Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Leonin Shikari

Serie: Darksteel (DST)

Rarity: Rare Darksteel Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2017
 -
3,95    
Darksteel
 -
4,50
 -
11,95
Leonin Shikari | Darksteel

Prijs:

€ 4,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 11,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
9-10-2017 13:20:00

Soms wel, soms niet ga ik van uit.

9-10-2017 11:48:00

@Synod
En word mijn grote held Raksha Golden Cub daar ook in gespeeld?

9-10-2017 10:56:00

Omdat Equipments altijd al een populair Commander thema zijn geweest, en op instant speed kunnen equippen is ongelofelijk sterk.

9-10-2017 10:28:00

Vraagje waarom is deze kaart 5euro is deze kaart populair ofzo?

Mvg,

5-11-2011 11:13:00

i see i'm sorry 510.5.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-11-2011 11:05:00

*Nog even uitgeschreven:
1a) Je assignet first strike damage.
1b) De first strike damage gaat niet (meer) via de stack, maar wordt nu gelijk gedaan.
1c) Triggers gaan op de stack.
1d) Rondje priority.
2a) Je assignet regular damage.
2b) De regular damage gaat niet (meer) via de stack, maar wordt nu gelijk gedaan.
2c) Triggers gaan op de stack.
2d) Rondje priority.



edit: Is er misschien een mod die mijn twee posts kan samenvoegen? Ik had er per ongeluk "regular strike damage" staan. Maakt het een tikkeltje verwarrend (copy-pasten for teh lose...). Maar mijn 10 minuten waren voorbij.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-11-2011 10:53:00

Dat is niet de hele combat damage step, die je daar citeert. Dat is alleen stap 510.2.

Het enige dat er veranderd is, is dat in DIE stap de combat damage niet meer via de stack gaat, maar gewoon gelijk gedaan wordt. Verder is er helemaal niks veranderd. Dat de combat damage al dan niet via de stack gaat, heeft niks te maken met het feit dat je daarna een rondje priority kreeg/krijgt.


Ik heb deze link bij mijn bookmarks staan: hier
Dus je hoeft mij niet te vertellen wat er aan regels veranderd is...


Nog even uitgeschreven:
1a) Je assignet first strike damage.
1b) De first strike damage gaat niet (meer) via de stack, maar wordt nu gelijk gedaan.
1c) Triggers gaan op de stack.
1d) Rondje priority.
2a) Je assignet regular strike damage.
2b) De regular damage gaat niet (meer) via de stack, maar wordt nu gelijk gedaan.
2c) Triggers gaan op de stack.
2d) Rondje priority.

5-11-2011 10:47:00

5) Combat Damage No Longer Uses the Stack

The Reality: The intricate system via which combat is currently handled creates many unintuitive gameplay moments. For starters, "the stack" is a difficult concept, even after all these years, so it is no wonder that many players go about combat without invoking it at all. Second, creatures disappearing after damage has been put on the stack leads to a ton of confusion and disbelief: How is that Mogg Fanatic killing two creatures? How did that creature kill mine but make your Nantuko Husk big enough to survive? How can you Unsummon your creature and have it still deal damage? While many of us may be used to the way things are now, it makes no sense in terms of a game metaphor and only a bit more sense as a rule.

The Fix: As soon as damage is assigned in the combat damage step, it is dealt. There is no time to cast spells and activate abilities in between; the last time to do so prior to damage being dealt is during the declare blockers step.

dus niet toch??? je assigned je dammage allemaal al...

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-11-2011 10:42:00

Jawel. In plaats van 1 combat damage step heb je bij first strike twee volledige combat damage steps, inclusief eventuele triggers die op de stack gaan en een rondje priority.


CR 510. Combat Damage Step

510.1. First, the active player announces how each attacking creature assigns its combat damage, then the defending player announces how each blocking creature assigns its combat damage. (...)

510.2. Second, all combat damage that's been assigned is dealt simultaneously. (...)

510.3. Third, any abilities that triggered on damage being assigned or dealt go on the stack. (...)

510.4. Fourth, the active player gets priority. (...)

510.5. If at least one attacking or blocking creature has first strike (...) or double strike (...) as the combat damage step begins, the only creatures that assign combat damage in that step are those with first strike or double strike. After that step, instead of proceeding to the end of combat step, the phase gets a second combat damage step. The only creatures that assign combat damage in that step are the remaining attackers and blockers that had neither first strike nor double strike as the first combat damage step began, as well as the remaining attackers and blockers that currently have double strike. After that step, the phase proceeds to the end of combat step.

5-11-2011 10:41:00

maar je kan toch niets doen tussen first strike en gewone combat dammage? er is toch geen ronde priority tussen die twee stappen?

2-6-2011 10:35:00

oke thanks voor het antwoord

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-6-2011 09:34:00

Ja, want regeltechnisch gaat het er niet om dat hij in de tweede stap first strike heeft, maar dat hij in de eerste stap geen first strike had.


CR 510.5. If at least one attacking or blocking creature has first strike (see rule 702.7) or double strike (see rule 702.4) as the combat damage step begins, the only creatures that assign combat damage in that step are those with first strike or double strike. After that step, instead of proceeding to the end of combat step, the phase gets a second combat damage step.

---> The only creatures that assign combat damage in that step are the remaining attackers and blockers that had neither first strike nor double strike as the first combat damage step began, <---

as well as the remaining attackers and blockers that currently have double strike. After that step, the phase proceeds to the end of combat step.

2-6-2011 09:11:00

ik heb een vraagje, Deze ligt in het spel. verder heb ik het volgende in het spel een Leonin Skyhunter en een Elite Vanguard ik val hier mee aan
De Elite Vanguard is geequipt met een Sword of Vengeance
Nu doet hij first strike damage.

Maar tussen de first strike damage en de normal damage wil ik mijn Sword of Vengeance over equipen naar Leonin Skyhunter

Doet hij dan nog steeds schade ondanks dat hij nu first strike heeft?

Ik verneem graag wat er in dit geval gebeurd.

22-5-2011 15:23:00

Cool, thanks

22-5-2011 15:18:00

Ja want dan is het een untargetable target geworden.

Oracle

Creature - Cat Soldier 2 / 2

You may activate equip abilities any time you could cast an instant.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

12/1/2004
An equip ability uses the keyword ability “equip.” Normally, equip abilities can be activated only any time you could cast a sorcery.

12/1/2004
Leonin Shikari allows you to move your Equipment around during the combat phase or in response to a spell or ability. You’re still subject to any other restrictions on activating equip abilities.

Decktips