Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 2,95
FOIL
€ 7,95
De 3/3 is niet een eigenschap die meegeactiveerd wordt door te crew-en. Als je een Mishra’s Factory +1/+1 geeft en daarna met Karn, Silver Golem in een 1/1 verandert (0/0 plus +1/+1) dan kun je er weer een 3/3 van maken (2/2 plus +1/+1) simpelweg doordat 2/2 in de ability wordt aangegeven.
EDIT: Beetje slecht voorbeeld aangezien Karn, Silver Golem alleen noncreature artifacts kan targeten maar het principe blijft.
Dat zal grofweg komen omdat 3/3 de geprinte karakteristieken zijn. Maar als hij al een creature is met een andere power/toughness dan 3/3, dan kan dat alleen als er een bepaald effect in werking is. En geprinte karakteristieken leggen het altijd af tegen effecten die in werking zijn.
Ik heb blijkbaar nog een ruling gemist:
9/29/2017
You may activate a crew ability of a Vehicle even if it's already an artifact creature. Doing so has no effect on the Vehicle. It doesn't change its power and toughness.
Dus hij blijft dus 2/2.
Stel ik heb naast land alleen een Karn, Silver Golem en een Smuggler’s Copter in het spel. Karn, Silver Golem is getapt en alle land op een Wastes na ook.
Nu word ik aangevallen door een Akki Coalflinger. In response maak ik mijn Smuggler’s Copter, met de ability van Karn, Silver Golem, een 2/2 artifact creature en declare hem als blocker voor Akki Coalflinger.
De volgende ruling zegt, dat als hij een creature wordt dat hij de geprint power en toughness krijgt:
9/29/2017
Each Vehicle is printed with a power and toughness, but it's not a creature. If it becomes a creature (most likely through its crew ability), it will have that power and toughness.
De volgende ruling zegt vervolgens als de power en toughness meegegeven worden bij het creature worden dan tellen die:
9/29/2017
If an effect causes a Vehicle to become an artifact creature with a specified power and toughness, that effect overwrites the Vehicle's printed power and toughness.
Dus een 2/2 artifact creature, want een cmc van 2 en dat zegt de ability van Karn, Silver Golem. Tot zover is het mij duidelijk.
Wat ik me nu afvroeg is, als hij nu zichzelf crewt wordt hij dan wel 3/3 of blijft hij dan 2/2? En verslaat hij dan dus de Akki Coalflinger?
@Dusting
Dankje voor je antwoord en je heb gelijk dat maakt zo magic mooi!
Moeilijke vraag; ze lijken op elkaar, maar doen net wat anders. Beide zorgen ervoor dat een creature beter wordt, maar er zijn 2 grote verschillen. 1) als het dood gaat, overleeft creature het bij vehicles en overleeft het equipment het bij equipments. 2) Vehicles zijn summoning sick, maar kun je crewen met net gespeelde beestjes. Equipment is meteen klaar voor gebruik, maar doet niet altijd iets nuttigs op een summoning sick creature.
Equipment en Vehicles vervullen wel een vergelijkbare rol in een deck: ze maken je creatures beter en doen niets zonder creatures, dus je wilt er niet te veel van in je deck stoppen. Je kunt een creature meerdere equipments geven, maar meerdere vehicles tegelijk doen niet veel (ja, je kunt een 1 power creature in de Copter stoppen en dan de copter voor crew 3 gebruiken).
Kortom: speel ze lekker allebei en kijk wat in jouw specifieke deck beter werkt! Er is geen simpel en duidelijk antwoord op je vraag welke beter is. En dat maakt Magic zo mooi!
Vraagje, zijn Vehicles beter dan Equipments?
Banned in standard vanaf 20 januari, had net eindelijk 2 playsets
Met ingang van 20 januari banned in Standard!
Ja ik had er 20 moeten preorderen eigenlijk.
Nice, pre sale foils gingen voor vijf
Als je Skysovereign, Consul Flagship bedoelt, dan hoef je hier geen sword op te gooien. Die kun je dan beter op je flagship gooien
En dan deze laten crew-en door een thopter token, vervolgens deze een sword laten houden en dan een skyship laten crew-en
In principe kun je 10 vehicles allemaal laten crewen door een 1/1 en dan een treintje te maken
Dat het artifact creatures zijn die goedkoper zijn qua cmc dan mag. Reden hiervoor is dat ze wel afhankelijk van je boardstate zijn.
Ik wil 4 van deze voor elk edh deck 1 !
Miss een hele domme vraag maar wat is precies het doel van die vehicles?
Artifact - Vehicle 3 / 3
Flying
Whenever Smuggler's Copter attacks or blocks, you may draw a card. If you do, discard a card.
Crew 1 (Tap any number of creatures you control with total power 1 or more: This Vehicle becomes an artifact creature until end of turn.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
9/29/2017
Each Vehicle is printed with a power and toughness, but it’s not a creature. If it becomes a creature (most likely through its crew ability), it will have that power and toughness.
9/29/2017
If an effect causes a Vehicle to become an artifact creature with a specified power and toughness, that effect overwrites the Vehicle’s printed power and toughness.
9/29/2017
Vehicle is an artifact type, not a creature type. A Vehicle that’s crewed won’t normally have any creature type.
9/29/2017
Once a player announces that they are activating a crew ability, no player may take other actions until the ability has been paid for. Notably, players can’t try to stop the ability by changing a creature’s power or by removing or tapping a creature.
9/29/2017
Any untapped creature you control can be tapped to pay a crew cost, even one that just came under your control.
9/29/2017
You may tap more creatures than necessary to activate a crew ability.
9/29/2017
Creatures that crew a Vehicle aren’t attached to it or related in any other way. Effects that affect the Vehicle, such as by destroying it or giving it a +1/+1 counter, don’t affect the creatures that crewed it.
9/29/2017
Once a Vehicle becomes a creature, it behaves exactly like any other artifact creature. It can’t attack unless you’ve controlled it continuously since your turn began, it can block if it’s untapped, it can be tapped to pay a Vehicle’s crew cost, and so on.
9/29/2017
You may activate a crew ability of a Vehicle even if it’s already an artifact creature. Doing so has no effect on the Vehicle. It doesn’t change its power and toughness.
9/29/2017
For a Vehicle to be able to attack, it must be a creature as the declare attackers step begins, so the latest you can activate its crew ability to attack with it is during the beginning of combat step. For a Vehicle to be able to block, it must be a creature as the declare blockers step begins, so the latest you can activate its crew ability to block with it is during the declare attackers step. In either case, players may take actions after the crew ability resolves but before the Vehicle has been declared as an attacking or blocking creature.
9/29/2017
When a Vehicle becomes a creature, that doesn’t count as having a creature enter the battlefield. The permanent was already on the battlefield; it only changed its types. Abilities that trigger whenever a creature enters the battlefield won’t trigger.
9/29/2017
If a permanent becomes a copy of a Vehicle, the copy won’t be a creature, even if the Vehicle it’s copying has become an artifact creature.
Decktips