Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Oja, die zombie dudes helemaal vergeten te noemen, ik was even te gefocused op die spirits die een kopie van het ge-exilede beest worden. Dank voor de aanvulling LotZ! ^_^
Let wel op dat je 2 tokens krijgt, een 1/1 spirit copy en een X/X zombie.
Bij Sekki exilen krijg je dus een 9/9 flying (1/1 copy met 8 counters) en een 0/0 zombie.
Bij Serra Avatar exilen krijg je een 1/1 flying en een X/X zombie, waar X je life total is op het moment van exilen.
In je graveyard is je Serra Avatar namelijk nog steeds X/X, en het token kijkt alleen naar de power/toughness in de graveyard. (Het token zal dus ook niet meer groeien/krimpen als je levenstotaal later nog verandert.)
Het effect van Sekki, Seasons’ Guide dat hem met 8 +1/+1 counters in het spel laat komen is een replacement effect dat er voor zorgt dat hij met 8 counters in het spel komt, op wat voor manier dan ook en of het nou een kopie is of niet. Het effect van Serra Avatar dat z'n P/T bepaald is een characteristic defining ability (CDA). De P/T van de Avatar is in elke zone bekend want CDA's werken in iedere zone.
Ok, dat was het verschil tussen de 2.
Het antwoord op Sekki zal nu denk ik wel duidelijk zijn, maar het kopie komt dan in het spel als een 1/1 flying Spirit in addition to its other types met 8 +1/+1 counters op 'm.
Het kopietje van de Avatar is een 1/1 en blijft een 1/1.
Dat heeft te maken met layers.
613.3. Within layer 7, apply effects in a series of sublayers in the order described below. Within each
sublayer, apply effects in timestamp order. (See rule 613.6.) Note that dependency may alter the
order in which effects are applied within a sublayer. (See rule 613.7.)
613.3a Layer 7a: Effects from characteristic-defining abilities that define power and/or toughness
are applied. See rule 604.3.
613.3b Layer 7b: Effects that set power and/or toughness to a specific number or value are applied.
Effects that refer to the base power and/or toughness of a creature apply in this layer.
Er zijn nog een aantal sublayers, maar die doen er in dit geval niet toe. (o.a. een sublayer over + en - counters)
Eerst word sublayer 7a toegepast, die zegt dat je token zo groot is als je life total en daarna word 7b toegepast, dat is dat je token 1/1 word. Daarna word er niks meer aan je token gedaan dus blijft hij 1/1.
Ik hoop dat dit duidelijk is. =)
dus met Serra Avatar krijg je nen */* met* levenstotaal op moment resolve maar wel nen 1/1 flying? (ik ben superslow) Hoe zit dat met bvb Sekki, Seasons’ Guide?
nice, bedankt, dan ga ik in ieder geval proberen er een of meer te bemachtigen, ik ben namelijk nogal een fan van unconfentional token/copy makers
Ja, dan is het een 1/1 en een spirit in addition to its other creature types. Wanneer een kopie effect, in dit geval populate, een kopie van een token maakt, dan krijg je een token van hoe het token was toen het net gemaakt was. In dit geval een 1/1 [iets] spirit mannetje met flying en een kopie van de kaart die was geexiled.
Dus als je bijvoorbeeld een Solemn Simulacrum had geexiled met deze kaart, mocht je een landje zoeken toen het token de battlefield betrad. Voor de tokens die je daarna krijgt met populate, geld hetzelfde, je mag dan ook weer een landje zoeken.
En al die tokens hebben dan ook de "dies" trigger dat je een kaart mag rapen wanneer ze naar de graveyard gaan.
als je de spirit kopieert of populate, is de nieuwe dan nog steeds een 1/1 flying spirir? ik gok van wel maar ik ben er niet volledig zeker van
bvd, Yorick Top
Hm, ik had er weer eens langsgetypt...
Omdat de ability naar zijn refereert gaat Necrotic Ooze niet dood.
