Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Surgical Extraction

Serie: Modern Masters 2015 (MM2)

Rarity: Rare Modern Masters 2015 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Buy-a-Box
 -
39,95    
Modern Masters 2015
 -
29,95
 -
59,95
New Phyrexia
 8
4,95
 -
69,95
Surgical Extraction | Modern Masters 2015

Prijs:

€ 29,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 59,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
11-4-2011 13:40:00

Nee, waarom?
'Colour Pie' is een term van recentere jaren. Het exilen van kaarten in de library is vóórnamelijk zwart maar niet exclusief. Blauw kan het ook en in mindere mate de andere kleuren.

Ter verduidelijking, wat mij zorgelijk lijkt is het beschikbaar stellen van spells zonder een bepaalde mate van commitment (manakleur) en niet zo zeer het blurren van de grenzen van de colour pie. Dat kan altijd nog veranderen en is verder arbitrair (tot op een zekere hoogte).

11-4-2011 13:40:00

Eigenlijk wel ...

ik zou deze ook in non-zwart overwegen

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-4-2011 13:35:00

Dus Jester’s Cap is ook het blurren van de grenzen van de color pie?

11-4-2011 13:07:00

@Magnus

Dat is natuurlijk niet hetzelfde. Het gaat om de benodigde resources die een zwarte spell kenmerkt als zijnde zwart. Dat je een Living End kunt cascaden door Ardent Plea is verder een bijkomstigheid van het cascaden zelf of iedere andere soortgelijke ability. Je bent niettemin beperkt in je resources.
De alternatieve resource voor Surgical Extraction is leven en dat is beschikbaar in iedere kleur, en daarmee blur je de grenzen van de colour pie. En dat lijkt mij zorgelijk.

11-4-2011 12:51:00

@Zanquis
ik vind het verwarrend wat jij schrijft. Ik denk dat dit je plan is:
*Tegenstander fetched en HIJ/ZIJ searched dus zijn/haar library
*Je gebruikt Archive Trap en milled 13
*Je gebruikt deze om de gevaarlijkste kaart die je gemilled hebt te verwijderen...
Heb ik dit zo correct begrepen?

11-4-2011 12:46:00

Ik denk dat dit volgens mij de eerste instant is die echt colorless gespeeld kan worden en in elk mogelijk deck. En zal me niet verbazen als deze daarom duurder wordt want deze is in elk deck speelbaar.

volgens mij kan een hele nare grap zijn om Archive Trap en Surgical Extraction te combineren.

Ik ga het zeker overwegen voor een B/U control deck. Want zodra mijn tegenstander zijn eerste fetchlandje gebruikt open je zijn deck en voor 2 life of verwijder je in 1 keer de meest gevaarlijke kaart compleet uit het deck.

11-4-2011 12:31:00

Ik betwijfel of iemand ooit zowel 4x Extirpate als deze gaat spelen.
Ik denk dat de prijs van Extirpate iets zal dalen aangezien er hiermee een redelijk alternatief komt.
De prijs is een beetje afwachten. Het hangt er oa van af in hoeverre deze veel play zal zien in Standard/Extended. Ik verwacht in ieder geval dat de prijs onder de huidige prijs van Extirpate zal blijven, zeker aangezien er blijkbaar een buy-a-box promo van gaat komen. Maar goed, met al die Vengevines weet je 't maar nooit!
In dat opzicht zou je je zelfs af kunnen vragen of Vengevines misschien in prijs gaan dalen door dit kaartje

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-4-2011 12:22:00

Je bedoelt zoals een Living End cascaden via een Ardent Plea? Of een wit creature in het spel krijgen via Elvish Piper? Of een Reaper Kingcasten door te betalen?

11-4-2011 12:10:00

Het lijkt mij geen goede tendens dat zwarte kaarten (of welke kleur dan ook) gespeeld kunnen worden zonder zwart. Kaarten zoals Force of Will en Reverent Silence hadden tenminste nog een link met hun kleur.

11-4-2011 12:03:00

troololol byebye vengevine

11-4-2011 11:46:00

Ik hoop dat ie niet te duur wordt, of misschien zelfs de prijs van die andere omlaag haalt

11-4-2011 11:24:00

1 mana extra betalen in legacy is nog steeds big deal.

2 life vs splitsecond. de tijd zal het leren.

als deze gecountered word heb je wel geen mana verspeeld en -counter voor je oppo. we zien wel.

11-4-2011 11:03:00

Precies. Het is 2 levens als alternatieve cost of the split second ability. Net wat je zelf fijner vind.

Als het een keuze zou zijn, ga ik nog steeds voor de Extirpate. Echter, je kan nu wel 8 kaarten spelen met een vergelijkbaar effect.

11-4-2011 09:58:00

In Legacy wordt Extirpate nog wel eens gespeeld en ik zie hier een leuke concurrent. Evengoed denk ik dat de Split Second best belangrijk is...
Overigens kan deze nog best populair worden aangezien het weer eens zo'n kaart is die je potentieel voor 0 kan casten.

11-4-2011 08:44:00

Deze is nog niet zo slecht. Vooral niet tegen combo zonder counters enzo. Als hij turn P afgaat, kan je nog er iets tegen doen (want je hebt niet altijd 2 Elvish Spirit Guide + Manamorphose + Orim’s Chant/Stifle bij je ).

Oracle

Instant 

((BP) can be paid with either B or 2 life.)
Choose target card in a graveyard other than a basic land card. Search its owner's graveyard, hand, and library for any number of cards with the same name as that card and exile them. Then that player shuffles their library.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/1/2011
A card with Phyrexian mana symbols in its mana cost is each color that appears in that mana cost, regardless of how that cost may have been paid.

6/1/2011
To calculate the converted mana cost of a card with Phyrexian mana symbols in its cost, count each Phyrexian mana symbol as 1.

6/1/2011
As you cast a spell or activate an activated ability with one or more Phyrexian mana symbols in its cost, you choose how to pay for each Phyrexian mana symbol at the same time you would choose modes or choose a value for X.

6/1/2011
If you’re at 1 life or less, you can’t pay 2 life.

6/1/2011
Phyrexian mana is not a new color. Players can’t add Phyrexian mana to their mana pools.

6/1/2011
“Any number of cards” means just that. If you wish, you can choose to leave some or all of the cards with the same name as the targeted card, including that card, in the zone they’re in.

Decktips