Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Inspiring Statuary

Serie: Aether Revolt (AER)

Rarity: Rare Aether Revolt Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Aether Revolt
 -
0,60
 -
6,95
Inspiring Statuary | Aether Revolt

Prijs:

€ 0,60

Uitverkocht

FOIL 

€ 6,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-1-2018 16:47:00

Dat kan inderdaad niet.

Het betalen voor een spell is 1 stap van het casten ervan. Dat kan NIET op andere momenten.

En let erop dat deze GEEN mana maakt. De reminder text is tegenwoordig wat verwarrend, want deze geeft je eigenlijk korting op de hoeveelheid mana die je moet betalen. Of zie het als een tegoedbon, waar je mee mag betalen. Een tegoedbon is ook geen echt geld, maar kun je wel als zodanig gebruiken. Maar dat maakt het nog geen echt geld.

2-1-2018 16:39:00

Ik zag bij de rulings staan dat deze kaart nergens anders gebruikt voor mag worden behalve voor het casten van een spell, maar heb er toch een vraag over.
Stel ik heb een Static Orb liggen, mag ik dan aan het eind van mijn tegenstander zijn beurt deze tappen voor mana als ik geen spell wil spelen? Ik weet niet of [=inspiring statuary] kijkt naar de kaarten in je hand (de tegenstanders kunnen dit niet weten uiteraard) of je een legal target hebt of dat het echt alleen kan wanneer je iets cast.
Ik denk dat het niet mogelijk is, omdat hij vast gelinkt is aan nonartifact spells, maar ik wilde het toch even checken voor de zekerheid.

Alvast bedankt!


Improvise can't be used to pay for anything other than the cost of casting the spell. For example, it can't be used during the resolution of an ability that says "Counter target spell unless its controller pays 3."

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-8-2017 21:21:00

Jazeker.

Als je X = 5 wilt.

Leg Torment of Hailfire op de stack, betaal BB en geef aan dat je 5 Artifacts gaat tappen voor X.

16-8-2017 20:26:00

kan ik met Inspiring Statuary op het veld, elke artifact gebreuken om de kleurloze kleur van Torment of Hailfire te casten?

12-1-2017 14:45:00

Fan van dit ding! Met een tweede artifact ernaast is het al een verbeterde Worn Powerstone. Leuk kaartje.

Oracle

Artifact 

Nonartifact spells you cast have improvise. (Your artifacts can help cast those spells. Each artifact you tap after you're done activating mana abilities pays for 1.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

2/9/2017
Multiple instances of improvise are redundant.

2/9/2017
If you cast a nonartifact spell that requires you to sacrifice a permanent as an additional cost, you may tap that permanent (if it’s an artifact) for the spell’s improvise ability before you sacrifice it to pay that cost.

2/9/2017
Improvise doesn’t change a spell’s mana cost or converted mana cost.

2/9/2017
When calculating a spell’s total cost, include any alternative costs, additional costs, or anything else that increases or reduces the cost to cast the spell. Improvise applies after the total cost is calculated.

2/9/2017
Because improvise isn’t an alternative cost, it can be used in conjunction with alternative costs.

2/9/2017
Improvise can’t pay for W, U, B, R, G, or C mana symbols in a spell’s total cost.

2/9/2017
Improvise can’t be used to pay for anything other than the cost of casting the spell. For example, it can’t be used during the resolution of an ability that says “Counter target spell unless its controller pays 3.”

2/9/2017
If an artifact you control has a mana ability with T in the cost, activating that ability while casting a spell with improvise will result in the artifact being tapped when you pay the spell’s costs. You won’t be able to tap it again for improvise. Similarly, if you sacrifice an artifact to activate a mana ability while casting a spell with improvise, that artifact won’t be on the battlefield when you pay the spell’s costs, so you won’t be able to tap it for improvise.

2/9/2017
Tapping an artifact won’t cause its abilities to stop applying unless those abilities say so.

2/9/2017
Equipment attached to a creature doesn’t become tapped when that creature becomes tapped, and tapping that Equipment doesn’t cause the creature to become tapped.

2/9/2017
When using improvise to cast a spell with X in its mana cost, first choose the value for X. That choice, plus any cost increases or decreases, will determine the spell’s total cost. Then you can tap artifacts you control to help pay that cost. For example, if you cast Whir of Invention (a spell with improvise and mana cost XUUU) and choose X to be 3, the total cost is 3UUU. If you tap two artifacts, you’ll have to pay 1UUU.

Decktips