoeken. Met Mikaeus, the Lunarch kan je de lich steeds sterker maken. met Blade Splicer schiet je 2/2 golems uit de grond voor per keer. Brindle Boar geeft gewoon steeds 4 leven voor
met Hex Parasite maak je het leven van elke planeswalker onmogelijk. Kan hele avond wel door gaan maar het is een kaart die zeer leuk en gevarieerd is
en hele complexe gekke werkende decks kan maken. Ik vermoed dat een T3 kill niet onmogelijk wordt.
Activeren ability mag altijd, in elke beurt elk moment volgens mij. Volgens mij kan je zelfs de creature nog casten als de lich na activeren wordt verwijderd volgens mij.
Maar om daadwerkelijk te kunnen casten in de tegenstanders beurt moet hij bv een Snapcaster Mage in zijn graveyard hebben liggen of andere creature met flash. (iig iets waardoor jij p instant speed mag casten) En daarmee zie ik meteen nog een goeie combo voor snapcaster in hearthless summining deck inprincipe is dat gewoon alles krijgt flashback voor normale cost plus
Mag dit nou ook in de beurt van je tegenstander?
soort lock met Spore Frog/Kami of False Hope
Bah. Alweer zo'n limited kaart die roept "Remove mij meteen, of je verliest."
Wel een cool kaartje voor EDH enzo, al is hij zelf niet legendary.
@ivo
Het klopt dat Perilous Myrs ability niet wordt overgenomen, maar dat is ook niet de bedoeling. Het plan is een Heartless Summoning te hebben liggen, waardoor Myr meteen doodgaat en 2 damage doet. Vervolgens reanimeer je hem weer met Lich voor , repeat as necessary.
gaat om dat zo draai die creature in battlefield komt. dat die gelijk weer dood gaat. omdat de het een 1/0 word door die enchantment
dus. krijg jij weer 2 mana extra omdat de creature ook 2 mana cost minde heeft door die enchantment
Edit: Nvm zie dat het voor de andere bedoelt was, iets te snel gelezen ^^!
Perilous Myr Werkt alleen niet volgens mij. Ik ben geenregelmeester, dus ik kan het mis hebben, maar volgens mij vraagt de lich letterlijk om activated abilities, en de myr is volgens mij een triggered ability.
Toch is ie wel vet
leuk gevonden grix coleur ook nooit verkeerd
Creature - Zombie Wizard 4 / 4
1: You may cast target creature card in a graveyard this turn. When you cast that card this turn, Havengul Lich gains all activated abilities of that card until end of turn.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/22/2011
Havengul Lich’s activated ability creates a delayed triggered ability that triggers when you cast the creature card. This triggered ability will go on the stack on top of the creature spell and will resolve before the creature spell will.
1/22/2011
If you don’t cast the creature card that turn, Havengul Lich won’t gain any of its abilities.
1/22/2011
Havengul Lich gains the activated abilities of the card while that card is still a spell on the stack.
4/15/2013
Havengul Lich’s ability changes the zone you are permitted to cast the card from, not the times you are permitted to cast it. You can cast a creature card that has been targeted by Havengul Lich from the graveyard, but unless it has flash, you can only do so if it’s your main phase, the stack is empty, and you have priority.
6/8/2016
Activated abilities contain a colon. They’re generally written “[Cost]: [Effect].” Some keywords are activated abilities and will have colons in their reminder text.
Decktips