Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Ultimate Masters (UMA)
Serie | Normaal | Foil | ||
M13 | 0,30 | 1,00 | ||
Ultimate Masters | 0,25 | 0,35 |
Nou wil het toeval zo dat zo'n 50% van de meta inderdaad uit delver bestaat ja
En inderdaad, je wil geen beest van 4 mana in een meta met Delver of Secrets en Geist of Saint Traft dat niet direct iets doet aan het board.
Nog een reden waarom hij niet goed is: Huntmaster of the Fells. door de 2 toughness en de hoge manacost is dat zeker een valide argument.
Als een kaart niet goed is tegen delver of tegen huntmaster dan is er helaas niet zoveel plek voor in de huidige metagame.
Want als je geramd wordt door een Geist of Saint Traft ga je hier ook echt 8 mana aan besteden. En ieder deck speelt 30 Vapor Snags, als je de kaartcommentaren mag geloven.
Deze kaart is slecht in standard vanwege Vapor Snag. Je wil niet 8 mana betalen om je phoenix terug te halen en te spelen, om hem vervolgens voor 1 mana te zien verdwijnen naar je hand. Of je control speelt of niet, dat is zo'n tempo verlies.. Als je tegenstander in de tussentijd met een Geist of Saint Traft aan het rammen is is het potje snel voorbij.
Dat hele 'counterphoenix' zegt me totaal niks Maar ik geloof je op je woord.
Blijft het punt wel dat je er eerst vier in moet pompen om hem terug te halen, dan vier om hem neer te leggen dus tenzij je acht mana per beurt kunt maken kost dat al twee beurten, waarna je ook nog een beurt moet wachten totdat je ermee kunt schoppen.
Dus tenzij je acht mana kunt produceren ben je drie beurten kwijt elke keer als je deze gebruikt
@Nik:
Counter-Phoenix had ook geen probleem met triple rood. ( Shard Phoenix ) Dus waarom niet? Tevens kan Firewing op instant speed terug gehaald worden. EOT bijvoorbeeld.
@Shai:
Ik speel alleen limited, en zo nu en dan pak ik wel eens een lokale FNM en/of T2 toernooitje mee. Zoals bijvoorbeeld Gameday. Het is dan ook niet mijn bedoeling om de Firewing PTQ waardig te gebruiken. De hoeveelheeld tokens van Lingering Souls, zorgen al voor genoeg problemen voor onze vuur vogel namelijk. Maar ik denk dat de kaart op lokaal niveau nog best goed uit de hoek kan komen.
In sealed geloof ik wel dat deze erg goed is. Daar is evasion immers zeer belangrijk en bovendien duren potten vaak een stuk langer zodat je deze keer-op-keer terug kan halen.
Je hebt gelijk dat 4 mana voor een control deck niet zo'n probleem is. Toch denk ik dat ook een control deck wel betere dingen met die overload aan mana weet te doen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan kaarten rapen met Azure Mage, de flashback cost betalen van Forbidden Alchemy of het casten van een échte threat als Elesh Norn, Grand Cenobite.
Begrijp me verder niet verkeerd. Deze phoenix is zeer speelbaar, maar helaas niet goed genoeg voor de huidige standard (of andere constructed formaten). Als deze Haste had gehad, dan had ik deze nog wel een plekje gegeven in RDW als top-of-the-curve.
Ga jij triple rood produceren in een controldeck?
Ik vind hem ook niet erg goed om eerlijk te zijn Als ie nou haste had ofzo, maar hij doet eigenlijk niets behalve een (redelijk) klokje neerzetten
@Shai:
De terug haal kosten zouden geen probleem moeten zijn in een goed control deck. Daar boeit het namelijk niet ofdat je nu 4 of 9 mana moet betalen. Ik ben het overigens wel met je eens wat betreft de 2 toughness, maar dat is dan ook het enige. Ik ben blij dat er telkens meer speelbare Phoenix komen.
Deze kaart deed wel wonderen op Sealed.
Ik denk niet dat dit een sleeper is. Ik verwacht dat deze niet gespeeld gaat worden op competitief niveau omdat:
1. Dit is een 4/2 flying voor 4.
2. De ability haalt het ding naar je hand (niet naar het spel!).
3. De ability kost 4 mana waarvan 3 rood.
Met punt 1 wil ik aangeven dat dit beest met slechts 2 toughness lastig kan chump-blocken (zonder dood te gaan) en nog lastiger kan aanvallen - zeker in een standard waar Lingering Souls gespeeld word. Met punten 2 en 3 wil ik laten zien dat dit ding - in mijn ogen - late-game pas "zinvol" word (bij 8+ mana) en dat significante hoeveelheden rood gespeeld moeten worden.
Natuurlijk is er wat voor deze kaart te zeggen en natuurlijk zullen er situaties zijn waarin deze goed is, maar volgens mij zijn kaarten als Kuldotha Phoenix en Chandra’s Phoenix véél interessanter op vrijwel alle bovengenoemde punten en die worden op dit moment niet of nauwelijks in Standard gespeeld!
Dit is inderdaad zo'n kaart die te laag staat (sleepertje) in tegenstelling tot bv Disciple of Bolas
Mijn favoriete rare uit M13 no doubt. Counter-Phoenix lijkt me wel leuk om eens te proberen op een FNM level. Jammer alleen dat het niet Pyroclasm'd ala Shard Phoenix. Anyway. Toffe kaart. Ik zal je z.s.m inkopen. <3
Creature - Phoenix 4 / 2
Flying
1RRR: Return Firewing Phoenix from your graveyard to your hand.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
12/7/2018
Firewing Phoenix’s ability can be activated only if Firewing Phoenix is in your graveyard.
Decktips