Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Chandra, the Firebrand

Serie: M13 (M13)

Rarity: Mythic M13 Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M12
 6
1,25
 -
9,95
M13
 -
1,95
 -
9,95
Chandra, the Firebrand | M13

Prijs:

€ 1,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 9,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
11-12-2011 21:40:00

ja, die wordt gewoon gecopieert, degene die wil counteren kan dat niet voorkomen

11-12-2011 21:37:00

Ik heb een vraagje als je chandra -2 doet en je cast een doom blade als doom blade gecounterd wordt resolvet de copy dan nog

Official Rules Advisor Wout (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-7-2011 14:34:00

Gehe, klinkt alsof we het zelfde deck hebben. PM me even als je deck list wilt uitwisselen, misschien kunnen we nog dingen delen.

Anyway @ nico:
daar kan ik mee leven. De toekomst zal blijken of de decks die om haar heen zijn gebouwd goed genoeg gaan zijn. Ik ben het met je eens dat je haar niet random ergens bij in kan gooien, maar ik denk dat je je verkijkt hoe interessant copy op een planeswalker is. Dit had ik ook nog niet door voordat ik haar echt heb uitgetest.

27-7-2011 14:32:00

Ik heb anders al menig deck in standaard verslagen met een Chandra/Koth deck. Zoals al eerder is gezegd, tumble magnet en andere kaarten houden heel makkelijk creatures onder controle. Ondertussen whipe je de board gewoon met slagstorm copies en what not, beuk je elke beurt met een 4/4 en noem maar op.

Trust me, je onderschat deze kaart heel erg

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-7-2011 14:11:00

Ik zal het zo verwoorden. Ik denk dat Chandra, the Firebrand een goede kaart kan zijn, als je er een deck omheen bouwt.

Ze lijkt me gewoon geen geschikte kaart om een deck omheen te bouwen .

Official Rules Advisor Wout (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-7-2011 13:17:00

Dat je niet onder de indruk bent van haar kan ik waarschijnlijk niet veel aan veranderen. Ik vind het wel interessant op je argumenten in te gaan:

Kwa bescherming gebruik ik Slagstorm, Burn en Magnets.

Kaarten pakken heb je idd niet in rood, tot je Gambit had. Deze kaart is écht heel erg goed in rood, beter dan ik ooit had gedacht tot ik hem daadwerkelijk uitprobeerde. Het is 1 mana duurdere Sign in Blood, dat is echt wel nice.

Versnelling heeft rood wel, maar denk dan voornamelijk aan Artifacts. Ik speel op het moment 2 Sphere of the Suns (ook weer leuk met proliferate) maar de everflowing chalice kan ook. Verder is Koth ook een vorm van versnelling in zijn -2. Het is bijv. mogelijk in beurt 5 koth te spelen, -2, chandra te spelen, -2, incinerate copy. Dan heb je 2 planeswalkers (wel op weinig loyalty) en 1 dik, of 2 kleine beesten gesloopt. Grote kans als je de beurt voor koth een slagstorm had dat je redelijk goed zit, hoewel dat soms niet eens nodig zal zijn.

Als je chandra in beurt 6 speelt is ze idd een 6 drop, maar ze kost nog steeds 4 mana, dan is de kans dus al een stuk groter dat ze wat kan copy'en als ze in play komt. Zeer waarschijnlijk copy'd ze dan een burn die haar beschermt. Ook is kiezen of je in beurt 4 of later speelt een stuk beter dan kiezen of je in beurt 6 of later speelt. Ablaze MOET in 6 (zonder versnelling) Firebrand MAG in 6. Groot verschil, vooral in rood.

Kwa topdecking tussen de 2 chandra's: Ablaze heeft de kans helemaal niets te doen (ik vind de min van ablaze gewoon niet goed). Sure 1 damge schieten is niet veel, maar het is toch nog steeds beter dan je planeswalker niet kunnen neerleggen? En als er een beest in play ligt die je walker kan aanvallen, vind ik het beter om firebrand op hand te houden tot je een leuke copy spell hebt, dan firebrand om die 4 damage te schieten. Zeker als het beest een 6/6 titan is (dan moet je namelijk wel dubbel burnen en gaat de 4 je niet helpen). Maar goed, de discussie met ablaze is waarschijnlijk niet heel nuttig, we zijn het beide erover eens dat die kaart gewoon niet heel goed is.

