Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

War Tax

Serie: Mercadian Masques (MMQ)

Rarity: Uncommon Mercadian Masques Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Mercadian Masques
 -
0,60
 -
17,50
War Tax | Mercadian Masques

Prijs:

€ 0,60

Uitverkocht

FOIL 

€ 17,50

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
24-5-2018 14:54:00

Die flavour text

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-8-2010 16:10:00

Het werkt ook niet echt, want je moet er mana instoppen in de Begin of Combat Step, anders ben je te laat. Dat is voordat je tegenstander zegt met wie hij met wat aan gaat vallen. Dus ze kunnen gewoon zeggen dat ze naar combat gaan, dan MOET jij wel mana pompen, voor je weet of ze je aan willen vallen of niet. Als elke tegenstander dat doet, ben je dus verplicht ALTIJD mana erin te stoppen, wat je onderhandelingspositie zo goed als teniet doet.

Het werkt alleen als je tegenstanders zich dit niet realiseren, maar dat betekent dat ze de regels niet goed genoeg kennen, wat het jouw nobele taak maakt om ze deze uit te leggen (wellicht nadat je hebt gewonnen ).

14-8-2010 16:07:00

Vriendjespolitiek gaat altijd boven zo'n beetje alles in multiplayer.
Maar als je bij ons deze kaart neer legt,ben jij in ieder geval het eerste douchen.

Daarnaast is deze prima tegen te gaan als je met maar 1 creature aanvalt (wat vaak gebeurt in multiplayer).

Maar goed, iedereen heeft zo z'n mening en speelwijze. Deze kaart is wel leuk, maar ik zou voor andere kaarten gekozen hebben.

Cheers!

14-8-2010 16:02:00

ben ik het niet mee eens, met extra planer lens heb ik al gauw 15 mana om hier in te pompen, daar hou je wel 2 of 3 spelers mee bezig, en als je dat een keer doet , weten ze dat je dat doet, en dan vallen ze iemand anders aan, propagande moeten ze 2 betalen, deze blijft beter worden, en als ze je niet aanvallen, dan kun je altijd je mana nog in een magosi sphinx stoppen, multiplayer is niet alleen goede kaarten gebruiken, het is goed gebruik maken van kaarten, en het belangrijkste aspect in multiplayer is altijd toch vriendjes politiek want zeg nou zelf, in een multiplayer, wie heeft nou nog nooit gezegd als je nou eens dat doet, of dat niet doet, dan doe ik dadelijk dat voor jou,

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-8-2010 15:24:00

En vergeet Elephant Grass niet

14-8-2010 14:51:00

En in multiplayer heb je de tijd om met 1 of 2 sterke creatures en een "gatebreaking solution" je tegenstanders te elimineren.
In combinatie met Magnus' punt is deze kaart in multiplayer niet bijzonder interessant.

Propaganda (zoals Magnus noemt), maar ook Ghostly Prison en Koskun Falls zijn dan betere opties (afhankelijk van welke kleur(en) je speelt).

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-8-2010 14:40:00

Juist in multiplayer vind ik 'm minder interessant. Ja, je kunt er veel mana instoppen zodat iemand niet fatsoenlijk aan kan vallen, maar je moet dat wel ELKE beurt van je tegenstander doen. Met Propaganda kun je ook niet door een massa aangevallen worden, maar die vergt geen investering meer. En zelfs als je veel mana hebt...dan wil je die misschien ook aan iets anders gebruiken dan alleen in een enchanment te droppen die zorgt dat je niet aangevallen wordt waarna je geen mana meer hebt om die lethal Kaervek’s Torch te counteren

14-8-2010 14:23:00

leuke kaart in multiplayer, met extraplanarlens heb je genoeg mana, om je zelf te beschermen, en evt te peace keepen

Oracle

Enchantment 

XU: This turn, creatures can't attack unless their controller pays X for each attacking creature they control.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
You can choose X=0. This doesn’t have an effect most of the time, but it does mean that creatures can’t attack unless the controller chooses to pay the cost (a cost of zero is not automatically paid, so the controller can choose to not pay).

10/4/2004
The ability only applies to attackers declared after it resolves. It will not add costs to any attackers already announced.

2/1/2007
In the Two-Headed Giant format, you still only have to pay once per creature.

Decktips