Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Kerst is pas geweest man. D)
Volgens mij heb ik dan toch een manier gevonden om deze te breken:
Ensoul Artifact erop, dan een Deep Freeze en een Infinite Reflection erop. Vervolgens steeds een Eternal Scourge casten. Die wordt een kopie van Ugin’s Nexus, waardoor je kan kiezen om deze dood te laten gaan aan de Legendary Rule.
Het beginnen van een beurt gaat niet via de stack.
Alleen spells en activated en triggered abilities (mits het geen mana abilities zijn) gaan via de stack.
En die spell of ability die de extra beurt geeft, zal de beurt er vlak voor gespeeld zijn, dus dan heb je er weinig aan om Ugin's Nexus tot het einde van de beurt zijn abilities te laten verliezen.
(Overigens is replacement ability een contaminatie. Het zijn replacement effects en static abilities.)
Het gaat er bij mijn laatste vraag niet om of de replacement effect van Ugin’s Nexus op de stack gaat, maar of het effect wat Ugin’s Nexus wilt replacen op de stack gaat. Zo ja, dan kan ik volgens mij nog reageren door Ugin’s Nexus alle abilities te laten verliezen, mocht ik daar de middelen voor hebben. En dan heeft die geen replacement abilities meer.
Geen enkel deel van deze kaart gaat via de stack, want er zijn geen activated of triggered abilities. Alleen replacement effects.
ALS ugin nexus naar je graveyard verhuisd, DAN doe je dat niet, maar exile hem en neem een extra beurt.
In geen enkel deel van het verhaal hieronder gaat ugin's nexus naar je graveyard, dus gaat het hele replacement effect ook niet op.
Een Turn to Frog dan in de Isochron Scepter en een March of the Machines ernaast, of gaat het beginnen van een extra beurt niet op de stack?
Nee.
Ugin's Nexus heeft geen activated en ook geen triggered abilities.
Activated abilities herken je aan de dubbele punt en de schrijfwijze COST: EFFECT.
Triggered abilities herken je aan 1 van de woorden At, When of Whenever.
De abilities van Ugin's Nexus zijn static abilities / replacement effects.
Kan de eerste ability worden geStifled, zodat dit een combo vormt met Mechanized Production en Isochron Scepter?
Als het jouw bedoeling is om hiermee dan extra beurten te kunnen nemen, dan gaat het niet werken. Tenzij jij kunt zorgen dat hij vanuit exile weer terug in de graveyard / battlefield komt.
Past prima in o.a. commander deck Daretti, Scrap Savant en Goblin Welder.
Simpel. Het is een kleurloze Time Walk die je moet zien te slopen voor je je extra beurt krijgt (eenvoudig gezegd).
Verder doen andere Time Walks/vergelijkbare effecten niets zolang dit ding in 't spel ligt .
Iemand die de deal snapt met deze kaaiemand die begrijpt wat de deal hiervan is?
EDH, uh sorry Commander bom
Legendary Artifact
If a player would begin an extra turn, that player skips that turn instead.
If Ugin's Nexus would be put into a graveyard from the battlefield, instead exile it and take an extra turn after this one.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
9/20/2014
An “extra turn” is any turn created by a spell or ability. Notably, it doesn’t include additional turns taken in tournaments after time expires for a round.
9/20/2014
Extra turns can still be created while Ugin’s Nexus is on the battlefield. They’re not skipped until they would begin, so if Ugin’s Nexus leaves the battlefield before that happens, the extra turns will be unaffected. Notably, if you control more than one Ugin’s Nexus, all but one will be exiled and an extra turn created for each. If the Ugin’s Nexus that remains on the battlefield isn’t on the battlefield when each of those extra turns would begin, you can take those turns.
Decktips