Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 8,95
Dan verliest hij voordat hij het leven zou krijgen. Zodra de lose life trigger resolved is staat je tegenstander op minder dan 0 leven en verliest hij het spel.
Iedere keer dat iets resolved worden State-Based Actions uitgevoerd, en wordt er onder andere gekeken of iemands leven onder de 0 staat en het spel verliest.
Vraag is al eens gesteld, maar ik heb toch nog wat onduidelijkheid. Dus wanneer iemand deze speelt, kan ik hem met een Krosan Grip kapotmaken als reactie op de Enter the Battlefield trigger. Dan gaat ie kapot en komt de Leave the Battlefield trigger op de stack, waardoor die dus eerder afgaat dan de EtB trigger. Met als gevolg dat iemand eerst 20 leven verliest.
En dan? Als deze persoon als gevolg daarvan op een negatief aantal leven staat, verliest die dan het spel, of krijgt ie er dan nog 20 leven bij waardoor het eigenlijk niets uitmaakt?
Ohja, whoops, never mind.
Brago, King Eternal misschien?
Eh, Rembrandt, wat wil jij dan Cloudshiften?
Gewoon twee keer Cloudshiften en dan de Tainted Sigil saccen.
-edit: never mind, het is natuurlijk geen creature-
Als je doel is, te zorgen dat je wel life gaint, maar niet weer verliest, dan is Donate je vriend. Jij gaint 20 leven, en na Donate moet je tegenstander de upkeep betalen anders verliest hij die 20 levels.
Anders kun je misschien met Tainted Sigil bereiken wat je zoekt?
In het hypothetische geval dat het om damage ging en niet life loss dan werkte Deflecting Palm nog steeds niet omdat je dan ook moet aannemen dat Illusions of Grandeur van jou is. Dan krijg je dus alsnog de volle 20 damage. Tenzij je op iets anders doelde.
jammer dat je deze niet met Deflecting Palm kan spelen
Sanguine Bond Jij krijgt 20 levens en dus verliest hij 20. Dat is wel pijnlijk.
Ik ben niet wakker geloof ik haha las daar owner ipv controller.
My bad. Alsnog klopte de regel die ik gaf wel haha.
@PenPen: quote: "If a triggered ability that would be controlled by a player who has left the game would be put onto the stack, it isn't put on the stack."
Het is niet de controller die het spel verlaat, maar de owner.
Laat maar, te laat
603.6c Leaves-the-battlefield abilities trigger when a permanent moves from the battlefield to another zone, or when a phased-in permanent leaves the game because its owner leaves the game. (...)
En dit vond ik.
Illusions of Grandeur triggert dus nog wel, omdat het een "leaves the battlefield" ability is.
800.4c If an object that would be owned by a player who has left the game would be created in any zone, it isn't created. If a triggered ability that would be controlled by a player who has left the game would be put onto the stack, it isn't put on the stack.
Dat vond ik.
Komt er op neer dat als een speler sterft dan verdwijnt alles wat hij owned (wat van hem is dus gewoon) zonder dat daar nog dingen van triggeren.
Dingen die die speler controlled van andere spelers worden geexiled zonder dingen te laten triggeren.
Wat gebeurt er als er in een multiplayergame de eigenaar van Illusions of Grandeur sterft terwijl de kaart bij een opponent ligt door bijvoorbeeld een Donate? Verliest die opponent dan 20 leven doordat de enchantment met de eigenaar meegaat?
Enchantment
Cumulative upkeep 2 (At the beginning of your upkeep, put an age counter on this permanent, then sacrifice it unless you pay its upkeep cost for each age counter on it.)
When Illusions of Grandeur enters the battlefield, you gain 20 life.
When Illusions of Grandeur leaves the battlefield, you lose 20 life.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
If a player takes control of this card away from you, you do not lose 20 life because the loss of 20 life is a separate ability. That player is now subject to the loss.
Decktips