Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander 2018 (C18)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2018 | 7,95 | |||
Commander Legends (EF) | 19,95 |
Prijs:
€ 7,95
Niet direct aangezien ze niet in de command zone ligt, ze is immers attacking.
Als Yuriko doodgeblokt wordt heb je tussen combat damage en end of combat nog wel tijd om haar terug te brengen met ninjutsu op de andere attacker. Ze zal dan alleen zelf geen combat damage meer doen.
Als ze dood gaat aan first strike damage kan je haar zelfs snel genoeg ninjutsuen om Yuriko nog combat damage te laten doen in de normale combat step.
Haha dat kan nog wel eens wat gekke dingen doen xD
En hoe zit het met: Yuriko en een andere creature valt aan en bij blockers wordt yuriko wel geblockt en de andere niet. Is het mogelijk om haar dan vanuit command zone nog steeds te ninjustuen?
Dat kan. Na elke resolvende trigger is er een rondje priority waarin je Sensei's Top kan gebruiken.
Stel je voor ik heb yuriko en een paar andere ninjas op het veld. Ze connecten en tegelijkertijd heb ik ook sensei's divining top. Kan ik op elke yuriko trigger reageren met 1 mana per trigger die ik betaal met SDT om zo telkens tussen de triggers te kijken naar de kaarten bovenop mijn deck voor optimale order?
Klopt. Ze doen inderdaad tegelijk damage en dus triggeren de abilities tegelijkertijd.
En niks toe te voegen aan hoe het werkt als vervolgens triggers waarvan jij de controller bent, tegelijkertijd de stack op willen.
Als het is goed mag jij als controller bepalen in welke volgorde de triggers op de stack gaan en dus ook in welke volgorde de triggers resolven. Dus de genoemde volgorde mag, net als elke andere volgorde. Het is wel belangrijk is dat je de triggers op de juiste manier op de stack doet, als je trigger 1 als eerste wilt laten resolven moet je die als laatste op de stack doen.
Maar wellicht kan iemand met een vollediger kennis van de regels dit nog even bevestigen danwel verbeteren.
Ik had Yuriko op tafel liggen evenals Ninja of the Deep Hours en speelde vervolgens een Sage Owl. Ik leg de vier kaarten in een bepaalde volgorde neer en viel toen aan met zowel Yuriko als Ninja of the Deep Hours.
Mijn vraag is in welke volgorde ik dan de kaarten pak, want dit maakte uit hoe ik de 4 kaarten van de owl weer teruglegde. Ik deed het als volgt:
1. Reveal 1 kaart doordat een ninja (Yuriko) damage doet en stop in mijn hand.
2. Reveal 1 kaart doordat een ninja (NotdH) damage doet en stop in mijn hand.
3. Pak nog 1 kaart omdat NotdH damage doet.
Maar zou ik bijvoorbeeld ook eerst stap 2 + 3 mogen doen, en daarna pas 1? Of doet iedereen tegelijkertijd damage? En zo ja, wat gebeurt er dan?
Mooie play!
Ik speelde vanmiddag beurt 1 een Sage of Epityr, beurt 2 Yuriko, the Tiger’s Shadow erin Ninjutsu'en en een Silumgar, the Drifting Death revealen die ik net bovenop had gelegd met de Sage. Toen pas besefte ik hoe sterk Yuriko kan zijn.
Oe, Thalakos Seer is een goeie!
Inmiddels heb ik een aantal andere kaarten opgediept: Writ of Passage, Shadow Rift, en Tetsuko Umezawa, Fugitive, naast Conspiracy, Arcane Adaptation, en Xenograft.
Favoriete Ninjutsu kaart: Thalakos Seer. Verder is Baleful Strix ook prima en equipments die automatisch equipen bij EtB zoals Sai of the Shinobi met early game een Ornithoptertje en/of een Stormrider Rig
Cavern Harpy heeft meer dan eens mijn Gluteus Maximus gered. Stoer ding wel. En wat Gilded Drake betreft: ik speel zelf geen EDH maar heb begrepen dat er door de langere potjes vaak wat grotere beesten gespeeld kunnen worden. Dus jat beest, bounce Gilded Drake, rinse, repeat. Maar hoe dat zich naar EDH vertaald zou ik niet zo goed durven zeggen. Gewoon een suggestie als aanvulling.
EDIT: Gewoon 1 unblockable mannetje reserveren als dedicated bounce beest, of een Waterfront Bouncer ofzo, en zat aanvullende bounce in blauw natuurlijk.
Wat had je in gedachte met Gilded Drake? Aura's zijn een een no-go, al helemaal omdat Aura's eraf vallen als de creatures waar ze op zitten geninjitsuud (wat een woord!) worden.
Ik zat zelf vooral te denken aan, heel cliché, een scala aan ETB-creatures: Nekrataal, Bone Shredder, Man-o’-War, Raven Familiar, de hele shebang. En natuurlijk Dauthi Embrace. Cavern Harpy lijkt mij ook een auto-include.
EDIT: Het grootste "probleem" is vooral dat Ninjutsu eenmalig werkt en vervolgens moet ik haar op de een of ander manier weer in mijn hand krijgen (of dood maken).
Unblockable mannetjes eventueel aanvullen met Gilded Drake en Sigil of Sleep achtige shenanigans?
Yes, ik heb mijn waifu binnen.
Nu nog een commanderdeck mee bouwen, blijken er maar een schamele 11 Ninja's te zijn in heel Magic. Gelukkig was ik toch niet van plan om een tribaldeck te bouwen.
Iemand een idee wat een goede strategie zou zijn voor een Yuriko-deck? Ik zat zelf te denken aan allerlei unblockable mannetjes, maar ik denk dat dat toch te zwak is.
Legendary Creature - Human Ninja 1 / 3
Commander ninjutsu UB (UB, Return an unblocked attacker you control to hand: Put this card onto the battlefield from your hand or the command zone tapped and attacking.)
Whenever a Ninja you control deals combat damage to a player, reveal the top card of your library and put that card into your hand. Each opponent loses life equal to that card's converted mana cost.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
7/13/2018
Commander ninjutsu is a variant of ninjutsu that can be activated from the command zone as well as from your hand. Just as with regular ninjutsu, the Ninja enters attacking the player or planeswalker that the returned creature was attacking.
7/13/2018
Although the ninjutsu ability has the creature enter the battlefield attacking, it was never declared as an attacking creature (for the purposes of abilities that trigger whenever a creature attacks, for example).
7/13/2018
Activating Yuriko’s commander ninjutsu ability isn’t the same as casting Yuriko as a spell. You won’t have to pay the commander tax to activate that ability, and activating that ability won’t increase the commander tax to pay later.
7/13/2018
If a card in your library has X in its mana cost, X is considered to be 0.
Decktips