Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Dragons Maze (DGM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Dragons Maze | 0,50 | 4,95 |
Oke! Dankjewel
Je moet inderdaad meteen een target aanwijzen voor scavenge wanneer je de ability activeert en het enige legale target in de situatie die jij schetst is je Varolz.
En de Death’s Shadow gaat inderdaad meteen dood wanneer hij de battlefield betreedt. Hij heeft 0 toughness en de State-Based Effects sturen 'm dan naar de graveyard om die reden.
Stel, ik heb deze man op het veld liggen, een Æther Vial op het veld met 1 counter en een Slitherhead in mijn graf en ik heb 13 levens.
Mag ik mijn Slitherhead scavengen, in reactie met Æther Vial een Death’s Shadow neerleggen en die dan als 1/1 spelen? Of werkt dit niet doordat ik al een target moet kiezen zodra ik Slitherhead exile? Of werkt dit niet omdat mijn Death’s Shadow de graveyard in gaat voordat de scavenge van Slitherhead resolved? Of is er sprake van iets anders?
Ok, dat wilde ik namelijk nog even zeker weten, het was mij namelijk niet helemaal duidelijk wat het verschil tussen een CDA en een ability zoals die van Death’s Shadow is, maar nu wel.
Nogmaals, dank voor de uitleg! =D
(op het moment namelijk nogal moeite met dingen begrijpen...ik moet het doen met 1 Hippocampus, jullie hebben de luxe van 2 Hippocampi =p)
Zie de hieronder door Marco geposte definitie van een characteristic-defining ability (CDA). Bij punt 1 gaat het al mis, Death’s Shadows ability defined namelijk geen toughness, hij past de toughness alleen aan. Dus is het geen CDA.
Voorbeeld van hoe het wel een CDA had kunnen zijn:
Death's Shade
Creature - Avatar
Death's Shade's power and toughness are each equal to 13 minus your life total.
*/*
Maar om nog even terug te komen op het Death’s Shadow verhaal. Blijft hij wel gewoon 13/13? Of is die -X/-X die hij krijgt ook een Characteristic-defining ability?
Ok, helemaal helder. Dank voor de uitleg. =)
Hier nog even comp rules:
112.6a Characteristic-defining abilities function everywhere, even outside the game. (See rule
604.3.)
604.3a A static ability is a characteristic-defining ability if it meets the following criteria: It defines an object's colors, subtypes, power, or toughness; it is printed on the card it affects, it was granted to the token it affects by the effect that created the token, or it was acquired by the object it affects as the result of a copy effect or text-changing effect; it does not directly affect the characteristics of any other objects; it is not an ability that an object grants to itself; and it does not set the values of such characteristics only if certain conditions are met.
Sinds wanneer is dat? =/
Daar zou ik wel een antwoord van een judge op willen hebben, of dat inderdaad zo is, wat Marco zegt.
edit: wat een timing, op het moment dat ik dit post, heeft Xander net wat gepost wat bevestigd wat Marco zegt.
Ok, dan zat ik dus fout, en had ik dus nog oude regels in mijn hoofd. xD
Ik wilde inderdaad al posten dat Terravore in de graveyard ook gewoon 1/1 als er één landje in een graveyard ligt.
Het is overigens ook geen X, maar een *
Vroeger was X inderdaad alleen op de battlefield ingevuld, maar tegenwoordig is het een character defining ability (citation needed) welke OVERAL geld, in de library, GY, exile, etc.. Tarmogoyf heeft dus altijd een P/T van x/X+1, niet alleen op de battlefield.
Ja, dan was het compleet anders geweest, want beesten met X als P/T zijn overal, behalve op de battlefield, 0/0 beesten.
Tenzij er bijvoorbeeld zoiets als staat X+1/X+1, dan is van zichzelf een 1/1 beest, maar krijgt het +X/+X wanbeer het op de battlefield ligt. Je zou die X/X beesten ook als X+0/X+0 kunnen zien, als je dat makkelijk onthouden vind. Dan is het dus een 0/0 beest dag +X/+X krijgt, zolang op de battlefield ligt.
Maar ok, dat was weer even een korte detour naar X/X beesten enzo. =p
Jep Death's Shadow is van zichzelf 13/13 en heeft vervolgens een ability die dat verandert, en die ability geldt niet in de graveyard. Stel dat het bijv een Terravore was ofzo dan was het anders, aangezien die geen 'vaste' power/toughness heeft maar sterretjes.
In alle zones behalve in play, is Death’s Shadow 13/13. Het static effect (tenminste, ik geloof dat het zo heet...) wat hij heeft, werkt alleen wanneer hij in play is.
Dus ja, dat werkt.
edit: haha, dit ding in een Skullbriar, the Walking Grave EDH. Nice, de counters die hij krijgt van Scavenge gaan er dan niet meer af. Tenzij hij natuurlijk gebounced of in het deck geschud word...
Werkt dit met death's shadow? Mijn tegenspeler stelt van wel: hij krijgt ten alle tijden de 13 counters ongeacht zijn levenspunten. Is dit correct?
Legendary Creature - Troll Warrior 2 / 2
Each creature card in your graveyard has scavenge. The scavenge cost is equal to its mana cost. (Exile a creature card from your graveyard and pay its mana cost: Put a number of +1/+1 counters equal to that card's power on target creature. Scavenge only as a sorcery.)
Sacrifice another creature: Regenerate Varolz, the Scar-Striped.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
4/15/2013
Exiling the creature card with scavenge is part of the cost of activating the scavenge ability. Once the ability is activated and the cost is paid, it’s too late to stop the ability from being activated by trying to remove the creature card from the graveyard.
4/15/2013
While Varolz, the Scar-Striped is on the battlefield, the scavenge cost of a creature card in your graveyard is equal to its mana cost, including any colored mana requirements.
4/15/2013
Abilities that reduce the cost to cast a creature spell or alternative costs you can pay rather than a card’s mana cost don’t apply to activating a card’s scavenge ability.
4/15/2013
The number of counters that a card’s scavenge ability puts on a creature is based on the card’s power as it last existed in the graveyard.
4/15/2013
If the creature card you scavenge has X in its mana cost, X is 0.
4/15/2013
If a creature card has multiple instances of scavenge, you can activate either ability (but not both, as the card will be exiled when you activate one of them). Varolz’s ability doesn’t affect the scavenge cost of a creature’s other scavenge ability.
Decktips