Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander 2013 (C13)
Serie | Normaal | Foil | ||
4th Edition | 1,00 | |||
Alpha | 19,95 | |||
Asian BB 4th | 4,95 | |||
Battle Royale | 1,95 | |||
Beta | 14,95 | |||
Commander 2013 | 0,75 | |||
Commander Anthology I | 1,00 | |||
Eternal Masters | 1,00 | 17,95 | ||
Jace vs Vraska | 0,60 | |||
Revised | 1,00 | |||
Unlimited | 2,95 |
Prijs:
€ 0,75
Bedankt allebei voor de uitgebreide uitleg. Ik dacht al dat het niet kon, maar dit verheldert alles helemaal.
Belangrijker regel is:
303.4f If an Aura is entering the battlefield under a player's control by any means other than by resolving as an Aura spell, and the effect putting it onto the battlefield doesn't specify the object or player the Aura will enchant, that player chooses what it will enchant as the Aura enters the battlefield. The player must choose a legal object or player according to the Aura's enchant ability and any other applicable effects.
Je moet kiezen waar Control Magic op gaat zodra die de battlefield entered. Op dat moment is Griselbrand nog niet aanwezig (die is net als Control Magic nog bezig met enteren), dus kan je hem daar niet onder leggen.
Let ook op: Aura's targeten als je bij het casten een target aanwijst. Als je ze op andere manieren (zoals met Show and Tell het spel in cheat targeten ze niet. Je kan met Show and Tell dus ook een Control Magic onder een Kalonian Behemoth leggen.
Voor zover mijn kennis rijkt dat laatste, en wel vanwege onderstaande regel. Je kiest de target van Control Magic tijdens het resolven van Show and Tell, waardoor Griselbrand nog niet in het spel is, en je dus een ander target aan zal moeten wijzen. Iets als een Agent of Treachery werkt wel, omdat het in dat geval om een EtB gaat, welke pas de stack opgaat zodra Show and Tell geresolved is en beiden permanents in het spel liggen.
10/4/2004
If the cards being put onto the battlefield also require choices, those choices are made after all players choose their card. The active player makes choices for their card (if any), then the other players (if any) in turn order.
Kan je deze in het spel brengen als iemand een Show and Tell speelt, en dan, stel dat diegene een Griselbrand neerlegt die controllen? Of moet je ook dan eerst de target gekozen hebben voordat je hem neerlegt?
Toch blijf ik een zwak hebben voor het originele plaatje van Control Magic .
Ik zie nu voor het eerst het artwork voor de Eternal Masters versie. Wat een fenomenale artiest is Nielsen toch ook.
Yep, dat mag allemaal. Control Magic doet niet anders dan wat de kaart dus letterlijk zegt: een creature overnemen. Alle andere kaarten werken dus precies zoals ze normal ook zouden werken. Een Umezawa’s Jitte wordt niet beïnvloed door de Control Magic, dus de controller ervan kan gewoon counters eraf halen en in zijn beurt equippen aan een ander creature. Ook de Second Wind heeft verder niets te maken met de Control Magic. Maar zoals Xander zegt geeft Power of Fire het creature een ability, waardoor dat relevant wordt voor Control Magic
oke, interessant allemaal.
Dus als je een kaart overneemt met Second Wind, dan mag die andere speler constant jouw creature tappen en untappen?
En als je een creature met de Umezawa’s Jitte overneemt, dan mag de speler waar de Umezawa’s Jitte van is, bepalen waar de counters voor gebruikt worden?
Als laatste nog. Zodra de speler aan de beurt is, waar de equipments van zijn, en hij kan betalen om ze aan een andere creature te hangen, dan worden ze dus verplaatst?
Aura's blijven overigens ook van de oorspronkelijke controller. Aura's en equipments werken wat dat betreft hetzelfde.
Een paar voorbeelden:
* Als speler A een creature van speler B overneemt met een Armadillo Cloak erop (die ook door speler B gecontrolled wordt), dan krijgt speler B nog steeds de levens.
* Als speler A een creature van speler B overneemt met een Second Wind erop (die ook door speler B gecontrolled wordt), dan is speler B nog steeds degene die de abilities als enige mag activeren, omdat de abilities van de aura zijn.
* Als speler A een creature van speler B overneemt met een Power of Fire erop, dan is speler A de enige die de ability mag activeren, omdat de ability aan het creature gegeven wordt.
* Als speler A een creature van speler B overneemt met een Umezawa’s Jitte erop (die ook door speler B gecontrolled wordt), dan is speler B degene die de counters erop doet en eraf mag halen. En is speler B degene die het equipment aan een ander creature van hem mag equippen.
Je neemt alleen het beestje over. De equipments blijven van de oorspronkelijke speler, maar blijven wel op het beestje liggen totdat hij ze aan een ander beestje equipped.
Kan iemand mij helpen hoe dit werkt wanneer er 1 of meerdere equipments aan een creature hangen? Krijg je die ook? Neem je die definitief over?
Zoals Synod zegt. Het beestje verlaat de battlefield ook niet. Hij veranderd enkel en alleen van controller. Misschien een handige kleine toevoeging.
Jazeker.
Kort vraagje: als een beestje getapt ligt en ik speel deze kaart op het beestje dan komt dat beestje toch ook getapt bij mij te liggen?
Heren, bedankt!
Zo hebben we het uiteindelijk ook gespeeld gelukkig, met die 1 damage inderdaad
Enchantment - Aura
Enchant creature
You control enchanted creature.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
6/8/2016
Gaining control of a creature doesn’t cause you to gain control of any Auras or Equipment attached to it.
Decktips