Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 0,60
FOIL
€ 11,95
Ik heb die hele update al gedraaid en alles aangepast afgelopen week, maar zie dat deze in gatherer van wizards ook nog als legal staat. Het Theros block is wel al aangepast.
Binnenkort komt er een grote update en worden alle set legalities doorgevoerd. Maar je hebt gelijk, M15 is uitgeroteerd toen BfZ Standard legal werd.
m15 is toch uitgeroteerd.
er staan namelijk nog bij verschilende dat ze standard zïjn
Jazeker! Er staat immers niet op Ensoul Artifact dat de enchanhted artifact al z'n abilities verliest. Wellicht is het beter om deze dan samen te spelen met Darksteel Citadel ipv een artifact voor 0 die niets doet verder.
Dus ook, als ik dit aan een Darksteel Relic geef, is het een 5/5 met indistructible?
Yep!
Als ik deze aan een Ornithopter maak, is het dan een flying 5/5?
En anders hebben we altijd deze comprehensive rule nog:
CR 301.5c An Equipment that's also a creature can't equip a creature. [...] An Equipment that equips an illegal [...] permanent becomes unattached from that permanent but remains on the battlefield. (This is a state-based action. [...]
Is dat wel zo? De Jitte is nog steeds een equipment, want er staat nergens dat het geen equipment meer is. Ook ken ik geen regel dat als een equipment een beestje is, niet equiped kan worden.
Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu eigenlijk zit
Edit: nvm, goed lezen is lastig op je mobiel, 1e regel official rulings
Heel simpel gezegd:
Een equipment dat een beest is geworden, op wat voor manier dan ook, niet vast worden gehouden door een beest. (anders zou het bijvoorbeeld zichzelf kunnen equippen)
De Jitte valt dan dus van het equipped beest af.
Equipment (Umezawa’s Jitte in jouw voorbeeld) dat aan een creature zit, wat door een soort effect als dit zelf een creature wordt, wordt unequipped en wordt een 5/5 artifact creature. En zover ik weet doet hij dan niets met zijn abilities omdat die refereren naar 'equipped creature'
Wat als je deze op een jitte doet die op een beestje ligt ge-equiped?
snap er niks van ;-)
Inkmoth Nexus is enkel een artifact na activatie. aan het eind van de beurt zal de ability verdwijnen en Ensoul Artifact er vanaf vallen.
Ornithopter, Darksteel Citadel of Ichorclaw Myr zijn een stuk betere targets.
Ik zou deze op Inkmoth Nexus spelen, je hebt dan eigenlijk een 2 turn clock, en er zijn genoeg mogelijkheden in modern dat hij nog steeds in beurt 2 kan aanvallen.
De Mox ligt er vanaf het begin van je tweede beurt dus ja, je kan er mee aanvallen als het een 5/5 wordt.
Enchantment - Aura
Enchant artifact
Enchanted artifact is a creature with base power and toughness 5/5 in addition to its other types.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
7/18/2014
The artifact retains any types, subtypes, or supertypes it has. Notably, if an Equipment becomes an artifact creature, it can’t be attached to another creature. If it was attached to a creature, it becomes unattached.
7/18/2014
If the artifact was already a creature, its base power and toughness will each become 5. This overwrites any previous effects that set the creature’s base power and toughness to specific values. Any power- or toughness-setting effects that start to apply after Ensoul Artifact becomes attached to the artifact will overwrite this effect.
7/18/2014
Effects that modify a creature’s power and/or toughness, such as the ones created by Titanic Growth or a +1/+1 counter, will apply to the creature no matter when they started to take effect. The same is true for any counters that change its power and/or toughness and effects that switch power and toughness.
7/18/2014
The resulting artifact creature will be able to attack on your turn if it’s been under your control continuously since the turn began. That is, it doesn’t matter how long it’s been a creature, just how long it’s been on the battlefield.
Decktips