Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 0,30
FOIL
€ 0,75
Deze heeft bij mij echt veel 2/1 creatures dood gemaakt. De card advantage was te veel om met tempo-voordeel te kunnen winnen....
het gaat teminste niet dood aan Doom Blade , that's kind of an upside?
Je kan er mee blocken, dat lijkt mij voldoende?
Maar zolang je 'm tapt om groter te maken, doet hij dus eigenlijk helemaal niets. Kost je veel beurten m best case een matige ability te kunnen activeren, of met een middelgroot 'vanilla' beestje aan te vallen.
Olivier heeft wel een punt: Hij kan een Squire afschieten wat inderdaad wel heel sadistisch is. En not-done. Des te meer reden om deze kaart te haten.
Wanneer je deze beurt één dropt én iedere beurt een mana en een leven betaald (en niet aanvalt), dan zal dit een relatief groot beest worden. Daarnaast zou je nog in reactie op removal een beest van de tegenstander af kunnen schieten.
Ik kan me voorstellen dat dit beest niet geweldig is in Limited, maar volgens mij is deze gewoon goed.
in limited is hij nogsteeds meh
het kost je in totaal 4 beurten, 6 mana en 2 levens om van een Squire af te komen
Op de prerelease was dit toch echt een bom als je hem beurt 1 kon casten....
Ik denk bij zulke kaarten altijd aan last-minute veranderingen van kaarten waarvan ze vermoeden dat ze broken/format warping kunnen zijn. Beter be safe than sorry. (Archangel’s Light was een safe, Skullclamp was -en is nog steeds- een sorry.) Ik denk dat Cruel Sadist een typisch gevalletje van 'safe' is.
(Misschien had de design file van Cruel Sadist eerst ' : For each +1/+1 counter on Cruel Sadist it deals X damage to target creature.' Kan me voorstellen dat de geprinte versie dan een goede, veilige fix is. )
Dat vond ik inderdaad ook al. Beetje een gemiste kans. Had dan op z'n minst die counters niet hoeven te removen voor z'n 2e ability.
Jammer, de naam van deze kaart schept hogere verwachtingen dan hij waar maakt. Niet erg interessant. Dat had Edmund McMillen wel wat beter kunnen doen.
Creature - Human Assassin 1 / 1
B, T, Pay 1 life: Put a +1/+1 counter on Cruel Sadist.
2B, T, Remove X +1/+1 counters from Cruel Sadist: Cruel Sadist deals X damage to target creature.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
7/18/2014
You can remove any +1/+1 counters from Cruel Sadist to activate its second ability, not just those put on Cruel Sadist by its first ability.
Decktips