Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander Anthology I (CM2)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2011 | 0,60 | |||
Commander Anthology I | 0,60 | |||
Commander Legends | 0,35 | |||
Ravnica | 0,50 | 2,50 |
Veilig betalen met iDeal
Oké afgelopen zaterdag speelde ik m'n 1e potje Commander ooit: 4 speler free-4-all. Dit is wel het delen waard haha, al zeg ik het zelf:
In de beurt van speler B speelde ik Master Warcraft zodat hij speler D moest aanvallen. Hierdoor ging bijna alles van hen dood waardoor Syr Konrad, the Grim 6x triggerde en dat was weer genoeg om speler C te killen. Ik was een tevreden man
We waren het er allemaal over eens dat dit de play van de dag was!
dankje!
Dat mag. Er staat inderdaad geen target, dus Hexproof doet hier niets tegen.
Stel een creature van de tegenstander heeft hexproof, mag je die dan wel als aanvallend creature assignen? Of 'target' je beesten met deze kaart (dat staat er niet namelijk)?
Misschien ook goed om te weten, je mag in die situatie ook Elvish Piper zijn ability activeren als je geen creature in je hand hebt. En als je er wel één in je hand hebt ben je niet verplicht om hem in te leggen
Hoi,
Als ik je goed begrijp, wil je je Elvish Piper redden. Je kunt sowieso wanneer Master Warcraft nog op de stack ligt zorgen dat je de creatures die je niet wilt laten blocken 'illegal' maakt. Je kunt daarvoor de ability van de Elvish Piper gebruiken om een creature in het spel te sneaken, zodat hij getapt wordt en niet meer mag blocken. Wat je ook kunt doen is je Mother of Runes tappen en je Elvish Piper protection from red geven (de schade van de Boros Reckoner zal dan worden geprevent waardoor je wel kunt blocken). Alleen zul je in deze gevallen wel moeten besluiten wat je doet vóórdat je tegenstander aanwijst wie wat moet gaan blocken. Hij kan de geuntapte creatures dus nog wel aanwijzen als blockers.
Wat je volgens mij níet kunt doen, is zorgen dat je de Master Warcraft geen invloed heeft op een geuntapte Elvish Piper of Mother of Runes, want de Master Warcraft target niet.
Groet,
Stijn
Stel mijn tegenstander speelt een Master Warcraft hij attackt (o.a)met zijn Boros Reckoner en hij wil dat ik deze block mijn Elvish Piper. Ik heb echter ook Mother of Runes liggen, kan ik deze tappen om mijn Elvish Piper te beschermen? Wat in de officiële ruling staat dat alles wel 'legal' moet zijn. En wat heeft dit voor consequenties voor de rest van de eventuele aanvallers/blockers die declared zijn? (lastig te verwoorden vraag, excuses hiervoor)
Dat valt nu een beetje bij te sturen met Illusionist’s Gambit
Hoe tof zou deze zijn als JIJ kon bepalen welke creatures welke player aanvallen en hoe die player(s) blockt..
Ter verdediging: Als ze de ruling niet hadden geschreven alsof singleplayer het enige is dat bestaat, was het een stuk minder verwarrend geweest.
Ter vergelijking: Dit is de relevante comprehensive rule:
CR 508. Declare Attackers Step
508.1b If the defending player controls any planeswalkers, ---> or the game allows the active player to attack multiple other players <---, the active player announces which player or planeswalker each of the chosen creatures is attacking.
*snap*
Mijn fout! Bedankt voor het corrigeren, Dustin.
Wat Nik zegt klopt, wat Lookky zegt helaas niet. De actieve speler bepaalt WIE hij aanvalt, precies zoals in de quote van Nik staat (emphasis mine).
De andere regel is nuttiger:
10/1/2005 You choose attackers and make blocking assignments regardless of whether it's your turn >>> and regardless of whether the creatures are attacking you. <<< Your choices must be legal within the normal rules for attacking and blocking.
@ Nico: je kiest dus inderdaad wie ze aanvallen en je kan de creatures dus slopen door ze op deze manier "tegen elkaar op te zetten".
Bij de rulings staat dit:
"If the defending player controls a planeswalker, the person who cast Master Warcraft first chooses the complete group of creatures that are going to attack. Then, for each of those creatures, the active player chooses who or what it's going to attack."
Niks over multiplayer, maar dit insinueert dat de speler wiens beesten aanvallen mag bepalen waar ze naartoe gaan, dus mij *lijkt* dat ie ook mag kiezen welke speler aangezien planeswalkers precies zo werken
Stel, ik zit in een 3-player Free-for-All. Ik (player A) heb geen creatures, player B een Niv-Mizzet, Dracogenius, player C een Isperia, Supreme Judge. Ik speel deze voor combat.
Wat ik wil; Niv-Mizzet, Dracogenius laten aanvallen en Isperia, Supreme Judge laten blokken, zodat ze beiden doodgaan.
Klopt het dat het volgende kan gebeuren; Ik laat Niv-Mizzet, Dracogenius aanvallen. Player B kijkt naar het board en zegt "Ok, maar dan valt hij jou (player A) aan."?
Er staat immers niet dat ik bepaal wie er aangevallen wordt...
Instant
Cast this spell only before attackers are declared.
You choose which creatures attack this turn.
You choose which creatures block this turn and how those creatures block.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2005
You choose attackers and make blocking assignments regardless of whether it’s your turn and regardless of whether the creatures are attacking you. Your choices must be legal within the normal rules for attacking and blocking.
1/1/2006
You can decide that a creature won’t block.
4/1/2008
If the defending player controls a planeswalker, the person who cast Master Warcraft first chooses the complete group of creatures that are going to attack. Then, for each of those creatures, the active player chooses who or what it’s going to attack.
9/20/2013
If a turn has multiple combat phases, this spell can only be cast before the beginning of the Declare Attackers Step of the first combat phase in that turn.
Decktips