Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander Anthology II (CA2)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2014 | 3,95 | |||
Commander Anthology II | 2,50 |
Prijs:
€ 2,50
Ik bedoelde: Detection Tower laat ook je tegenstander zijn hexproof verliezen, hij target inderdaad niet.
Mogelijk begrijp ik je verkeert en bedoel je dat ook, maar hij target geen opponent. Hij verziekt gewoon ook voor een beurt de hexproof die een opponent zou kunnen hebben. Eigenlijk ook wel heel stoer.
Ik zie nu pas dat Detection Tower vrijwel (behalve dat hij niks met Shroud doet en hij opponents target) hetzelfde doet. Wat maf.
Hm,.. Van die landjes die je dan tegenkomt. De laatste tijd begint bij mij aan tafel Archetype of Endurance een zekere plaag te vormen. Lost zo'n Lighthouse toch mooi even op.
Njah, dan zou ik ze eerder, als je het woord staples wilt gebruiken, "persoonlijke staples" noemen ofzo. Ik hebt het namelijk over kaarten die je >zelf< zou willen gebruiken in ieder van je EDHs. En niet per se over kaarten die per se in ieder EDH goed zijn.
En over het willen gebruiken van bepaalde kaarten in ieder van je EDHs, eigenlijk bedoel ik niet alleen omdat ze goed zijn, maar ook omdat je ze leuk vind om te spelen. En dat is bij mij altijd het belangrijkste geweest. Als ik het maar leuk vind om te spelen, het boeit me geen moer of het dan een goede kaart is of niet. =)
@ Andy: Dat klopt, maar zelf ben ik zo iemand die met dat soort ongein rekening houd in de vorm van counters en removal. Smash bijvoorbeeld, die speel ik zelf het liefst in ieder van mijn EDHs waar rood in zit. Maar is het dan een EDH staple? Voor mij wel, maar voor de rest hoogstwaarschijnlijk niet.
Zoals ik al zei, waar ik het dus over had, is wat je zelf leuk vind om te spelen en graag in ieder EDH zou willen spelen. Ik gaf als voorbeeld de 2 Mazes.
edit: voor zover ik weet, zijn staples altijd kaarten die goed zijn in ieder deck. Maar ja, ik heb sowieso al sinds ik met Yu-Gi-Oh ben gestopt, niet meer aan "staples" gedaan. So yeah, sue me! =p
@Sander
Kaarten die je in ieder deck wil spelen zijn toch staples?
Volgens mij valt dat situationele behoorlijk mee. Hoeveel mensen spelen wel niet Lightning Greaves en soortgelijke equipment om hun general te beschermen? In dat geval heb je helaas niks aan de mazes
Nee, ik vind van niet, want mass removal zoals bijvoorbeeld Wrath of God, werkt ook prima tegen Shroud en Hexproof.
Dan vind ik zelf Maze of Ith, of z'n budget versie, Mystifying Maze eerder een staple.
Maar aan de andere kant vind ik, dat er in EDH eigenlijk geen staples zijn, er zijn hooguit kaarten die je zelf het liefst in ieder van je EDH decks speelt.
Dat terzijde, dit is een prima kaartje, ook al is hij wat situationeel, wat ik zelf niet zo fijn vind, zelf speel ik graag zo min mogelijk situationele kaarten. Dan kan je natuurlijk van alles wel zeggen dat het situationeel is, maar deze kaart is naar mijn mening een prima voorbeeld.
Dikke EDH staple lijkt me!
Land
T: Add C.
1, T: Until end of turn, creatures your opponents control lose hexproof and shroud and can't have hexproof or shroud.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
11/7/2014
The second ability applies only to creatures controlled by your opponents when it resolves. Creatures that enter the battlefield or come under an opponent’s control later in the turn won’t be affected.
11/7/2014
After the second ability resolves, continuous effects generated by the resolution of spells and abilities that would give hexproof or shroud to one of the affected creatures aren’t created. For example, after the second ability resolves, a spell cast by an opponent that gives creatures they control hexproof wouldn’t cause the creatures to have hexproof. (If that spell has additional effects, such as raising the power of the creatures, those effects will apply as normal.)
11/7/2014
Continuous effects generated by static abilities (such as an Aura that grants hexproof to a creature) will not apply during the turn, but will resume applying once the turn ends.
Decktips