Zichzelf beschermen valt echt nog wel mee hoor. Ze kan het igg een klein beetje beter dan koth.. En dat was toch ook niet zo'n punt? En je kan end of turn burnen of slagstormen/pyroclasm, etc.

En een Ascension vind ik heel andere kaart. Hij is moeilijker te verwijderen, maar ik vind het ook altijd wel fijn dat planeswalkers giga bliksem afleiders zijn. Ook het copy'en online krijgen is wel moeilijker dan bij chandra. Toegegeven, als die eenmaal online is is die erg goed, maar dat zijn wel weer 2 verschillende decks (hoewel ik nu wel interesse heb die ascension er eens bij te proberen trouwens!).

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-7-2011 10:43:00

Rood heeft mss bakken bescherming (ik neem aan, dat je burn bedoelt), maar daar heb je
a) kaarten voor nodig
b) mana

Rood heeft weinig kaarten trekken en weinig (of überhaupt wel?) mana-versnelling (Naast Pyretic Ritual enzo).

Ja, je kan deze kaart een beurt (of twee of drie of...) later spelen, maar dat maakt haar alleen maar een 5- of 6-drop. En daar zijn al betere kandidaten. Wout geeft ook al aan, dat 6 mana in rood veel is. Op deze manier geldt dat voor the Firebrand dus óók.

Er wordt van Chandra Ablaze verweten, dat ze een slechte topdeck is, omdat ze uit zichzelf niet nuttig is. Newsflash; de Firebrand óók niet. Als je niet kopieert, doet ze 1 whooping damage.
Leuk als je hell-bent bent...

Maar toegegeven, dat ben je niet als je Tezzeret’s Gambit weet te kopiëren, maar dan eerst maar zien of ze die beurt overleeft. Ze heeft namelijk nogal moeite zichzelf te beschermen. Ja, ze kan 1-thoughness beestjes afschieten, maar that's about it.

Trouwens, speel je ipv de Firebrand niet veel liever Pyromancer Ascension?
- Werkt ook goed met Tezzeret’s Gambit én Volt Charge.
- Moeilijker te verwijderen
- Ligt twee beurten eerder
- Mag constant alles kopiëren

Sorry, dat ik niet onder de indruk ben van haar.


Toegegeven; spashable is ze wel.

Official Rules Advisor Wout (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-7-2011 10:41:00

@ nico,

zijn we het daarover in ieder geval met elkaar eens =P

Ik denk echter dat deze chandra ook wel potentie heeft.

1.
In een rood burn deck vs controll.
- tegen creatures is die waarschijnlijk te snel dood, maar tegen control kan die best een paar beurten blijven liggen. En al je bolts e.d. kopieren is dan niet verkeerd. Ook planeswalkers één damage schieten is best te doen.

2.
Zoals vernoemd hieronder, in een rood controll deck
- Daar test ik hem op het moment zelf in, met kaarten als Slagstorm en Tumble Magnets houd je chandra prima in leven. Tezeret's gambit en Volt charge zijn heel erg goed (ook leuk met magnet, koth en karn!) En slagstorm copy sloopt ook dingen als titans. Oh en een Fireball (na koth's min) copy'en. Yes please!

Ook zie ik haar best wel wat doen in een blauw deck (je card draw spells copy'en, desnoods speel je haar pas beurt 7 ofzo) of een groen deck. Oh en als blightning nog legal was, zwart rood..

Je moet om deze planeswalker heen bouwen maar in die strategiën kan ze zeker wel goed zijn! Ik denk dat deze niet veel onder koth gaat staan. Koth is denk ik kwa power beter, maar ook erg beperkt speelbaar. Als deze in 2 of 3 iets mindere decks (of misschien zelfs wel net zo goed) kan komen zou dat toch wel moeten kunnen.

We zullen het zien, maar 5 lijkt me erg overdone. Bij deze ga ik claimen dat deze kaart niet onder de 12 komt. (op nedermagic, even voor het gemak).

