Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Masters 25 (A25)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2013 | 1,75 | |||
Commander 2016 | 3,25 | |||
Commander 2021 | 2,50 | |||
Commander Legends | 1,95 | |||
Commander Legends (EA) | 3,50 | 11,95 | ||
Gatecrash | 3,50 | 9,95 | ||
Masters 25 | 2,50 | 5,90 |
Prijs:
€ 2,50
FOIL
€ 5,90
Te duur vind ik. Met shocklandjes en fetch
heb ik al genoeg kosten :-)
FOils zijn toch ook leuk?
Komen die binnenkort terug in stock?
Ik wil een playset :-)
Dit is echt een hele goeie charm, de eerste 2 abilities zijn gewoon zo sterk en precies het soort effect wat een aggro deck wil dat de iets mindere flexibiliteit echt niet uitmaakt.
De kritiek van 'zie je toch aankomen' of 'je moet mana openhouden' is echt niet van tel:
-Als je als aggro-speler weet dat je tegen een supreme verdict deck speelt, hou je sowieso al eens wat mannetjes op hand. Hierdoor ga je dus sowieso niet altijd uittappen en heb je de optie om Boros Charm te spelen.
-Wat gaat een control-speler doen als jij een veld vol mannetjes hebt en WR mana open. Ga je iets anders spelen ipv de verdict en het risico lopen dat je overrun wordt door mannetjes? Ga je hem wel spelen met het risico dat de tegenstander de Charm heeft en je zo Time Walkt?
Ok, er bestaat ook nog iets als Terminus. maar die moet je eigenlijk al Miraclen om je snel genoeg te beschermen tegen agressieve Boros decks. En dan kan de Charm nog altijd gewoon naar het hoofd..
Ik vind het een zeer goede kaart en verwacht dat hij veel gespeeld zal worden. Tezamen met Skullcrack (ev. sb) gaat hij het control decks best moeilijk maken. Als een aggro-speler WR open heeft en jij hebt Supreme Verdict, Thragtusk en Sphinx's Revelation...wat doe je?
Deze charm gaat elke cube in waar wog en geddon effecten worden gespeeld.
met een T2 bril op vind ik dit een erg goede charm.
de double strike doet mooie dingen voor je, ik denk dan aan kaarten als Thatcher Revolt, Odric, Master Tactician, Dynacharge of Stromkirk Noble, maar eigenlijk is DS altijd wel fijn.
het indestrictible is inderdaad goed tegen mass removal, muv van Terminus of bv Mutilate. control decks zullen misschien wat meer moeten leunen op een Sleep of wellicht Blustersquall.
de 4 playerdmg is prima, niets om over naar huis te schrijven, maar niets om over te klagen.
zoals eerder aangegeven is het probleem misschien het openhouden van 2 mana. 2 mana op laten liggen geeft nogal duidelijk aan dat je iets achter de hand hebt.
ben benieuwd wat dit gaat worden.
@Erwin: Control buitenspel zetten lijkt me wat sterk, en dit is een goed voorbeeld van hoe overrated deze Charm is. Terminus bestaat nog steeds, en tevens heeft de Boros speler lang niet altijd een Charm op hand. Ook zal je hem waarschijnlijk zien aankomen omdat aggro nogal vaak hun hand leeg speelt.
De Charm is zeker speelbaar, máár niet universeel inzetbaar.
Dit is niet de enige plek waar deze kaart word geanalyseerd. Op andere fora word dat ook gedaan en komen mensen tot vergelijkbare conclusies.
Ik denk dat een kaart die nog moet uitkomen en nog geen verkoop prijs heeft en goed gevonden wordt door 2x kaartcommentaar, nog niet overrated genoemd moet worden.
Wel is indistructable erg lekker tegen supreme verdict en enige andere removal.
4 damage voor 2 mana zou in aggro (boros) vaak een finish kunnen zijn.
dit geldt ook voor double strike uiteraard.
Ben het wel met je eens dat dit niet perse de beste charm is uit dit block.
@GH, overrated? Deze kaart gaat control decks in standard misschien wel compleet buiten spel zetten. Normaal konden ze vrolijk achterover leunen, beurt 4 zonder vrees een Supreme Verdict spelen, en vervolgens de game overnemen met Sphinx’s Revelation.
