Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Pyromancer Ascension

Serie: Zendikar (ZEN)

Rarity: Rare Zendikar Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Modern Masters 2017
 -
1,00
 -
2,95
Zendikar
 8
0,50
 1
1,95
Pyromancer Ascension | Zendikar

 Op voorraad 

€ 0,50 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,95 (1x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-10-2020 16:00:00

Nee.

"Whenever you cast an instant or sorcery spell" triggert 1 keer als je een instant/sorcery cast. En met een extra conditie maak je de trigger-conditie juist nog specifieker, niet breder.

24-10-2020 15:54:00

Als ik 2 rite of flame in het graf heb er speel er 1, krijgt deze dan 2 counters ?

27-5-2018 08:36:00

En deze ook 4x maar dan de nieuwere?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-8-2014 15:11:00

Miracle is een trigger.

---

CR 702.93. Miracle

702.93a Miracle is a static ability linked to a triggered ability (...). "Miracle [cost]" means "You may reveal this card from your hand as you draw it if it's the first card you've drawn this turn. When you reveal this card this way, you may cast it by paying [cost] rather than its mana cost."

---

Je kunt dus reageren op de Miracle trigger en pas als die trigger resolvet, begin je met het casten van de miracle kaart.

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-8-2014 22:44:00

Stel, ik heb Pyromancer Ascension op tafel liggen met een counter er op. 2 Land en een Manamorphose in mijn graf. In mijn beurt pak ik een Temporal Mastery Ik announce miracle, ik tap land speel een nieuwe Manamorphose, pak een kaart en met de mana die ik weer terug krijg betaal ik de manamorphose, krijg ik nu 2 extra beurten? lijkt mij wel om dat ik bij het betalen van de Temporal Mastery deze pas cast toch?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-7-2013 07:55:00

De volgorde is grofweg:
1) announcen
2) target(s) kiezen
3) cost betalen
4) spell is gecast


In stap 1 gaat de spell op de stack (dan ligt hij dus niet meer in de graveyard). In stap 4 gaan triggers af die triggeren op het casten van een spell.

30-6-2013 21:59:00

Hij telt zichzelf niet. Het staat eigenlijk al in de remindertekst van kaarten met flashback: 'You may cast this card from your graveyard for its flashback cost. Then exile it.'

'If you cast an instant or sorcery spell from your graveyard (due to an ability such as retrace or flashback, for example), Pyromancer Ascension's first ability won't trigger unless another card with the same name is in your graveyard.'

30-6-2013 21:44:00

Hoe werkt dit met flashback? Telt een kaart zichzelf of ligt ie niet meer in de GY als je hem cast?

26-6-2013 14:09:00

Grapeshot en Empty the Warrens doen hier bijzonder weinig speciaals mee. De stormkopieën worden immers niet gecast maar gewoon op de stack geplaatst.

Kun je beter 4 Flame Jab spelen

Boaz (43) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-6-2013 14:03:00

Ik neem aan gewoon casual en niet EDH want ik hoef je niet te vertellen dat deze daar niet zo goed is

Hij ziet nog steeds wel constructed play op het moment in Modern dus ik zie niet in waarom je er niet een leuk multiplayer deck mee kan maken op het moment.

Met wat spells zoals Grapeshot, Empty the Warrens wat mana-rituals en andere handige kaarten als Goblin Electromancer kom je een heel eind.

Is deze kaart te traag voor (multiplayer) Burn? Even benieuwd naar jullie reacties

13-2-2012 21:34:00

dankje Xander

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-2-2012 19:54:00

Nummer 1 inderdaad.

Je moet de trigger-conditie in tweeën splitsen.

De primaire trigger-conditie is dat je een instant of sorcery spell cast.

En daarbovenop komt nog een extra voorwaarde, dat die dezelfde naam als een kaart in je graveyard moet hebben.

1 Lightning Bolt casten kan hem dus sowieso maar max. 1 keer laten triggeren.

13-2-2012 19:46:00

Ik heb veel gelezen over deze kaart, maar deze vraag heb ik nog niet voorbij zien komen: Ik heb 2 Lightning Bolts in mijn graveyard liggen en ik speel daarna Pyromancer Ascension en heb er dus nog geen counters op. Daarna speel ik weer een Lightning Bolt wat volgt?

1) De Lightning Bolt deelt de naam met een kaart ( "a card" )uit de graveyard dus één counter.

OF

2)De Lightning Bolt deelt de naam met één uit de graveyard en met nog één uit de graveyard dus triggerd dus twee keer.

Ik vrees numero uno, maar ik vraag het even voor de zekerheid.

7-1-2012 19:08:00

nee want hij word na het resolven ge exiled dus dan licht hij in je volgende up keep niet in je grave

het werkt natuurlijk wel als je er al eerder 1 in je graveyard ligt dan krijgt hij eerst 1 counter en in je volgende upkeep als je hem weer cast nog 1

als Pyromancer Ascension al twee counters had dan word hij gewoon gekopieerd en ook als je hem in je upkeep opniew cast word die gekopieerd

Oracle

Enchantment 

Whenever you cast an instant or sorcery spell that has the same name as a card in your graveyard, you may put a quest counter on Pyromancer Ascension.
Whenever you cast an instant or sorcery spell while Pyromancer Ascension has two or more quest counters on it, you may copy that spell. You may choose new targets for the copy.

NederMagic FAQ

Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

3/14/2017
If either of Pyromancer Ascension’s abilities triggers, it will go on the stack on top of the spell that caused it to trigger. The ability will resolve first. If it’s Pyromancer Ascension’s second ability that triggered, the copy it creates will also resolve before the original spell. The copy is created even if the original spell has been countered.

3/14/2017
If Pyromancer Ascension’s first ability triggers, you’ll put a quest counter on it even if the card in your graveyard leaves your graveyard by the time the ability resolves or if the spell you cast is countered.

3/14/2017
If you cast an instant or sorcery spell from your graveyard (due to an ability such as flashback, for example), Pyromancer Ascension’s first ability won’t trigger unless another card with the same name is in your graveyard.

3/14/2017
The second ability triggers only if Pyromancer Ascension already has two quest counters on it at the time you cast an instant or sorcery spell. This means a spell can’t cause the second counter to be put on Pyromancer Ascension and then become copied. It also means a player can’t remove Pyromancer Ascension in response to you casting an instant or sorcery spell in order to prevent the ability from triggering.

3/14/2017
Pyromancer Ascension’s second ability can copy any instant or sorcery spell, not just one with targets.

3/14/2017
The copy is created on the stack, so it’s not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell won’t trigger.

3/14/2017
The copy will have the same targets as the spell it’s copying unless you choose new ones. You may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, you can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).

3/14/2017
If the spell that’s copied is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), the copy will have the same mode. A different mode cannot be chosen.

3/14/2017
If the spell that’s copied has an X whose value was determined as it was cast (like Bonfire of the Damned does), the copy will have the same value of X.

3/14/2017
If the spell has damage divided as it was cast (like Fiery Justice does), the division can’t be changed (although the targets receiving that damage still can).

3/14/2017
You can’t choose to pay any alternative or additional costs for the copy. However, effects based on any alternative or additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy.

Decktips