27-7-2011 05:05:00

Inderdaad. De -2 ability is vrij hard. De beurt nadat je haar op legt kun je 'gratis' iets kopieeren (een planeswalker 1 beurt laten overleven is echt niet zo lastig als jij doet vermoeden nico, rood heeft desnoods bakken bescherming). En de logische combo's met Tezzeret’s Gambit en Volt Charge hebben ook.een flinke impact. Belachelijk kaartvoordeel voor 3 mana 2 levens, of 6 damage om bijvoorbeeld een titan af te schieten. Verder kill je irritante critters met de +1 of zelfs aggro beesten zoals Porcelain Legionnaire. In red control is dit wel een must have, naar mijn mening. Slecht is ze in elk geval niet, onzin

27-7-2011 03:06:00

dat ben ik niet met je eens.., deze is gewoon splashable + playable

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-7-2011 20:40:00

Ja, ik geeft toe Chandra Ablaze is idd vrij slecht.

Maar deze ook

26-7-2011 19:36:00

Zo evil van wizards. Heb mn fatpack en bbox binnen.
Open eerst de fatpack, 2x deze schoonheid, dus ik denk mooi dat beloofd veel soeps.
Haal ik uit mijn bbox 3x niks nja wel 5 mythics, maar dan de goedkope mythics zoals Frost Titan en Furyborn Hellkite

Official Rules Advisor Wout (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-7-2011 17:59:00

@ Nico,

Maar wat nou als chandra ablaze gewoon in 1 beurt stuk gaat?

Speel chandra ablaze, schiet 4 (kaart kwijt)

Titan eet je chandra op.

Hm.. 2 kaarten kwijt en 4 damage geschoten, met een beetje pech nog naar het hoofd ook. En als dat een lightning bolt was die je weg gooide, dus eigenlijk maar 1 (hey wie schiet er nog meer 1 damage =P)

Dat ze 2 meer kost houd ten eerste (over het algemeen) in dat er meer beesten in play liggen (of dikkere beesten) en de kans dus alleen maar groter is dat ze dood gaat.

6 mana is trouwens uberhoud een beetje aan de hoge kant als je in rood zit. Dan ga je dus of discard-lighting-bolt situaties krijgen, of discard-mijn-dikke-titan-of-andere-bom-die-ik-nu-eindelijk-had-kunnen-kopen-om-4-damage-te-schieten.

Ik vind chandra ablaze persoonlijk gewoon heel erg slecht. Ik heb ook het idee dat zijn sneller dood gaat dan firebrand. En als je haar topdeckt doet ze niets (nuttigs) zolang je niet nog een kaart op hand hebt.

Firebrand is gewoon best nice als je iets kan kopieren, je speelt hem af met mana open om dat te kunnen doen, of je speelt hem op een leeg bord, of.. je speelt hem dus gewoon nog even niet.

20-7-2011 03:43:00

Met Volt Charge zou ik weer twijfelen aan je verduidelijking.. Belgische lucht.. hemels..

19-7-2011 13:49:00

Ik zou ook vrijwel altijd Mind Control boven Chandra pakken als de rares aan het eind worden verdeeld. Mind Control is een antwoord op zo'n beetje alle nonplaneswalker bommen. Bovendien wordt Chandra te makkelijk kapot gemaakt door beesten.

Oracle

Legendary Planeswalker - Chandra 

+1: Chandra, the Firebrand deals 1 damage to any target.
-2: When you cast your next instant or sorcery spell this turn, copy that spell. You may choose new targets for the copy.
-6: Chandra, the Firebrand deals 6 damage to each of up to six targets.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/22/2011
Chandra’s second ability creates a delayed triggered ability that will copy the next instant or sorcery spell you cast that turn, regardless of whether that spell has targets.

9/22/2011
When the delayed trigger resolves, it creates a copy of a spell. You control the copy. That copy is created on the stack, so it’s not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell won’t trigger. The copy will then resolve like a normal spell, after players get a chance to cast spells and activate abilities.

9/22/2011
The copy will have the same targets as the spell it’s copying unless you choose new ones. You may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, you can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).

9/22/2011
If the spell Chandra copies is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), the copy will have the same mode. You can’t choose a different one.

9/22/2011
If the spell Chandra copies has an X whose value was determined as it was cast (like Consume Spirit does), the copy has the same value of X.

9/22/2011
You can’t choose to pay any additional costs for the copy. However, effects based on any additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy too. For example, if you sacrifice a 3/3 creature to cast Fling after activating Chandra’s second ability, the copy of Fling will also deal 3 damage.

9/22/2011
When you activate Chandra’s last ability, you choose up to six target creatures and/or players. No damage is divided, and Chandra can’t deal more than 6 damage to any one target. Chandra deals 6 damage to each target that is still legal when the ability resolves.

Decktips