Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Ja, nu snap ik ook wat ze bedoelen met dat het afhang van hoe vaak het woordje 'deal' in de tekst staat. Bij Char is dat slechts eenmaal en daar moet je dan vanuit gaan.
Char is ook gewoon 1 keer.
Als er staat: "<this card> deals X damage. <this card> deals X damage.", dan is het inderdaad twee keer.
Hoe zit het dan met Char? En stel dat Common Bond 2 damage had geschoten ipv een +1/+1 counter op een beest leggen? Ik neem aan dat in beide gevallen je 2 maal 2 tokens krijgt, aangezien het verschillende instances van damage van die spell zijn.
Dus ook gewoon maar 1 keer, aan heel veel 'targets' tegelijk.
Vraag me af hoe het met Incite Rebellion bijvoorbeeld zit. het heeft maar 1x deals in de text maar die text gaat vooraf met "for each"
Met grammaticaregels kom je niet zo heel ver om het over de Magic-regels te hebben.
Het zou een ander verhaal zijn als er zou staan "Punish the Enemy deals 3 damage to target player, then it deals 3 damage to target creature."
Maar dat staat er niet.
Er staat nu: "Hij doet damage (bestaande uit 3 damage op 1 target en 3 damage op een ander target)". En die schade doet hij in één keer.
Anders zou dat dus zijn: "Hij doet damage (bestaande uit 3 damage op 1 target) en daarna doet hij nog een keer damage (weer bestaande uit 3 damage op 1 target)".
Ben ik de enige die vindt dat Punish the Enemy eigenlijk deze toch 2x laat triggeren? er staat "deals 3 damage to target creature and 3 damage to target player... maar dat komt vanwege iets dat zinsopbouw heet en gezien het woord deals al eens is gebruikt, hoeft het niet meer terug te komen. Een kaart als Electrickery is dan natuurlijk wel maar 1x, gezien je onmogelijk het woord "deals"nog ergens bij kan voegen. Zo lijkt Cone of Flame mij een spel dat de commando 3x laat triggeren, gezien je steeds het stuk "Cone of flame deals" voor de 2 en 3 damage nog kan zetten.
Zie ook de rulings rechts:
"Blaze Commando's ability triggers each time an instant or sorcery spell you control deals damage (or, put another way, the number of times the word "deals" appears in its instructions), no matter how much damage is dealt or how many players or permanents are dealt damage. For example, if you cast Punish the Enemy and it "deals 3 damage to target player and 3 damage to target creature," Blaze Commando's ability will trigger once and you'll get two Soldier tokens."
---
Zoals gezegd, je doet niet 10 keer schade. Je doet 1 keer schade. En daarbij raak je 10 beesten.
Het zou een ander verhaal zijn als er zou staan "Whenever an instant or sorcery spell you control deals damage to a creature". Dan zou hij wel per creature triggeren.
Blaze Commando triggert één keer. Electrickery doet één keer 1 schade op alle creatures. (Electrickery doet niet 10x schade maar gewoon 1x.)
Een vrij belangrijk vraagje voor deze kaart zijn ability... Wat als ik deze heb liggen en ik cast bijvoorbeeld een Electrickery met overload betaald, stel dat ik daardoor van mijn tegenstander zijn 10 creatures raak. Mag ik dan 20 1/1 soldier tokens met haste in een keer uit poepen???
Ik stel deze vraag omdat ik op deze manier met een overload betaalde Electrickery te casten in princiepe 10 keer schade doe. Kan iemand mij hier misschien antwoord op geven??
420 blaze it!
Toch wel een heel erg sterke ability! Was ''eerlijker'' geweest als het een 3/2 creature was geweest...of iets dergelijks. Je mag immers met een sorc of instant damage geven aan een creature OF speler.
zo. twee 1/1tjes met haste voor iedere Searing Spear en Boros Charm. niet verkeerd. zo hoef je je geen zorgen te maken over je battalion.
5 mana is misschien een beetje veel, maar vind hem toch zeker wel leuk voor een casual boros deckje.
Creature - Minotaur Soldier 5 / 3
Whenever an instant or sorcery spell you control deals damage, create two 1/1 red and white Soldier creature tokens with haste.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
4/15/2013
Blaze Commando’s ability triggers each time an instant or sorcery spell you control deals damage (or, put another way, the number of times the word “deals” appears in its instructions), no matter how much damage is dealt or how many players or permanents are dealt damage. For example, if you cast Punish the Enemy and it “deals 3 damage to target player or planeswalker and 3 damage to target creature,” Blaze Commando’s ability will trigger once and you’ll get two Soldier tokens.
4/15/2013
Some instant or sorcery spells cause other objects to deal damage, rather than deal damage themselves. Such spells don’t cause Blaze Commando to trigger.
Decktips