Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Dragonstorm

Serie: Modern Masters (MMA)

Rarity: Rare Modern Masters Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
FtV Dragons
 -
4,50    
Modern Masters
 -
1,95
 -
4,50
Scourge
 -
1,95
 -
9,95
Time Spiral TS
 -
1,95
 2
17,95
Dragonstorm | Modern Masters

Prijs:

€ 1,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 4,50

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
27-8-2015 18:19:00

De storm count gaat wel oplopen als deze in de Eye of the Storm komt.

26-8-2015 13:41:00

Nee, de Dragonstorm is al gecast; hij telt het aantal gecaste spells zodra je 'm op de stack doet en er mana voor betaald hebt. Alle spells die je erna cast tellen niet mee voor de Storm.

Als je doelt op de Storm van de copy, dan helaas, ook dat gaat niet.

706.9. To copy a spell or activated ability means to put a copy of it onto the stack; a copy of a spell isn't cast and a copy of an activated ability isn't activated. [...]

De copy wordt niet gecast dus de storm zal niet triggeren.

26-8-2015 13:36:00

Stel je speeltReverberate op dragonstorm, triggered storm dan nog een x?

6-7-2013 07:04:00

Illusions of Grandeur

5-7-2013 17:47:00

Het lijkt me zo tof hier een deck omheen te bouwen, puur om dit nummer te spelen wanneer je deze kaart neerlegt:

hier

yao (8) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-11-2012 23:39:00

ja ik was er al bang voor...
thnx voor de comment!
maar kga hem alsnog spelen want hij blijft keihard, zelfs voor 9mana

1-11-2012 22:19:00

Het werkt inderdaad alleen op creatures én op 'tribals', maar daar zijn er niet veel van Dit is gewoon een sorcery zonder een creaturetype dus helaas.

Voorbeeld van wat ik bedoel: Stel je hebt een Goblin Warchief op tafel liggen en speelt dan een Warren Weirding, dan zou die weirding een mana goedkoper zijn omdat dat een 'tribal' is en ook een creaturetype heeft

yao (8) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-11-2012 22:06:00

Stel ik heb 4x dragonspeaker shaman opliggen kost dragon storm dan 1rode mana om te casten?

Want dragonspeaker shaman heeft het over dragon spells...
Of is het dragonstorm dan een gewone sorcery en werkt dragonspeaker shaman alleen op creatures van het type dragon?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-10-2012 11:44:00

De kopieën zijn inderdaad gewoon spells, dus kun je die Reverberaten.

En dat is technisch ook gelijk de reden dat je ze niet cast (dat het al spells zijn). Casten is namelijk de handeling om van een kaart (of evt. een kopie van een kaart) een spell te maken. Maar een kopie van een spell is al een spell, dus die cast je niet, want je hoeft er geen spell meer van te maken, want dat is hij al.

31-10-2012 11:40:00

Klopt, gecopyde spells tellen niet voor storm omdat ze (zoals jij al aangeeft) niet gecast worden (oude term is played).

Je kan gewoon een Reverberate op een kopie spelen, dat mag allemaal.

31-10-2012 11:35:00

Aha, dus ge-copy-de spells (zoals de storm-kopieen van Dragonstorm en Reverberate op Shock) tellen niet voor storm, want ze zijn niet geplayed/gecast, toch?
En ik neem aan dat het spelen van een Reverberate op een kopie van Dragonstorm gewoon kan, mocht ik dat willen?

Dank voor het uitsluitsel!

31-10-2012 11:14:00

Je krijgt 1 extra Dragonstorm, omdat Storm geld voor alle spells die ervoor zijn gespeeld.

Als je Shock > Reverberate Shock en dan DS doet dan krijg je 2 kopieen van Dragonstorm en 1 echte. Je hebt namelijk 2 spells ervoor gecast.

31-10-2012 10:12:00

Wat als ik mijn Dragonstorm met bv al 1 storm-kopie kopieer met Reverberate?
Krijg ik dan 1 extra Dragonstorm (de fysieke kaart gekopieerd), 2 extra Dragonstorms (de fysieke plus een nieuwe storm-kopie), of 3 extra Dragonstorms (fysieke plus twee storm-kopieën (want eerdere spell en oude fysieke dragonstorm))?

Mijn gok is 1 extra Dragonstorm, want de storm gaat af als hij gecast wordt, wat niet gebeurt als ik Reverberate speel, maar meer zou natuurlijk fijner zijn.

Heeft iemand hier uitsluitsel over?


Edit: En wat als ik het zo speel: Shock, Reverberate op Shock, Dragonstorm; krijg ik dan 3 of 4 dragons? (drie?)

27-4-2012 08:47:00

Iemand anders in mijn vrienden groep heeft zoon deck.
beurt 1, 2 of 3 maakt hij wel een kill.

27-4-2012 00:08:00

@Johan: je weet dat Dragonstorm ten tijden van Time Spiral-block een daadwerkelijk gespeeld deck was, waarin dat soort kills wel eens voorkwamen? 4 Bogardans waren dan wel voldoende hoor, Kokusho's zijn overrated (die kan je niet hardcasten)

Oracle

Sorcery 

Search your library for a Dragon permanent card and put it onto the battlefield. Then shuffle your library.
Storm (When you cast this spell, copy it for each spell cast before it this turn.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/7/2013
The copies are put directly onto the stack. They aren’t cast and won’t be counted by other spells with storm cast later in the turn.

6/7/2013
Spells cast from zones other than a player’s hand and spells that were countered are counted by the storm ability.

6/7/2013
A copy of a spell can be countered like any other spell, but it must be countered individually. Countering a spell with storm won’t affect the copies.

6/7/2013
The triggered ability that creates the copies can itself be countered by anything that can counter a triggered ability. If it is countered, no copies will be put onto the stack.

Decktips