Moet zijn: Omdat de ability naar zijn source/zichzelf refereert gaat Necrotic Ooze niet dood.
Edit: en nog een foutje gezien.... telefoons, altijd fijn om mee te schrijven.
@Bartel: Thanks voor het beantwoorden van mijn vraag. Zoals je merkt, kunnen we het antwoord dan nog wat beter toespitsen op waar precies de onduidelijk zit...
Ja, dat klopt.
Verder is het zo dat als een dergelijke ability heeft met zijn eigen naam erin, deze ability naar zijn source refereert.
Dat is relevant in bijvoorbeeld de volgende situatie:
Mageta the Lion ligt in de grafbak. Je hebt een Necrotic Ooze en gebruikt de ability van Mageta the Lion. Omdat de ability naar zijn refereert gaat Necrotic Ooze niet dood.
Daarom gebruikte ik in mijn uitleg ook ~this~ in plaats van de kaartnaam, want zo mag je het eigenlijk lezen.
Dus ook al werd de naam niet gekopieerd, dan zat je nog met dezelfde situatie dat je er dood aan gaat om er een token van te maken.
Ik twijfelde omdat het niet Phage zelf is maar een token die in play komt, waarop staat dat als Phage niet zus en zo gecast wordt je dood gaat, maar die token niet Phage is, maar een copy zonder die naam waar zijn tekst aan refereert. Maar ik concludeer hieruit dat de token dus ook Phage heet.
Ja, dan ga je ook gewoon dood.
Er komt dan een token het veld in met de tekst:
Flying
When ~this~ enters the battlefield, if you didn't cast it from your hand, you lose the game.
Whenever ~this~ deals combat damage to a creature, destroy that creature. It can't be regenerated.
Whenever ~this~ deals combat damage to a player, that player loses the game.
1/1
Waarom twijfel je?
Als je hiermee een 1/1 flying Phage the Untouchable token maakt, ben je dan ook dood? Een flying Phage is wel aantrekkelijk.
Nou, op zich niet eens zo irrelevant... Het replacement effect van Golgari Grave-Troll checkt ook pas op het moment dat hij die informatie daadwerkelijk nodig heeft. En aangezien je dat replacement effect toepast vlak vóórdat Golgari Grave-Troll de battlefield gaat betreden, check je in jouw specifieke voorbeeld dat hij vanuit de graveyard naar de battlefield gaat, dus op het moment dat hij nog in de graveyard ligt.
Artifact
5, T, Sacrifice Soul Separator: Exile target creature card from your graveyard. Create a token that's a copy of that card, except it's 1/1, it's a Spirit in addition to its other types, and it has flying. Create a black Zombie creature token with power equal to that card's power and toughness equal to that card's toughness.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
7/13/2016
If you copy a double-faced creature card, the Spirit token won’t be able to transform.
7/13/2016
If the copied creature card has X in its mana cost, X is considered to be 0.
7/13/2016
Any enters-the-battlefield abilities of the copied creature card will trigger when the Spirit token enters the battlefield. Any “as [this creature] enters the battlefield” or “[this creature] enters the battlefield with” abilities of the creature card will also work.
7/13/2016
The Spirit token has the color and mana cost (and thus converted mana cost) of the original card; the Zombie token has a converted mana cost of 0.
7/13/2016
Abilities that define a creature’s power and toughness apply while that card is in your graveyard, but abilities that add or subtract from it don’t. For example, the ability of Sage of Ancient Lore applies to determine the Zombie token’s power and toughness, but the ability of Liliana’s Elite doesn’t.
7/13/2016
If the copied creature card has an ability that defines its power and toughness, such as that of Sage of Ancient Lore, the Spirit token will still have base power and toughness 1/1.
7/13/2016
The power and toughness of the Zombie token are set as it’s created based on the card as it last existed in your graveyard. They won’t update if the exiled card’s power and toughness change.
7/13/2016
The Spirit token will be on the battlefield before the Zombie token enters the battlefield.
Decktips