Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 1,25
Andere versie wel op voorraad.
1) VHET late reactie .
2) Equinox blijft mana kosten (je tapt je landje).
3) Als het er op aan komt kunnen activated abilities makkelijker gecountered worden dan triggered abilities.
Niet mee eensch, Magnus. Met Sacred Ground overleeft je landMet Equinox counter je de hele spell en red je alle permanents die door die spell worden bedreigt, door die hele spell te counteren, dus als hij Jokulhaupst ofzo.
Anti land destruction...maar het houdt geen Strip Mine/Wasteland/Ghost Quarter/Fulminator Mage/etc tegen. Dan is bijvoorbeeld Sacred Ground gewoon veel beter.
Niet echt veelzijdig/goed genoeg om (veel) gespeeld te worden.
Raar dat niemand dit ding meer speelt... geniale kaart toch?
Enchantment - Aura
Enchant land
Enchanted land has "T: Counter target spell if it would destroy a land you control."
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
Equinox will not counter a spell which requires sacrificing land when it enters the battlefield, or one that requires sacrificing land as part of the cost to cast it.
10/4/2004
Equinox will not counter a spell that has a random chance of destroying a land.
10/4/2004
Equinox will not counter a spell which would indirectly cause destruction of one of your lands.
10/4/2004
The ability can target any spell, even one that would not destroy a land.
10/4/2004
Equinox will not counter a spell that deals damage to an animated land, even if it would deal more damage than the land’s toughness. This is because the spell itself does not destroy the land directly. The land is destroyed by a game rule.
10/1/2008
Will not counter a spell which would destroy a land only if a choice is made.
9/20/2013
When the activated ability resolves, determine whether the targeted spell would destroy a land if it resolved right then. If it would, then counter that spell. Otherwise, it is not countered, even if the spell could, under other circumstances, destroy a land.
Decktips