Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander 2015 (C15)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2011 | 6,95 | |||
Commander 2014 | 3,95 | |||
Commander 2015 | 3,95 | |||
Commander 2016 | 3,95 | |||
Commander 2017 | 3,95 | |||
Commander 2020 | 3,95 | |||
Commander Anthology I | 3,95 | |||
Darksteel | 9,90 | 19,95 | ||
FtV Exiled | 39,95 | |||
Alle FtV zijn speciale foils. |
Prijs:
€ 3,95
Als je de /-1 verwijdert wordt het een heel andere kaart...
Ik zou graag een manier zien dat 'ie dezelfde mogelijkheden behoudt zonder dat ie abuseable of overpowered is, vandaar mijn suggestie
alternatieve versie 1.1, nav Grim Backwoods
cc
Equipped creature gets +1/-1.
Whenever equipped NON-TOKEN creature dies, draw two cards, THEN RETURN SKULLCLAMP to owner's hand.
Equip (2/B)(2/G)
Het enige wat hem overpowered maakt, is dat je er naar eigen inzicht 1-toughness creatures mee kunt ruilen voor kaarten; +1/+0 maakt hem al unbroken of onspeelbaar, en zelfs met +1/+2 doet hij bijna niets meer.
Wat lekrutes zegt, de -1 toughness maakt hem OP.
hier het verhaal over Skullclamp
De boost die hij geeft weghalen
De +1/-1
Equipcost van 3 zou hem al stuk slechter maken
Hoeveel nadelen moeten we Skullclamp geven om er een normale, niet-overpowered kaart van te maken?
cc
Equipped creature gets +1/-1.
Whenever equipped NON-TOKEN creature dies, draw two cards, THEN RETURN SKULLCLAMP to owner's hand.
Equip
=4 mana voor een kaartvoordeel van 1
Het werkt wel met tokens. Tokens raken de graveyard, en verdwijnen dan uit het spel. Op het moment dat ze de graveyard raken mag je kaarten rapen. Dus geen probleem!
EDIT:
Uitgebreider antwoord van de officiele wizards site Q and A:
Q: I have a question regarding what happens to token creatures when they are killed. I've seen players use combos of Battle Screech to put Bird tokens into play and Soulcatchers’ Aerie to add +1/+1 counters "whenever a Bird is put into your graveyard from play." When a bird token is killed, Magic Online adds a +1/+1 counter to Soulcatchers’ Aerie, but obviously the token does not physically exist in the graveyard. Is this a mistake, or does the token legally go to the graveyard before disappearing?
--Ed Christian, East Stroudsburg, PA, USA
A: Tokens go to the graveyard as regular creatures, and are removed as a "state-based effect" when a player gets priority again. They stay in the graveyard long enough to trigger abilities, like the one of Soulcatchers’ Aerie, before they are removed. In casual play, people generally don't bother putting the token (coin/piece of paper/dice) in the graveyard because it's removed right after, but it's supposed to be put in the graveyard. Read more about this and other State-Based Effects in the Comprehensive Rulebook, section 420.
Deze werkt volgens mij niet op tokens... Want tokens gaan niet naar de graveyard.
We moeten het nu doen met Infiltration Lens! Ook leuk, maar inderdaad; Deze kaart was al snel speelbaar/goed geweest als hij (toch) anders was geprint.
Volgens mij was hij zonder de bonus een stuk minder geweest, het feit dat je weenies makkelijk dood kan maken maakt hem juist zo sterk.
Zelfs met casting cost , 'draw a card' en +1/+0, met equip
is hij speelbaar.
zelfs zonder bonus was hij goed geweest.
Ik had gelezen dat ze hem +1/+1 wilden laten geven, maar dat zou te goed zijn. "Laten we hem een nadeel geven.... Hmm.... Wat zullen we doen? AH! Ik weet het! We geven hem +1/-1, dat zal hem wel afkoelen!"
Ik vind dat soort anekdotes geweldig.
In een token of weenie deck is deze kaart harder dan Ancestral Recall. Onbeperkt 1 mana +1/1tje betalen voor 2 draws. Dat kun je al te makelijk bereiken met Elspeth Tirel, Awakening Zone, Beacon of Creation, Verdant Force etc. Als hij +1/0 had gegeven was hij waarschijnlijk niet gebanned.
Artifact - Equipment
Equipped creature gets +1/-1.
Whenever equipped creature dies, draw two cards.
Equip 1
Legal in: Vintage, Commander
Banned in: Legacy, Modern
Decktips