Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Renegade Krasis

Serie: Dragons Maze (DGM)

Rarity: Rare Dragons Maze Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Dragons Maze
 1
0,40
 -
1,50
Renegade Krasis | Dragons Maze

 Op voorraad 

€ 0,40 (1x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,50

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-5-2013 12:53:00

Tuurlijk is het leuk met Animar. |D

26-5-2013 12:42:00

Nee.

26-5-2013 12:38:00

leuk met Animar, Soul of Elements?

15-5-2013 15:26:00

Als je een counter op die "lord" weet te krijgen die alles mutant maakt dan evolve je constant omdat hij ook groeit en het beest dus altijd groter entered als het een x/2+ of een 3+/x beest is zonder bonussen

15-5-2013 13:00:00

Tja uiteindelijk is dit wel een belangrijke in een evolv deck omdat het beesten die al groot zijn toch kan laten door evolven, sowieso is met evole de waarde van defenders beter geworden, slechts 1 van de 2 stats hoeft beter te zijn dus speel een 0/5 wall en je hele groep evolved mee.

En inderdaad het is logisch dat ze enkel bij een evolve doen want anders ga je te makkelijk infinite.

15-5-2013 12:18:00

hm. ja daar had ik niet aan gedacht

Zodat je met twee Renegade Krasissen infinite gaat en (als je geen looponderbreker hebt) in een draw raakt?

lijkt me niet de meest wenselijke wording voor een dergelijke kaart

15-5-2013 09:40:00

nou, ik denk het niet. zo goed is deze krasis helemaal niet, omdat zijn starterstats al 3/2 zijn, zal je in de meeste games deze maar een keer of 2 a 3 evolven.

deze zou een stuk interessanter zijn als de ability zoiets was: Whenever you put a +1/+1 counter on Ren. Krasis, put a +1/+1 counter ..yadada.

Beetje a la Fathom Mage

15-5-2013 06:47:00

Gaat dit kaartje nu eindelijk gewaardeerd worden in oa Simic & Commander decks? Het is dat ik Simic niet leuk vind en een mono-blauw commander deck speel maar ik vind hem echt goed eig!

Oracle

Creature - Beast Mutant 3 / 2

Evolve (Whenever a creature enters the battlefield under your control, if that creature has greater power or toughness than this creature, put a +1/+1 counter on this creature.)
Whenever Renegade Krasis evolves, put a +1/+1 counter on each other creature you control with a +1/+1 counter on it.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

4/15/2013
When comparing the stats of the two creatures for evolve, you always compare power to power and toughness to toughness.

4/15/2013
Whenever a creature enters the battlefield under your control, check its power and toughness against the power and toughness of the creature with evolve. If neither stat of the new creature is greater, evolve won’t trigger at all.

4/15/2013
If evolve triggers, the stat comparison will happen again when the ability tries to resolve. If neither stat of the new creature is greater, the ability will do nothing. If the creature that entered the battlefield leaves the battlefield before evolve tries to resolve, use its last known power and toughness to compare the stats.

4/15/2013
If a creature enters the battlefield with +1/+1 counters on it, consider those counters when determining if evolve will trigger. For example, a 1/1 creature that enters the battlefield with two +1/+1 counters on it will cause the evolve ability of a 2/2 creature to trigger.

4/15/2013
If multiple creatures enter the battlefield at the same time, evolve may trigger multiple times, although the stat comparison will take place each time one of those abilities tries to resolve. For example, if you control a 2/2 creature with evolve and two 3/3 creatures enter the battlefield, evolve will trigger twice. The first ability will resolve and put a +1/+1 counter on the creature with evolve. When the second ability tries to resolve, neither the power nor the toughness of the new creature is greater than that of the creature with evolve, so that ability does nothing.

4/15/2013
When comparing the stats as the evolve ability resolves, it’s possible that the stat that’s greater changes from power to toughness or vice versa. If this happens, the ability will still resolve and you’ll put a +1/+1 counter on the creature with evolve. For example, if you control a 2/2 creature with evolve and a 1/3 creature enters the battlefield under your control, it toughness is greater so evolve will trigger. In response, the 1/3 creature gets +2/-2. When the evolve trigger tries to resolve, its power is greater. You’ll put a +1/+1 counter on the creature with evolve.

4/15/2013
Renegade Krasis “evolves” when its evolve ability resolves and a +1/+1 counter is put on it. If a replacement effect such as Doubling Season’s causes the evolve ability to put more than one +1/+1 counter on Renegade Krasis, its last ability triggers only once. If no +1/+1 counter is put on it (perhaps because it left the battlefield in response to its evolve ability triggering), then its last ability doesn’t trigger.

4/15/2013
Renegade Krasis’s last ability won’t trigger if a +1/+1 counter is put on it for any reason other than its evolve ability resolving.

Decktips