Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Deathrender

Serie: Conspiracy (CNS)

Rarity: Rare Conspiracy Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Conspiracy
 -
1,95
 -
4,95
Lorwyn
 -
3,95
 -
9,95
Deathrender | Conspiracy

Prijs:

€ 1,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 4,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Marduk (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-12-2018 22:45:00

Die exile even niet opgelet, maar klopt. Het ging me om het hand gedeelte. Ook duidelijk, dank.

10-12-2018 20:17:00

Deze werkt totaal niet met Yawgmoth’s Will.

A - Yawgmoth’s Will zorgt dat kaarten exiled raken in plaats van naar jouw graveyard te gaan, dus vaak zal Deathrender niet eens triggeren omdat het creature exiled raakt inplaats van dood te gaan. (Tokens of gestolen beesten zouden nog wel triggers geven. Tokens omdat ze geen kaarten zijn, en gestolen beesten omdat die niet naar jouw graveyard gaan)

B - Yawgmoth’s Will laat je alleen kaarten uit je graveyard spelen. Ze zitten nog steeds in je graveyard en niet in je hand, dus Deathrender kan ze niet in het spel leggen.

De hele 'as though they were in your hand' regel op Yawgmoth’s Will (en vergelijkbare kaarten) slaat puur op het feit dat je die kaarten op de normale manier mag casten (net zoals je dat normaal uit je hand zou doen), het zorgt er niet echt voor dat de kaarten in je hand zitten, zelfs al zou je het op die manier kunnen lezen. Een Reiver Demon die je met Yawgmoth’s Will cast zal dus ook geen creatures destroyen. (Om deze verwarring te verminderen gebruiken ze die 'as though it was in your hand' toevoeging tegenwoordig ook niet meer, en hebben ze hem ook in de Oracle update van Yawgmoth’s Will weggehaald.)

Die Leonin Shikari shenanigans werken inderdaad wel zoals je zegt.

Marduk (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-12-2018 18:47:00

Als je dan een Leonin Shikari hebt liggen, kun je dus ook in reactie op de trigger van Verdant Sun’s Avatar de Squire (ook) equippen met een Accorder’s Shield (naast de Death Render) en zodoende dus 2+2+3=7 lives gainen...

Mijn vraag - Werkt deze ook met Yawgmoth’s Will? En zo ja, kan je dan ook het Creature targetten waar hij al op zit/zat?

10-12-2018 15:51:00

Nee, er valt hier niets te kiezen. Dat hele 'triggers tegelijk, jij controlt beide dus jij mag volgorde bepalen' verhaal is voor situaties waarin meerdere triggers tegelijkertijd de stack op gaan, en dat is hier niet het geval.

Deathrenders hele effect (leg beest in en attach Deathrender) is een enkele trigger, en triggers gaan niet halverwege een resolvende spell/ability de stack op. Je moet dus eerst het hele Deathrender effect afwerken voordat de Verdant Sun’s Avatar trigger de stack op gaat, en op dat moment zit Deathrender aan het creature en telt dus mee voor de toughness telling.

(Verdant Sun’s Avatar kijkt ook alleen naar de toughness van het creature op het moment dat de lifegain trigger resolved, niet naar de toughness toen hij het veld binnenkwam).

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-12-2018 15:05:00

Okee, thanks. Is dat omdat er twee triggers afgaan en ik control ze beide en dus mag bepalen in welke volgorde ze afgaan?

10-12-2018 14:58:00

Dat telt. Je Squire is een 3/4 met Deathrender equipped, dus krijg je 4 leven.

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-12-2018 14:52:00

Ik had een Verdant Sun’s Avatar op tafel liggen en er ging een creature van me dood, die equipped was met Deathrender. Zoals op die kaart staat mocht ik een creature uit m'n hand op tafel leggen en Deathrender eronder stoppen.

Mijn vraag is, telt de bonus van Deathrender mee voor het bepalen van de toughness, die ik aan leven krijg?

11-2-2015 15:16:00

Ja, er staat immers op "As this comes into play". Dat gebeurt gewoon.

Gooi je nu een Emrakul, the Aeons Torn in het spel via Deathrender krijg je geen extra beurt want je cast 'em niet.

11-2-2015 15:13:00

Ok, devour is dus geen onderdeel van de casting-cost.
dat wil zeggen dat als ik Hellkite Hatchling doormiddel van een Deathrender in het spel breng. ik nog mag devour-en!?

11-2-2015 14:59:00

Klopt helemaal!

11-2-2015 14:58:00

Volgens mij niet, om de volgende reden:

Devour is een deel van het resolven van de spell Hellkite Hatchling, dus zal voordat de trigger van Deathrender resolved de Hellkite Hatchling al op de battlefield liggen, waardoor Ogre Battledriver hem niet op de battlefield ziet komen.

11-2-2015 14:54:00

Stel: ik cast mijn Hellkite Hatchling, devour daarbij mijn door Deathrender ge-equippedte Birds of Paradise. Ik leg Ogre Battledriver in play via deathrender.
Vraag heeft mijn Hellkite dan haste (en +2+0) ?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-4-2012 15:26:00

Reveillark en Deathrender triggeren tegelijkertijd. Jij bent de controller van de triggers, dus mag jij bepalen in welke volgorde ze op de stack gaan. Dat doen we zo, waarbij we de Eternal Witness in de graveyard als target aanwijzen voor de trigger van Reveillark:


---TOP
trigger van Reveillark
trigger van Deathrender
---BOTTOM


De trigger van Reveillark resolvet en Eternal Witness komt de battlefield in, waardoor die triggert. Als target voor de trigger van Eternal Witness wijzen we de Reveillark in je graveyard aan. Dan ziet de stack er zo uit:


---TOP
trigger van Eternal Witness
trigger van Deathrender
---BOTTOM


De trigger van Eternal Witness resolvet en Reveillark gaat vanuit je graveyard naar je hand.

Tenslotte resolvet de trigger van Deathrender en kun je Reveillark vanuit je hand op de battlefield leggen met Deathrender ge-attached.
(De essentie is dat je pas tijdens het resolven van de trigger van Deathrender kiest welke creature card je in het spel legt.)

9-4-2012 14:42:00

Regelvraagje: stel, ik heb een Reveillark met een Deathrender geequipt. In mijn graveyard ligt een Eternal Witness.

Reveillark sack ik aan een externe source, waarna ik de ability van de Reveillark gebruik om de Eternal Witness terug in het spel te leggen. Met de ability van de Eternal Witness wil ik vervolgens mijn Reveillark naar mijn hand halen.

Kan ik die Reveillark vervolgens in het spel leggen met de getriggerde ability van de Deathrender?

PaulR (27) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-2-2012 19:57:00

nice deze kaart.

Een gratis beestje die ook nog +2/+2 krijgt als een ander beestje emt dat ding doodgaat

Oracle

Artifact - Equipment 

Equipped creature gets +2/+2.
Whenever equipped creature dies, you may put a creature card from your hand onto the battlefield and attach Deathrender to it.
Equip 2

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2007
If the creature you put onto the battlefield can’t be equipped by Deathrender (due to protection from artifacts, for example), the creature enters the battlefield but Deathrender remains unattached.

Decktips