Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Eldritch Moon (EMN)
Serie | Normaal | Foil | ||
Eldritch Moon | 29,95 | 49,95 |
Prijs:
€ 29,95
FOIL
€ 49,95
Terechte en zinvolle toevoeging. Dank u voor je scherpte.
Prima toevoeging, hierbij wil ik dan nog toevoegen dat deze trigger al afgaat voordat Emrakul op het veld komt. Dus zelfs als je hem countered neemt hij nog steeds je beurt over.
Let wel dat de ability van Emrakul zegt "When you cast ...", waar een counterspell dus weer NIET tegen werkt (daar moet je een Stifle oid voor hebben)
In een beurt die je overneemt kun je alles doen wat je in je eigen beurt ook kan doen. Spells casten, aanvallen, dingen activeren, removal van je tegenstander op zn eigen beesten gooien en al dat soort dingen zijn geen probleem.
Protection from instants werkt pas als het een permanent is. Dus je kunt hem gewoon counteren (dan ligt de spell dus nog op de stack, en is daarom nog geen permanent, want die kunnen alleen op de battlefield bestaan.)
Mijn vriend heeft deze gekocht, en we hebben er talloze discussies over.
Dus een twee vragen:
1: wat kan je doen in de beurt die je overneemt? (Denk aan casten, activaded abilities gebruiken, enz.
2: werkt protection from instants ook tegen dingen als counterspells of dat jij een kaart uit zijn hand kiest en hij die discard?
Met ingang van 20 januari banned in Standard!
Als het lukt is het wel grappig ja
Dat kan dan echter alleen in EDH of Modern, en veel succes met dat in het veld houden...
Ugin’s Nexus hiernaast spelen, vind je tegenstander vast heel leuk.
Het enige wat jij doet is in je opponents beurt de beslissing maken voor die speler. Dus in het geval van zijn Emrakul spelen is dat de beslissing maken dat HIJ Emrakul gaat casten, met welke middelen (mana sources) HIJ dat gaat doen en voor de trigger kies jij voor HEM "target opponent" (dus een opponent van je tegenstander). Verder doe je niets.
Overigens is het zo dat als je controle krijgt over een SPELL van je tegenstanders het anders is. Dan zou een creature spell waarover jij controle krijgt wel tot gevolg hebben dat hij bij jou in het spel komt. Dan zit het zo:
1) Je opponent cast een creature spell
2) Jij neemt controle over deze spell met Æthersnatch
3) De creature spell resolvet en maakt van de spell een permanent dat bij de controller op de battlefield komt (dat ben jij nu dus)
Oja, en hij kan natuurlijk ook zij zijn en hem kan dan dus ook haar zijn.
Omdat jij de keuzes maakt voor de tegenstander, maar jij bent diegene niet. Anders zou je de tegenstander van jezelf zijn. Jij controlt niet de permanents, spells en abilities van je tegenstander. Check anders de officiële rulings bij Mindslaver.
dat was inderdaad de situatie die ik bedoelde maar waarom krijgt de opponent dan control over de beurt die je beschrijft bij 4)? want jij bent op dat moment toch de controller van de emrakul (in je tegenstander's beurt)? verwijst "whenever you cast" dan niet naar de huidige controller?
Als het daarover gaat is die beurt niet voor je tegenstander. Het resultaat is exact hetzelfde als wanneer je tegenstander hem zou casten. Alleen heb jij nu besloten dat hij dat gaat doen.
Dus het gaat zo:
1) Jij cast Emrakul en geeft de beurt door.
2) Jij neemt de beurt van je tegenstander over en cast zijn Emrakul. Je tegenstander controleert hierdoor jouw volgende beurt.
3) Je tegenstander krijgt zijn extra beurt.
4) Je tegenstander controleert jouw beurt.
5) Jij krijgt een extra beurt.
Misschien lees ik het verkeerd, maar Hans heeft het over de EXTRA beurt die de Emrakul van zijn tegenstander geeft, niet de volgende beurt. Dat betekent toch dat Hans zelf die extra beurt beheert?
