Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander 2013 (C13)
Serie | Normaal | Foil | ||
Battlebond | 9,95 | 99,95 | ||
Commander 2013 | 3,95 | |||
Time Spiral Remastered | 9,95 | 0,01 |
Veilig betalen met iDeal
Dit is een gemene beating stick in EDH. Maar wel leuk om te combineren met bijvoorbeeld een Curiosity, Call of the Nightwing en soortgelijke kaarten. Jammer dat hij verder zeer non-interactief is.
Dan mogen ze wel Diabolic Edict reprinten en meer van dat soort kaarten
Net zo fair als de aanwezige removal het maakt
Nik, dat waren precies mijn gedachten. Prima M15 mythic.
Eens, maar dit ding in Standard..? Is dat fair?
Stiekem ruikt deze kaart wel naar typisch iets dat in een coreset terug gaat komen, niet?
Bedankt voor het antwoord. De verwarring bij mij was dat <iets> in dit geval gelezen moet worden als <iets wat de player heeft of speelt>. De player blockt tenslotte niet zelf maar laat creatures blocken. Regel 3 was daarom voor mij niet helemaal duidelijk maar nu wel :-).
Met Flaring Pain werkt inderdaad het damage-prevent gedeelte van protection niet meer. (Let er wel op dat je hem nog steeds niet kunt targeten.)
Maar als hij bijvoorbeeld combat damage zou krijgen (wat normaal gesproken ge-prevent zou worden), dan kun je hem dood krijgen met een Flaring Pain.
Misschien denk ik te ver door, maar is het damage prevention of gewoon geen damage? Zoals in de reminder text staat? Want wat gebeurt er als er een spell gespeeld wordt, waarbij damage niet prevented kan worden? Bijv. Flaring Pain
Protection from <iets> doet vier dingen:
De kaart met Protection from <iets> kan:
1. de damage preventen die hij zou krijgen van <iets>.
2. niet enchanted / equipped / fortified worden door <iets>.
3. niet geblocked worden door <iets>.
4. niet getarget worden door <iets>.
Als attacker of als blocker gedeclared worden staat daar niet tussen. Dat kan dus nog steeds gewoon.
Zie ook de hulpdienst en de reminder text op de kaart.
Protection verbied geen van die dingen, dus ja.
Met Progenitus kan je immers ook gewoon aanvallen en blocken. Die heeft protection van alles, dus ook van zijn eigen controller.
Stel dat je tegenstander gebruik maakt van een Word of Command en je kan niets meer doen (kleine kans maar even voor het voorbeeld).
Hij/zij laat je deze kaart spelen en geeft 'm protection van jezelf.
True-Name Nemesis heeft dan dus protection van zijn controler.
Kan je nog wel aanvallen of blocken met dit creature?
Het mag dan wel, maar dat zal niks helpen. Protection beschermt tegen targeten maar ook tegen alle damage dus die wordt nog steeds geprevent.
EDIT: foutje, je hebt gelijk. ik had er over heen gelezen dat je tegenstander zelf de lightning bolt speelde.
Kan ik met Misdirection mijn tegenstander zijn Lightning Bolt naar zijn eigen TNN redirecten? Of target mijn Misdirection dan zijn TNN?
Edit: Sorry, zelf het antwoord gevonden bij de rules tekst van Misdirection. het mag dus.
Die dingen werken idd hier niet tegen, zoals je al zelf zei, dit ding target niet.
Creature - Merfolk Rogue 3 / 1
As True-Name Nemesis enters the battlefield, choose a player.
True-Name Nemesis has protection from the chosen player. (This creature can't be blocked, targeted, dealt damage, or enchanted by anything controlled by that player.)
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/17/2013
Protection from a player is a new variant of the protection ability. It means the following: - True-Name Nemesis can’t be the target of spells or abilities controlled by the chosen player. - True-Name Nemesis can’t be enchanted by Auras or equipped by Equipment controlled by the chosen player. (The same is true for Fortifications controlled by the chosen player, if True-Name Nemesis becomes a land.) - True-Name Nemesis can’t be blocked by creatures controlled by the chosen player. - All damage that would be dealt to True-Name Nemesis by sources controlled by the chosen player is prevented. (The same is true for sources owned by the chosen player that don’t have controllers.)
Decktips