Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander 2017 (C17)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2017 | 1,00 | |||
Ultimate Box Toppers | 9,95 | |||
Ultimate Masters | 0,75 | 1,35 | ||
Worldwake | 0,50 | 14,95 | ||
Zendikar vs Eldrazi | 0,60 |
Veilig betalen met iDeal
Die blijven erop liggen.
Ze hebben echter geen betekenis zo lang het een landje is, maar zo gauw het weer een creature wordt, krijgen ze hun betekenis weer terug.
edit: te laat.
Die blijven er op liggen. +1/+1 counters kunnen op alle kaarttypes liggen, ze doen alleen niets zolang ze niet op een creature liggen.
Afiya Grove, Raging Ravine en Llanowar Reborn zouden anders ook een stuk slechter worden.
Als je deze +1/+1 counters geeft, vallen die er dan af als het einde beurt terug een land wordt? Of blijven die er op liggen?
Ik vind het ook een interessante discussie, maar zullen we hem verder zetten op het forum? Het heeft (zoals jij al zegt) weinig te maken meer met deze kaart.
hier
Ik vind dit een interessante discussie, maar heeft weinig met deze kaart te maken. Kort mijn mening: Magic is typisch een hobby die je zo duur of goedkoop kan maken als je zelf wil. In vergelijking met andere hobbies zoals sport of uitgaan kan Magic goedkoper zijn, maar zal het doorgaans duurder zijn. Bedenk echter dat de meeste kaarten hun waarde 'behouden' en dat je in principe niet al het geld dat je uitgeeft ook daadwerkelijk kwijt bent. Ik ken bijvoorbeeld mensen die iedere keer hun deck verkopen om vervolgens een nieuw deck aan te schaffen om mee te spelen. Het 'kost' ze zo vrij weinig geld om de ene keer met dure kaarten als Force of Will te kunnen spelen en de andere keer met Sinkhole...
Lord of the Zombies heeft al een aantal goede redenen aangegeven waarom deze kaart zo goed is. Ik wil daaraan het subtiele, maar duidelijke voordeel toevoegen dat deze twee kleurtjes maakt.
Twee kleurtjes maken is een significant voordeel voor mana-fixing en daarmee zal deze vele malen beter zijn dan Terramorphic Expanse in wit/groene deckjes. Anderzijds maakt deze óók wit terwijl Treetop Village - een andere man-land met dezelfde nadelen - slechts groen maakt.
Onder die vergelijkingen kan je misschien zelfs stellen dat deze goedkoop is. Treetop Village is in meer series gedrukt én is uncommon en daarmee veel meer gedrukt en is zo'n 2x zo goedkoop. Doordat Stirring Wildwood uncommon is en in een laatste serie van een block zit, is deze simpelweg veel minder gedrukt en daarmee minder voorradig. Een soortgelijke vergelijking kan wellicht met Terramorphic Expanse gemaakt worden.
@ GH;
Aan z'n PP te zien heeft hij er geen moeite mee dat sommige kaarten veel waard zijn; z'n haves zijn zeker niet budget. Wants; Serra’s Sanctum, Venser, the Sojourner, 4 Bitterblossom etc etc.
Ik snap wat je bedoelt; dat Magic weinig geld hoeft te kosten, en ik weet (als geen ander) dat je met goedkope kaarten toch aardig wat potjes kan domineren/winnen (ben zelf gek op Pauper/Peasant, budget EDH decks en crappies), maar door de jaren heen ben ik er achter gekomen dat je toch écht wel wat geld moet uitgeven voor bepaalde effecten die aardig exclusief zijn voor de duurdere kaarten: Boardwipes, over-effectieve wincondities, 'staples' die je veel kaartvoordeel geven en kaarten met effectievere manacost.
Ok, als je Magic slechts voor de lol speelt kan je een precon halen voor 12 euro en dan is het klaar, je kan Magicen. Maar zo werkt 't vaak in de praktijk niet... mensen willen meer. Verschillende decks, variatie, wat uit kunnen maken op toernooien, indruk maken (kijk eens wat ik heb), en wellicht vind iemand promo's en foils wel heel tof, je wilt je decks sleeven, deckboxje hier, dobbelsteentjes daar, sowieso een collectie opbouwen om verschillende en/of meerdere decks te bouwen. Kortom; Magic is - over het algemeen genomen - een redelijk tijd- en geldrovende hobby, en Stirring Wildwood is gewoon niet 'duur' voor een gemiddelde magicer. Ik zou het begrijpen als z'n commentaar bij de (shock)duals, fetch of enemy-color landjes van Innistrad zou staan... maar hier? Nee, sorry.
