Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Dragons of Tarkir (DTK)
Serie | Normaal | Foil | ||
Dragons of Tarkir | 0,30 | 0,75 |
Helemaal correct!
*voor de nitpickers onder ons: aura's hebben alleen op de stack een target, als ze eenmaal op de battlefield liggen, gaat het om een object dat ze affecten; dat object is nu illegal, dus valt de aura er van af. Same difference
Stel mijn tegenstander heeft met deze kaart één creature van mij te pakken. Ik cast vervolgens Mogis, God of Slaughter waarbij ik voldoende devotion heb. Mijn tegenstander speelt echter niet met zwart of rood en heeft dit niet. Wat gebeurt er? Mijn idee:
Mogis gaat naar mijn tegenstander, maar daar is het geen creature en dus heeft Illusory Gains geen legal target en gaat naar de graveyard. Waarop ik vervolgens Mogis weer terug krijg. Klopt dit?
@Jelle: Ah, ik vat 'm ja. Top idee voor een casual combo deck !
@ jelle kijk dat gaat ergens heen. toch bijft dit een vreemde kaart waar bij ik dan denk: "wat hadden de designers in gedachten toen ze deze kaart maakten?"
Je geeft het creature dat je hebt gestolen met Illusory Gains aan jezelf met Bazaar Trader. Als er dan een nieuw creature op het battlefield komt bij een tegenstander, dan raak je dat eerste creature niet kwijt als de Illusory Gains verplaatst naar het nieuwe creature.
@Jelle: kun je die ondertitelen? Ik zie de synergie niet helemaal.
Inderdaad de 2e optie. Gains gaat kapot omdat hij nergens aan attached is.
Stel:
Ik heb een sacoutlet en een creature van mijn tegenstander met deze erop.
Als mijn tegenstander nu een nieuw creature speelt, dan triggered deze, en komt er een rondje priority, kan ik nu zijn creature sacrificen en de ander overnemen? Of ondanks dat de verplaats trigger op de stack ligt word de enchantment door SBA in de graveyard geplaatst omdat hij even nergens aan vast zit?
Ik denk het tweede
Deze werkt wel weer grappig met Bazaar Trader.
@ stijn ik speelde junt op de prerelase en deze hielp niet om blauw te overwegen.
bij preventief gebruik tegen Show and Tell kan ik me wel iets voorstellen. je kan na Show and Tell nog wel een weenie spelen om je goeie creature terug te krijgen. maar het vertraagt dan wel.
maar in dit format kan Lightning Berserker hem voor slopen. Force Away is dan gewoon goed koper en beter om het tempo van je opponent te vernagelen want dan moet hij weer mana uitgeven aan dat creature. zoals bijvoorbeeld Dragonlord Kolaghan das 6 mana om weer terug te hebben als je hem bounced tegen mogelijk maar een door Lightning Berserker te dashen als je deze kaart gebruikt.
De vergelijking met Mind Control snap ik, die maakte ik zelf ook direct. Toch vind ik niet dat die opgaat.
Het is namelijk bijvoorbeeld ook nuttig om deze kaart onder je EIGEN creature te spelen. Mooiste voorbeeld is denk ik - even buiten beschouwing latend dat je er waarschijnlijk te laat mee bent - deze kaart onder een van je eigen creatures te hebben tegen een Show and Tell deck.
Overigens betekent dash inderdaad het einde van deze kaart. Het nut ervan is ook volledig zoek wanneer de tegenstander iets heeft dat kleine tokens produceert.
klopt had hem ook in mijn pool. als je een keer een creature dasht dan moet Illusory Gains daar aan. dan gaat het creature terug naar de hand van zijn eigenaar waardoor Illusory Gains negens meer attached aan is. end dan moet Illusory Gains automatish naar de graveyard. dash sloopt deze kaart dit is echt ook nog eens het slechtste format voor deze kaart....
Het is inderdaad niet zo'n goede kaart. In vergelijking met Mind Control. Maar leuk is 'ie wel.
Hoe die werkt:
Speler A en B spelen een potje, waarbij speler A deze cast op een creature van speler B.
Speler A krijgt controle over het creature.
Zodra er een nieuw creature bij speler B op de battlefield komt (token of nontoken) dan krijgt speler B het creature wat speler A van 'm gestolen had terug. En krijgt speler A controle over het nieuwe creature.
Het voorkomt dat speler B alleen maar brute beesten neer kan gooien. Want speler B zal om zijn eigen brute beest terug te krijgen (en voordeel te krijgen) een wat minder bruut beest er voor in de plaats aan speler A moeten afstaan.
Let op!: Op de pre-release waar ik speelde, werd dit nog wel eens gelezen als: ".... you may attach Illusory Gains to that creature.", wat NIET juist is. Je hebt namelijk geen keuze om dit wel of niet te doen.
snapt iemand deze kaart? dit is toch een crap versie van Mind Control of mis ik iets?
Enchantment - Aura
Enchant creature
You control enchanted creature.
Whenever a creature enters the battlefield under an opponent's control, attach Illusory Gains to that creature.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
2/25/2015
Illusory Gains’s last ability is mandatory. You can’t choose to have Illusory Gains not move.
2/25/2015
If Illusory Gains can’t legally enchant the creature that enters the battlefield (perhaps because it has protection from blue), it remains where it is. You retain control of the creature it’s currently enchanting.
2/25/2015
The last ability of Illusory Gains doesn’t target the new creature. It will become attached to that creature even if that creature has hexproof or shroud.
2/25/2015
If multiple creatures enter the battlefield under an opponent’s control at the same time, Illusory Gains will trigger for each of them. You may put these abilities on the stack in any order. As each resolves, you’ll briefly gain control of the associated creature. The last one to resolve determines which one you’ll ultimately control.
Decktips