Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Exquisite Archangel

Serie: Aether Revolt (AER)

Rarity: Mythic Aether Revolt Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Aether Revolt
 -
1,50
 -
3,50
Exquisite Archangel | Aether Revolt

Prijs:

€ 1,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 3,50

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-5-2017 00:58:00

Ok, top voor de opheldering. Ik dacht dat het los stond van SBAs, wegens de formulering met daarin "attempts" en "since last time SBAs enz."

Het is sowieso een situatie die ik nog niet heb meegemaakt, maar een hypothetische situatie. Maar ik had dus de verkeerde conclusie getrokken, wegens de verwoording van de regels. Nogmaals dank voor de opheldering.

13-5-2017 00:03:00

De regel die jij bedoelt is 704.5b, een van de vele state-based actions (regel 704)

704.5b If a player attempted to draw a card from a library with no cards in it since the last time state-based actions were checked, he or she loses the game.

De reden dat je bij Ancestral Recall niet doodgaat ondanks de 3 aparte draws is dat doodgaan aan carddrawing een state-based action is. Je gaat pas dood wanneer state-based actions uitgevoerd worden, en dat gebeurd pas nadat Ancestral Recall klaar is met resolven. (SBA's worden niet halverwege spells/abilities uitgevoerd.) Op dat moment worden SBA's gechecked en zou je verliezen, maar angel prevent dat. En nadat Angel je gered heeft is er geen probleem meer, want je hebt dan geen kaart meer gepakt sinds de laatste SBA check (waar angel je redde).

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-5-2017 23:51:00

Ik ook (anders zou ik de post hieronder niet gepost). Maar ik weet dat als je X kaarten moet pakken dat dat in principe betekend x keer draw a card. (dit is bv relevant voor Chains of Mephistopheles wat qua regelgeving ook een erg fijn kaartje is.)

Ik quote een van de Official Rulings bij die kaart:

9/16/2007 If a spell or ability would cause a player to draw multiple cards, this is treated as a number of individual "draw one card" actions. Apply the effect of Chains of Mephistopheles to each one.

En dat combineer ik dan met de regel (heb de competitive rules niet bijdehand, dus kan het niet exact quoten): if a player attemps to draw a card since the last time SBAs were checked, but he or she can't, that player loses the game.

Vandaar mijn conclusie dat het effect na de eerste drawpoging ingaat en je bij de tweede een probleem hebt.

12-5-2017 23:36:00

ik denk het niet eigenlijk all ontbreekt het mij in regelkennis om het op de juiste manier te vertellen.
maar je moet 1 keer 3 kaarten rapen dit doe je je verliest daardoor de game omdat je library leeg is. je verliest en de stack is nu leeg dan gaat archangel af en ga je naar 20 inplaats van te verliezen.

maar zo zie ik het ben wel benieuwd wat het juiste antwoord hier op is.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-5-2017 18:24:00

Even voor mijn eigen begrip. Mijn library is leeg. Ik heb deze liggen. Mijn opponent speelt Ancestral Recall op mij.

In dat geval verlies ik toch?

Met de onderbouwing: in feite zegt Ancestral Recall 3x target player draws a card. Dus de eerste keer fat ik een kaart probeer te rapen gaat het replacement effect van Exquisite Archangel in effect. Maar dan moet ik er toch gewoon nog twee proberen te rapen, maar dat kan niet.

Wat ik eigenlijk bedoel is dat de regel, die stelt dat wanneer je een kaart wil rapen, maar je dat niet kan, je het spel verliest, niets te maken heeft met SBAs en het feit dat Ancestral Recall aan het resolven is je daarom in dit geval ook niet kan redt.

Of zeg ik dat verkeerd?

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-5-2017 17:51:00

Ja, dan ben je alsnog de pineut.

12-5-2017 17:39:00

Hoe werkt dit met poison counters? gezien de kaart niet zegt dat poison counters ook weggehaald worden, verlies je dan alsnog na het exilen van Exquisite Archangel?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-2-2017 22:08:00

Zie de rulings:

* In a game with two players or two teams, if an effect states that an opponent wins the game, Exquisite Archangel's ability doesn't apply.

* In a multiplayer game that isn't between two teams, if an effect states that an opponent wins the game, each player other than that opponent loses the game instead, and Exquisite Archangel's ability does apply.

Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-2-2017 22:06:00

Dan verlies je alsnog het spel. Zie de officiële rulings onder de kaart die zeggen:

2/9/2017 In a game with two players or two teams, if an effect states that an opponent wins the game, Exquisite Archangel's ability doesn't apply.

Thom (7) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-2-2017 21:55:00

Hoe werkt dit dan met effecten die direct zeggen: You win the game. Zoals Azor’s Elocutors. Je wint de game, maar de tegenstander verliest niet?

24-1-2017 12:19:00

Niet bijster lang. Zodra je 21 combat damage hebt gevangen verlies je als state-based action. Exquisite Archangel kan dat 1x vervangen door zichzelf op te offeren, maar zodra je dat gedaan hebt worden er opnieuw state based actions uitgevoerd en verlies je alsnog omdat je nog steeds 21 commander damage hebt gekregen dat potje.

24-1-2017 11:38:00

Hoe werkt deze kaart eigenlijk met commander damage?
Ik kan er bij de rulings niet duidelijk iets over vinden...

Stel je hebt in een potje meer dan 21 levens verloren door commander damage, terwijl je deze hebt liggen. Hoeveel langer verlies je niet?

12-1-2017 14:44:00

Ja, heel interessant ding inderdaad. Gamechanger for sure.

Tom (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-1-2017 14:22:00

een soort Worship op pootjes, en met vleugeltjes stoer kaartje

12-1-2017 12:48:00

Leuke kaart, geen problemen mee om deze te trekken dit weekend.

Oracle

Creature - Angel 5 / 5

Flying
If you would lose the game, instead exile Exquisite Archangel and your life total becomes equal to your starting life total.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

2/9/2017
If Exquisite Archangel is dealt lethal damage at the same time that you’re dealt damage that brings your life total to 0 or less, its effect applies and your life total becomes equal to your starting life total. You choose whether Exquisite Archangel is moved to exile or to your graveyard.

2/9/2017
If an effect says that you can’t lose the game, Exquisite Archangel’s effect doesn’t apply.

2/9/2017
If you control two Exquisite Archangels, you choose which one’s effect applies. The other’s effect won’t be applicable after that until the next time you would lose the game.

2/9/2017
Exquisite Archangel’s effect applies any time you would lose the game, even if you’re not losing due to your life total being 0 or less. If you would have lost the game because you tried to draw from an empty library, you won’t lose again until you try to draw again and still can’t do so.

2/9/2017
Exquisite Archangel’s effect does nothing if you concede the game. A player who concedes leaves the game.

2/9/2017
For your life total to become your starting life total (normally 20), you gain or lose the appropriate amount of life. For example, if your life total is -4 when Exquisite Archangel’s ability applies, it will cause you to gain 24 life; alternatively, if your life total is 40 when it applies, it will cause you to lose 20 life. Other cards that interact with life gain or life loss will interact with this effect accordingly.

2/9/2017
If an effect states that an opponent wins the game, Exquisite Archangel’s ability doesn’t apply.

2/9/2017
In a Two-Headed Giant game, Exquisite Archangel’s ability causes the team’s life total to become the team’s starting life total (normally 30), but only you actually gain or lose life.

Decktips