Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
1.5 jaar na dato, lig ik in een deuk om het commentaar van mart smeets. :-)
ok thnx voor de uitleg.
Soort Curiosity dus. Enige is dat je meteen een kaart mag paken
en dat de kaart is geremoved waarbij de ability nog actief is.
Curiosity zou je kunnen slopen natuurlijk dit effect kun je alleen stoppen door de creature onschadelijk te maken.
thnx
ja je mag de copy "casten"
en ja elke keer als je combat damage doet mag je dit doen (met het beest waarop deze kaart encoded is)
en ja ik heb een pen
en ja ik heb een microfoon
en ja ik ben mart smeets
En mag dit dan 1 keer? Of elke keer als je combat damage doet? En telt het dan voor casten voor Consuming Aberration?
Zie hier de uitleg van WotC: hier.
Zelf beschouw ik het altijd als een soort enchantment (maar dat is het niet) dat ervoor zorgt dat je een spell nogmaals mag casten als het 'ge-enchante' creature combat damage naar een tegenstander doet.
Cipher bestaat uit 2 stappen.
Stap 1: Zodra een kaart (note: alleen echte kaarten tellen. copies zijn niet encodebaar). met cipher resolved mag je ervoor kiezen hem te encoden op een van je creatures. Om te encoden kies je een van je creatures uit en exile je de cipher spell. (Ipv hem naar de graveyard te sturen, wat normaal zou gebeuren).
Stap 2: Zodra het encoded creature combat damage aan een speler mag de controller van dat creature een copy van de encoded kaart casten. (Let op dat de originele Cipher kaart nog steeds encoded is, en gewoon copies blijft geven als je later nog eens combat damage doet met dat creature).
Voorbeeld: Jij hebt een Squire liggen en een Last Thoughts in je hand. Je speelt {=last toughts}, drawed een kaart, en vervolgens encode je de Thoughts op Squire. Thoughts gaat naar exile. Vervolgens val je aan met Squire en doe je damage aan de tegenstander, waarna Cipher je een copy van Last Thoughts laat casten om je nog een kaart te geven.
hoe werkt dat Ciper ik snap er heel weinig van thnx alvast
De eerstvolgende end step is die van zijn beurt.
mijn tegenstander speelt deze in zijn beurt. is the next end step zijn end step of die van mijn beurt?
Zodra een kaart van zone verwisseld wordt het als een nieuw object gezien, en vergeet hij alles van zijn vorige bestaan. Counters zijn dus inderdaad weg en weerwolven zijn weer hun human form.
Vraagje;
Als je een creature exiled met counters er op en je haalt hem weer terug dan zij die counters toch weg?
En een werewolf transformeerd hij nog als hij ge-exiled is?
Deze kaart gebruikte ik met pre-release op Balustrade Spy =D
Sorcery
Exile target creature. Return it to the battlefield under its owner's control at the beginning of the next end step.
Cipher (Then you may exile this spell card encoded on a creature you control. Whenever that creature deals combat damage to a player, its controller may cast a copy of the encoded card without paying its mana cost.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
4/15/2013
The spell with cipher is encoded on the creature as part of that spell’s resolution, just after the spell’s other effects. That card goes directly from the stack to exile. It never goes to the graveyard.
4/15/2013
You choose the creature as the spell resolves. The cipher ability doesn’t target that creature, although the spell with cipher may target that creature (or a different creature) because of its other abilities.
4/15/2013
If the spell with cipher doesn’t resolve, none of its effects will happen, including cipher. The card will go to its owner’s graveyard and won’t be encoded on a creature.
4/15/2013
If the creature leaves the battlefield, the exiled card will no longer be encoded on any creature. It will stay exiled.
4/15/2013
If you want to encode the card with cipher onto a noncreature permanent such as a Keyrune that can turn into a creature, that permanent has to be a creature before the spell with cipher starts resolving. You can choose only a creature to encode the card onto.
4/15/2013
The copy of the card with cipher is created in and cast from exile.
4/15/2013
You cast the copy of the card with cipher during the resolution of the triggered ability. Ignore timing restrictions based on the card’s type.
4/15/2013
If you choose not to cast the copy, or you can’t cast it (perhaps because there are no legal targets available), the copy will cease to exist the next time state-based actions are performed. You won’t get a chance to cast the copy at a later time.
4/15/2013
The exiled card with cipher grants a triggered ability to the creature it’s encoded on. If that creature loses that ability and subsequently deals combat damage to a player, the triggered ability won’t trigger. However, the exiled card will continue to be encoded on that creature.
4/15/2013
If another player gains control of the creature, that player will control the triggered ability. That player will create a copy of the encoded card and may cast it.
4/15/2013
If a creature with an encoded card deals combat damage to more than one player simultaneously (perhaps because some of the combat damage was redirected), the triggered ability will trigger once for each player it deals combat damage to. Each ability will create a copy of the exiled card and allow you to cast it.
Decktips