Door je tegenstander. (Omdat jij zijn beurt controlt mag jij bij het casten wel kiezen wie target opponent is.)
Eigenlijk is hetzelfde als je zijn Emrakul speelt, dan komt hij ook gewoon bij je opponent op de battlefield en niet bij jou. Als je iemand zijn beurt overneemt, dan maak je alleen de keuzes voor die speler.
als ik met emrakul mijn opponent's beurt neem en vervolgens zijn emrakul cast, word de extra beurt van mijn tegenstanders emrakul dan beheerd door mij of door hem?
Legendary Creature - Eldrazi 13 / 13
This spell costs 1 less to cast for each card type among cards in your graveyard.
When you cast this spell, you gain control of target opponent during that player's next turn. After that turn, that player takes an extra turn.
Flying, trample, protection from instants
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
7/13/2016
The card types that could appear in your graveyard are artifact, creature, enchantment, instant, land, planeswalker, sorcery, and tribal (a card type that appears on some older cards). Supertypes (such as legendary and basic) and subtypes (such as Human and Equipment) are not counted. The maximum discount that Emrakul’s own ability can provide is 8.
7/13/2016
Protection from instants means that Emrakul can’t be the target of instant spells or activated or triggered abilities from instant cards, and damage that would be dealt to it by instant spells or cards is prevented. Instant spells may still affect it in other ways; for example, it would still receive the bonus from Borrowed Grace.
7/13/2016
Protection abilities only apply while the object with the ability is on the battlefield. Notably, Emrakul may be the target of a spell that targets it while on the stack, such as Convolute.
7/13/2016
The player you’re controlling is still the active player during that turn.
7/13/2016
While controlling another player, you also continue to make your own choices and decisions.
7/13/2016
While controlling another player, you make all choices and decisions that player is allowed to make or is told to make during that turn. This includes choices about what spells to cast or what abilities to activate, as well as any decisions called for by triggered abilities or for any other reason.
7/13/2016
You can’t make the affected player concede. That player may choose to concede at any time, even while you’re controlling that player.
7/13/2016
You can’t make any illegal decisions or illegal choices-you can’t do anything that player couldn’t do. You can’t make choices or decisions for that player that aren’t called for by the game rules or by any cards, permanents, spells, abilities, and so on. If an effect causes another player to make decisions that the affected player would normally make (such as Master Warcraft does), that effect takes precedence. In other words, if the affected player wouldn’t make a decision, you wouldn’t make that decision on that player’s behalf.
7/13/2016
You also can’t make any choices or decisions for the player that would be called for by the tournament rules (such as whether to take an intentional draw or whether to call a judge).
7/13/2016
You can use only the affected player’s resources (cards, mana, and so on) to pay costs for that player; you can’t use your own. Similarly, you can use the affected player’s resources only to pay that player’s costs; you can’t spend them on your costs.
7/13/2016
You only control the player. You don’t control any of that player’s permanents, spells, or abilities.
7/13/2016
If the targeted player skips their next turn, you’ll control the next turn the affected player actually takes, and the extra turn the player takes will be after that turn.
7/13/2016
Multiple player-controlling effects that affect the same player overwrite each other. The last one to be created is the one that works. If multiple players have cast Emrakul and targeted the same player, each ability’s effect will create an extra turn.
7/13/2016
If the targeted player loses the game while you control their turn during a multiplayer game, no extra turn is created.
7/13/2016
In a Two-Headed Giant game, gaining control of a player causes you to gain control of each player on that team.
7/13/2016
A “when you cast” triggered ability resolves before the original spell resolves. It resolves even if the original spell is countered, and the original spell resolves even if the triggered ability is countered.
7/13/2016
While controlling another player, you can see all cards in the game that player can see. This includes cards in that player’s hand, face-down cards that player controls, and any cards in that player’s library the player may look at.
7/13/2016
Controlling a player doesn’t allow you to look at that player’s sideboard. If an effect instructs that player to choose a card from outside the game, you can’t have that player choose any card.
Decktips