Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Skysovereign, Consul Flagship

Serie: Kaladesh (KLD)

Rarity: Mythic Kaladesh Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Kaladesh
 -
0,90
 -
4,95
Skysovereign, Consul Flagship | Kaladesh

Prijs:

€ 0,90

Uitverkocht

FOIL 

€ 4,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-10-2016 19:06:00

Op zich zijn die vehicles best leuk in toolbox (EDH) deckjes. Alle EtB creatures zoals Eternal Witness, Reclamation Sage, Carven Caryatid, Big Game Hunter, Nekrataal, Bone Shredder, Mulldrifter, Flametongue Kavu, Man-o’-War, Karmic Guide kunnen ook mooi dienen als vehiclecrew. En het mooie is dat summoning sickness niet van belang is wanneer je als crew wordt ingezet.
Maar of dat toernooiwaardig zal zijn? In ieder geval prima voor mijn keukentafeltje

2-10-2016 18:51:00

@Erik: maar dat is een enorme contradictie. Primal Forcemage wil je niet samen spelen met vehicles, dat is een nombo. Als je een creature type lord speelt, wil je dat zo veel mogelijk van je beesten van dat type zijn, dus geen vehicle. En hoeveel defenders met voldoende power ken je die speelbaar zijn? En als je dan zo graag een defender hebt, wil je hem dan tappen om met een vehicle aan te kunnen vallen?

Young Pyromancer wil heel veel instants en sorceries, en dus geen vehicles. Vehicles in een deck met nauwelijks beesten is vragen om problemen.

Volgens mij gaan we niet extreem veel vehicles tegen komen in competitive decks, hooguit een enkel vehicle als toevoeging aan een aggro creature based deck.

2-10-2016 18:05:00

precies
creatures die niet van aanvallen houden
Primal Forcemage, creature type lords, creatures met defend

20-9-2016 14:00:00

Ik denk dat vehicles vooral goed zijn met een crew die niet op combat gemaakt is. Neem bijvoorbeeld Young Pyromancer. Bij hem zit de waarde niet in zijn power en tougness maar in zijn ability. Soms kan hij niet aanvallen omdat de tegenstander een goede blocker heeft. Door deze als crew te gebruiken krijgt hij extra nut. Hetzelfde kan gelden voor kaarten als Snapcaster Mage of Zulaport Cutthroat. Ook deze speel je voor hun ability waardoor ze een extra functie krijgen met een crew mechanic. Vehicles zijn denk ik het sterkst als ze het maximale uit andere creatures halen. Een paar vehicles in het juiste deck kunnen zo een goed functie vervullen. Een deck gebouwd om vehicles zie ik dan weer niet zo voor me. Een vehicle geeft je creatures de extra optie om crew te zijn. Meer dan 1 vehicle in het spel lijkt me niet sterk, omdat ze dan wellicht elkaar moeten gaan crewen.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-9-2016 21:08:00

Nouja, bij deze doet crew ook gewoon 3 damage naar een target voor het blocken. Dus je beesten zijn relatief gezien veilig, doen toch gewoon damage (mogelijke removal) en er komt nog een 6/5 flying. Het is naar mijn mening niet slecht, maar ook niet per se overpowered. Voor standaard zullen de vehicles denk ik wel prima kunnen zijn wegens gelimiteerde opties tot removal en dat er denk ik ook genoeg geprint gaan worden zodat je er bijna niet onderuit kan. Verder zal het denk ik nog even tegenvallen (te afhankelijk van boardstate, je wil inderdaad niet steeds als je verdediging tappen).

19-9-2016 21:02:00

De Smuggler’s Copter vind ik net wat awesomer qua speelbaarheid. Ik denk dat ie speelbaar is in goblins ofzo. Is je 1/1 ook lategame relevant door evasion en kan je kaarten filteren in je hand.

19-9-2016 20:51:00

Tot nu toe heb ik ook het gevoel dat de meeste Vehicles te weinig toevoegen, je tapt in dit geval 3 power terwijl je met 6 aanvalt. Netto resultaat valt tegen.

Ik had het leuker gevonden als Crew X zo was gegaan:
Crew X (Tap any number of creatures you control with total power X or more: This vehicle becomes an artifact creature until end of turn. If it attacks this turn, untap those creatures at the end of your combat phase.)

Dan sprongen de beestjes er na de aanval uit en konden ze dus eventueel nog blocken.