(In veel 'budget'-decks hier op Nedermagic vind ik regelmatig kaarten van 5+ waarde... Dus misschien is het leuk om een poll te maken met 'wat vind jij budget?' Wat budget is is voor iedereen natuurlijk anders, maar ik vind het opmerkelijk dat iemand vraagt waarom Stirring Wildwood zo duur is (2,25 ps) en ondertussen een playsetje Bitterblossom (12,95 ps) zoekt. Ik ga er even niet vanuit dat hij een budget-speler is met 10 euro zakgeld in de week...)
/rant.
@Simon
Wat er goed is aan deze landjes:
-Het is een creature dat je eigenlijk geen kaart kost. Normale landjes geven alleen mana, en zijn irrelevant zodra je geen mana nodig hebt. Deze kan indien nodig ook nog als creature dienst doen, zonder dat je daar een extra (creature)kaart voor nodig hebt.
-Het is een creature waar moeilijk vanaf te komen is. Zolang je hem niet animeert is hij veilig voor creatureremoval, en zodra het veilig is/het bord leeg is kan hij vrolijk doorbeuken.
@Leslie: Als je werkt met een bepaalde hoeveelheid zakgeld, dan kunnen deze kaarten, of iedere kaart rondom die 2,- euro, best duur zijn. Daar komt bij dat Magic niet draait om wie het meest uit kan geven, maar om het plezier. Ook wanneer je erg budget speelt. =/
Btw - Er zijn genoeg budget deckjes te maken van ong. 15-20,- die het toch heel erg goed doen. Zelfs tegen de wat duurdere decks. =I Heb vaak zat met mijn u\w pauper deck gewonnen van deckjes die Wurmcoil e. of Titans speelden.
Deze landjes zijn ook niet bepaald wat je zegt 'duur' hoor. Als je bedenkt dat de meeste redelijk speelbare (budget)kaarten vanaf 50 cent á 1 euro gaan (onder dat bedrag krijg je gewoon veel meuk)...
Mutavault, dát is duur. Als je een kaart van 2 euro al gauw te duur vindt, is Magic misschien niet 't spel voor jou... of je moet tevreden zijn met Pauper, Peasant en gewoon érg casual deckjes? Maar dan kan je er wel vanuit gaan dat je toch vaak 't onderspit moet delven.
Een elfhame palace kan geen flying beesten stoppen, een elfhame palace kan geen damage doen naar een speler. Als je hier vier van in je deck speelt heb je dus eigenlijk 4 creatures meer. Ook zijn deze landjes veel nuttiger later in het spel dan elfhame palace.
kan iemand mij uitleggen waarom dat deze landjes zo duur zijn?
Het is gewoon een Elfhame Palace die voor drie mana 3/4 wordt tot het einde van de beurt.
met een Llanowar Elves ofzo kun je in beurt 3 er iets mee.
in beurt vier heeft een beetje fatsoenlijk deck al lang iets om dit te stoppen.
De hele kaart gaat weg.
Als Stirring een creaure word en als jij een Path to Exile erover heen gooit haal je alleen het "creature beeld" weg of ook het landje dat het creature word?
mvg
okay thx
Valt er eind van de beurt af als State Based Action;
704.5n If an Aura is attached to an illegal object or player, or is not attached to an object or player, that Aura is put into its owner's graveyard.
Land
Stirring Wildwood enters the battlefield tapped.
T: Add G or W.
1GW: Until end of turn, Stirring Wildwood becomes a 3/4 green and white Elemental creature with reach. It's still a land.
Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Ja! hier
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
3/1/2010
A land that becomes a creature may be affected by “summoning sickness.” You can’t attack with it or use any of its T abilities (including its mana abilities) unless it began your most recent turn on the battlefield under your control. Note that summoning sickness cares about when that permanent came under your control, not when it became a creature.
3/1/2010
When a land becomes a creature, that doesn’t count as having a creature enter the battlefield. The permanent was already on the battlefield; it only changed its types. Abilities that trigger whenever a creature enters the battlefield won’t trigger.
Decktips