Deze kaart zorgt ervoor dat aggro decks niet alleen hoeven te vrezen voor die wog, het is ook nog eens een manier om die laatste 4 extra schade te doen voor 2 mana (Flame Rift ziet legacy play.. ).
Het double strike is misschien niet heel nuttig maar die andere 2 zijn gewoon te belachelijk voor woorden.
Analyse van Boros Charm:
1. Vier damage aan een speler bestaat niet voor één mana - behalve in specifieke situaties zoals metalcraft Galvanic Blast. Voor twee mana zou ik een kaart spelen die vier damage aan een speler doet in mijn burn deck.
2. Het geven van indestructible (op instant speed) kon nog niet zo lang. Op dit moment bestaan er drie kaarten die dit op instant speed doen, één voor één mana voor één target, één voor drie mana voor al jouw beesten mét populate en één met fateful hour - situationeel dus. Neem Rootborn Defenses als standaard en twee mana klinkt redelijk.
3. Double Strike op instant speed heeft altijd twee mana gekost. Instant speed is in dit geval zeer relevant (in tegenstelling tot vier damage aan een speler) en een vergelijking met Assault Strobe lijkt mij oneerlijk.
Conclusie: Iedere ability afzonderlijk zou twee mana moeten kosten. Je betaalt dus niet extra (ok, misschien iets zwaarder op je kleuren) voor de abilities.
Vergelijk dit met andere charms. Neem Izzet Charm - volgens sommigen de beste charm vanwege z'n veelzijdigheid (hoewel dat volgens mij inmiddels wel is achterhaald).
Die abilities zijn simpelweg op te sommen als:
1. Shock
2. Instant Careful Study
3. Spell Pierce
Conclusie: Je betaalt een mana extra voor de veelzijdigheid!
Ik kom tot dezelfde conclusie bij de meeste andere charms en daarmee tot de conclusie dat dit - in een vacuum - de beste charm van de set is.
Uiteraard kan je het ook anders bekijken zoals hieronder; Boros Charm doet enkel iets als je de tegenstander bijna dood hebt en af kan branden of wanneer je (voldoende) beestjes hebt. Een charm als Izzet Charm geeft je én removal én een manier om antwoorden te zoeken én een counter en is daarmee bruikbaar in meer soorten decks. Het hangt dan misschien van je speelstijl af hoe je tegen Boros Charm aan kijkt.
sowieso is deze super goed.
4 dmg aan een speler voor die laatste puntjes.
4 dmg aan een planeswalker om deze te killen of tijdelijk hem geen relevante abilitys geven zodat jij met al je beestjes kunt focusen op zijn levenstotaal.
indestructable om je team te redden van een sweeper of spotremoval.
een vernuftige combat trick om je beest te redden of ze te verrassen met veel dmg.
splasbaar in american midrange.
whats not to love.
Ik vind hem echt overrated.
Het is geen slechte charm, maar de beste? Zeker niet. Het mist veelzijdigheid. De 4 to the dome is leuk als je voorstaat, of even van een Walker af wilt komen. De Double Strike lijkt me niet meer dan een matige combat trick, en de Indestructible is leuk, zolang Terminus je niet raakt.
2 opties verwachten dat je iets relevants op het board hebt liggen. De 4 damage optie is vaak alleen nuttig als je al aan het winnen bent.
Geef mij maar gewoon Azorius of Izzet Charm. Of; Dimir/Simic Charm uit de nieuwe set. Ja ja, ik snap dat je ze niet kan vergelijken. Maar hun hebben tenminste wat veelzijdigheid.
Briljante kaart dit, beste charm tot nu toe en wmb ook de beste kaart (tot nu toe dus )
leuk nu wordt het wel erg aantrekkelijk eens te experimenteren met wit in burn, aangezien lightning helix ook al zo goed was/is.
Instant
Choose one -
- Boros Charm deals 4 damage to target player or planeswalker.
- Permanents you control gain indestructible until end of turn.
- Target creature gains double strike until end of turn.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
7/1/2013
If you choose the second mode, permanents that come under your control later in the turn will not have indestructible.
7/1/2013
Planeswalkers with indestructible will still have loyalty counters removed from them as they are dealt damage. If planeswalker with indestructible has no loyalty counters, it will still be put into its owner’s graveyard, as the rule that does this doesn’t destroy the planeswalker.
Decktips