De art van deze kaart maakt alles weer goed.

19-9-2016 17:57:00

We hebben allemaal nog geen idee hoe vehicles daadwerkelijk spelen... ze doen iets nieuws en unieks, dus ik ben erg benieuwd wat ze daadwerkelijk doen als ze in decks verschijnen, het is erg moeilijk zoiets nieuws op papier te analyseren.
Dat gezegd hebbende, denk ik dat deze nog het dichtst in de uurt komt van Inferno Titan. Die was ook een bom in Limited en Standard, maar is veel te traag voor Modern. Ik verheug me erg op mijn eerste draft met vehicles en wil graag zien en ervaren hoe snel en goed ze nu eigenlijk zijn!

19-9-2016 12:43:00

Nou in standard is dit best een bom. Je speelt hem beurt 4 en als je het goed doet val je ook nog eens aan.

Zo ziet het er ongeveer uit dan:
Turn 1: een 1 mana beestje
Turn 2: Speedway Fanatic
Turn 3: Foundry Inspector of Cultivator’s Caravan
Turn 4: deze gast en dan crewen met de speedway fanatic en je kan al aan het winnen zijn.

Maar dat is standard, in modern zal deze weinig doen denk ik.

19-9-2016 11:33:00

Deze zuigt... En ik zal vertellen waarom!!!
Creatures met power drie of meer zijn bedoeld om aan te vallen. Ik denk dat de lightning bolt die deze maakt niet spannend genoeg is. Kan natuurlijk ook dat je drie 1/1 tokens hebt en dat is wel een mooie crew voor deze, maar hij mist wat. 5 mana is best fors voir iets dat drie power aan beestjes getapt nodig heeft om te funcrioneren. 2 mana meer en je hebt een karn ofzo.Mss standaard goed..

Oracle

Legendary Artifact - Vehicle 6 / 5

Flying
Whenever Skysovereign, Consul Flagship enters the battlefield or attacks, it deals 3 damage to target creature or planeswalker an opponent controls.
Crew 3 (Tap any number of creatures you control with total power 3 or more: This Vehicle becomes an artifact creature until end of turn.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/29/2017
Each Vehicle is printed with a power and toughness, but it’s not a creature. If it becomes a creature (most likely through its crew ability), it will have that power and toughness.

9/29/2017
If an effect causes a Vehicle to become an artifact creature with a specified power and toughness, that effect overwrites the Vehicle’s printed power and toughness.

9/29/2017
Vehicle is an artifact type, not a creature type. A Vehicle that’s crewed won’t normally have any creature type.

9/29/2017
Once a player announces that they are activating a crew ability, no player may take other actions until the ability has been paid for. Notably, players can’t try to stop the ability by changing a creature’s power or by removing or tapping a creature.

9/29/2017
Any untapped creature you control can be tapped to pay a crew cost, even one that just came under your control.

9/29/2017
You may tap more creatures than necessary to activate a crew ability.

9/29/2017
Creatures that crew a Vehicle aren’t attached to it or related in any other way. Effects that affect the Vehicle, such as by destroying it or giving it a +1/+1 counter, don’t affect the creatures that crewed it.

9/29/2017
Once a Vehicle becomes a creature, it behaves exactly like any other artifact creature. It can’t attack unless you’ve controlled it continuously since your turn began, it can block if it’s untapped, it can be tapped to pay a Vehicle’s crew cost, and so on.

9/29/2017
You may activate a crew ability of a Vehicle even if it’s already an artifact creature. Doing so has no effect on the Vehicle. It doesn’t change its power and toughness.

9/29/2017
For a Vehicle to be able to attack, it must be a creature as the declare attackers step begins, so the latest you can activate its crew ability to attack with it is during the beginning of combat step. For a Vehicle to be able to block, it must be a creature as the declare blockers step begins, so the latest you can activate its crew ability to block with it is during the declare attackers step. In either case, players may take actions after the crew ability resolves but before the Vehicle has been declared as an attacking or blocking creature.

9/29/2017
When a Vehicle becomes a creature, that doesn’t count as having a creature enter the battlefield. The permanent was already on the battlefield; it only changed its types. Abilities that trigger whenever a creature enters the battlefield won’t trigger.

9/29/2017
If a permanent becomes a copy of a Vehicle, the copy won’t be a creature, even if the Vehicle it’s copying has become an artifact creature.

Decktips