Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Karmic Justice

Serie: Commander 2015 (C15)

Rarity: Rare Commander 2015 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2015
 -
7,95    
Odyssey
 -
7,95
 -
24,95
Karmic Justice | Commander 2015

Prijs:

€ 7,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
11-7-2011 17:43:00

Nee, combat damage is geen spell, en ook geen ability.

Daarnaast telt het sowieso niet als een planeswalker dood gaat aan damage (zelfs als dat met Lightning Bolt zou gebeuren), want het zijn de regels die een planeswalker de graveyard in sturen als hij geen loyaltycounters meer heeft, en niet de spell die die loyaltycounters eraf heeft geschoten.

11-7-2011 17:43:00

Combat dmg is geen spell en ook geen ability. Karmic Justice triggert dus niet!

Als een planeswalker door combat damage doodgaat, triggert deze abbility dan?

4-7-2011 23:14:00

Yup.

hdg Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-7-2011 23:11:00

en als je alleen 2 van deze hebt liggen, dan 'zien' ze elkaar toch ook kapot gaan = 4 perms destroyen?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-4-2011 19:31:00

Ja, ze zien elkaar inderdaad kapot gaan.

Dus Karmic Justice ziet 5 andere enchantments + hemzelf vernietigd worden, dus triggert inderdaad 6 keer.

Goose (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-4-2011 19:14:00

Stel ik heb mijn Karmic Justice + 5 andere enchantments in het spel,
mijn tegenstander speelt Back to Nature; waardoor mijn 6 enchantments het veld moeten ruimen. Mag ik dan ook 6 permanents van mijn tegenstander vernietigen?
Het probleem zit hem hierin voor mij dat alles tegelijk weggaat, maar tevens denk ik ook dat dat geen probleem is.

Dus wat ik denk: Back to Nature resolved en stuurt mijn enchantments naar de grafbak, Karmic Justice triggert en ik mag 6 permanents van mijn tegenstander vernietigen.

Iemand?

25-4-2010 15:05:00

Het werkt zoals Ananas zegt. Totem Armor zorgt dat de Wrath je Umbra sloopt.

*->If a spell or ability says that it would "destroy" a permanent enchanted with an Aura that has totem armor, that spell or ability causes the Aura to be destroyed instead. (This matters for cards such as Karmic Justice.) <- Totem armor doesn't destroy the Aura; rather, it changes the effects of the spell or ability. On the other hand, if a spell or ability deals lethal damage to a creature enchanted with an Aura that has totem armor, the game rules regarding lethal damage cause the Aura to be destroyed, not that spell or ability.

Bron: RoE FAQ, hier te vinden.

Rob S (7) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-4-2010 14:56:00

Onder de kaart staat dit:

"Karmic Justice will not trigger if an opponent's spell or ability causes your permanent to be destroyed indirectly. For example, if the spell caused an ability you control to trigger, and thereby destroy your permanent."

Je totem armor is volgens mij indirect gesloopt, dus zal Karmic niet triggeren.

25-4-2010 14:52:00

Stel dat ik deze heb liggen, en onder 1 van mijn creatures ligt een Bear Umbra. Mijn tegenstander speelt een Wrath of God, mag ik dan een van zijn permanents slopen? Volgens mij zo gauw wel, omdat de aura een replacement effect heeft (de WoG sloopt effectief gezien direct mijn aura).

7-1-2010 10:19:00

1: Hij mag je Artifact niet slopen. Nadat ring vernietigd is gaan beide triggers op de stack en moet hij een slooptarget kiezen. Jouw artifact is dan nog niet terug, dus niet targetbaar.

(irrelevante bonusinfo: O.Ring enchant niets. Hij exiled alleen.)

2: Je mag 5 dingen slopen. Justice ziet 5 dingen opgeblazen worden en triggered 5x.

1 Stel:
Mijn tegenstander speelt deze naast een Oblivion Ring.
De ring enchant mijn artifact permanent.
Ik sloop de ring met bijvoorbeeld een Naturalize.
Kan mijn tegenstander dan mijn artifact permanent slopen met Karmic Justice of kan hij deze nog niet targetten.

2 Stel:
Ik heb deze kaart liggen met daarnaast nog 4 enchantments van cmc 3.
Mijn tegenstander speelt een Crime // Punishment --> Punishment op 3. Betekend dit dat ik dan in totaal 5 permanents bij hem mag vernielen? Volgens mij wel maar just to be sure.

Alvast bedankt!

Oracle

Enchantment 

Whenever a spell or ability an opponent controls destroys a noncreature permanent you control, you may destroy target permanent that opponent controls.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
A spell or ability that asks for a sacrifice will not trigger this card.

10/4/2004
If an opponent destroys Karmic Justice, it will trigger on its own destruction.

10/4/2004
Karmic Justice will not trigger off of its ability destroying a permanent since you destroy the permanent and you are not one of your opponents.

10/4/2004
Karmic Justice will not trigger if an opponent’s spell or ability causes your permanent to be destroyed indirectly. For example, if the spell caused an ability you control to trigger, and thereby destroy your permanent.

Decktips