Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Ja. De controller van Wild Ricochet krijgt de copy.
Hoe werkt deze met Wild Ricochet? control je de copy die daardoor wordt gemaakt?
@Vince: Nog even voor alle duidelijkheid:
Tijdens het resolven van een spell/ability krijg je niet de kans om te reageren. Je moet het resolven van die spell/ability eerst afmaken.
Maar tussen het resolven van de spells/abilities op de stack door, kun je dus wel dingen spelen.
edit: veel te lang bericht van mij en was er dus al lang gereageerd.
't blijkt dat je tijdens het resolven wel kan inbreken.
.. dus laat het antwoord maar... ik heb weer wat geleerd
Er is inderdaad slechts 1 stack. Maar het is NIET zo dat die in 1 keer in zijn geheel resolvet van boven naar beneden.
Elke keer als er iets ge-resolved is, mag je er weer dingen op gooien (met als beperking dat je alleen maar instant speed dingen erop kan gooien als de stack nog niet leeg is).
Je kan wat dingen erop gooien en dan 1 of meer dingen laten resolven, vervolgens er weer wat op gooien, wat dingen laten resolven en weer wat erop gooien, enz. enz.
Als men zegt dat het resolven niet onderbroken mag worden, dan bedoelt men het resolven van een afzonderlijke spell/ability op de stack. Het zijn ook de spells/abilities op de stack die resolven. De stack zelf resolvet niet. Da's net zoiets als zeggen dat je je library pakt, terwijl je maar 1 kaart pakt.
@David.
inderdaad een gave combi met Illusionist’s Bracers. Zeker aangezien beide kaarten makkelijk te spelen door de lage mana-kosten. Lightning Bolt geeft dan toch mooi 9 schade voor 2 rode mana en dit is dan nog de meest voor de hand liggende.
Nou zit ik in een discussie over deze kaart en de combo met Gilded Lotus en Hidden Strings
De combo zou oneindige mana geven op de volgende manier:
Dual Casting en Gilded Lotus liggen beide op tafel.
Je tapt de Gilded Lotus voor 3x rood en speelt Hidden Strings, de laatste copieer je door het Dual Casting-enchanted-creature te tappen. Deze copy gebruik je om zowel het creature als de Gilded Lotus te untappen. Je houdt dan dus 2 mana over en Gilded Lotus en het creature zijn untapped. Door wederom het creature te tappen en Hidden Strings opnieuw te copieren zou je in een loop komen.
Zelf ben ik van mening dat dit niet werkt aangezien het creature en Gilded Lotus pas untappen als de stack resolved. Aangezien Dual Casting alleen instants en sorcerys kan targetten die op de stack liggen, heeft het tappen geen nut zodra de stack er dus niet meer is en er dus niets meer te copieren valt.
Volgens mij moet of het resolven onderbroken worden (en dat mag niet volgens 602.8f) of je mag 2 aparte stacks tegelijker tijd creeren (ik heb niet gevonden dat dit wel of niet mag, maar had het idee dat alle spells die gespeeld worden op DE stack terecht komen en dat dit er dus maar 1 kan zijn)
ik vind het wel een mooie combo dus ergens hoop ik dat ik het verkeerd zie. Alleen moet ik dan mijn kennis over stacks en resolven herzien. Kunnen jullie mij hier duidelijkheid in geven?
Misschien laat ik kansen liggen.
Hoe heerlijk Izzet!
deze doet het zo goed met Illusionist’s Bracers . Ik speelde hem met Nivmagus Elemental en met Stitch in Time.
Dat klopt inderdaad.
De Grenade copy zal als eerst resolven, en daarna de Mana Leak die de orginele Granaat vervolgens countered. Indien je die voor Leak wél betaald, dan resolved de Mana Leak en vervolgens de orginele Granaat voor nog eens 5 damage.
Stel, ik tap mijn Goblin Fireslinger voor 1 damage.
Vervolgens spendeer ik en sacrifice ik Goblin Fireslinger met Goblin Grenade voor 5 damage, máár mijn tegenstander houdt dit tegen met Mana Leak.
Vervolgens reageer ik met mijn overgebleven Goblin Chieftain die Dual Casting als Aura heeft.
",: Copy Goblin Grenade".
De stack:
[1] - Copy (Goblin Grenade)
[2] - Counter Mana Leak
[3] - Spell Goblin Grenade
Dus in deze situatie doe ik éérst 5 damage met mijn Copy spell en daarna wordt mijn originele Goblin Grenade gecounter'd tenzij ik nog spendeer, toch?
Enchantment - Aura
Enchant creature
Enchanted creature has "R, T: Copy target instant or sorcery spell you control. You may choose new targets for the copy."
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
5/1/2012
The ability granted by Dual Casting can target (and copy) any instant or sorcery spell you control, not just one with targets.
5/1/2012
The copy is created on the stack, so it’s not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell won’t trigger. The copy will then resolve like a normal spell, after players get a chance to cast spells and activate abilities.
5/1/2012
The copy will have the same targets as the spell it’s copying unless you choose new ones. You may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, you can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).
5/1/2012
If the spell being copied is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), the copy will have the same mode(s). You can’t choose different ones.
5/1/2012
If the spell being copied has an X whose value was determined as it was cast (like Earthquake does), the copy has the same value of X.
5/1/2012
You can’t choose to pay any additional costs for the copy. However, effects based on any additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy too. For example, if you sacrifice a 3/3 creature to cast Fling and then copy it with the ability granted by Dual Casting, the copy of Fling will also deal 3 damage to its target.
Decktips