Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Modern Horizons (MH1)
Serie | Normaal | Foil | ||
Modern Horizons | 0,35 | 1,50 |
@Fun Bun
En precies om die voordeel wat jij aangeeft vind ik sorcery speed totaal niet vervelend. Maar ik geef wel toe ik ben meer van het proactive spelen dan het reactive spelen... beter verkomen dan genezen.
Mvg,
@Lioncross:
Het kan erg prettig zijn om 4 mana open te houden voor zowel Cryptic Command als Fact or Fiction. Doet je opp niets boeiends, dan cast je lekker je FoF. Doet hij iets wat je niet aanstaat dan cast je je Cryptic. Het is een reactieve manier van spelen en heel anders dan in een deck zoals uit jouw voorbeeld waarbij je de agressor wilt zijn en dan maakt het niet uit of het instant of sorceries zijn, dan gaat het er om hoe je zo efficiënt mogelijk kan spelen, curven en je mana op kan maken iedereen beurt. Sterker nog, vaak zijn sorceries dan beter omdat ze in de regel goedkoper zijn dan instants vanwege hun nadeel in snelheid.
Toegegeven, in groene creature decks speelt dit verschil ietsjes minder, maar ook in een groen beesjes deck kunnen Instants heel veel verschil maken ten opzichte van Sorceries. Willekeurig voorbeeldje met groene beesjes:
Je bent wat later in het spel, zowel jij als je tegenstander hebben mana zat, hebben beiden niets op het veld en staan beiden op 2 levens.
Jij speelt je laatste twee kaarten, twee Llanowar Elves en geeft de beurt door.
Je tegenstander speelt zijn laatste kaart, een Thorn Elemental, en geeft de beurt weer terug aan jou.
Je neemt je beurt aan en trekt een Phytoburst. Zeer hoogst waarschijnlijk verlies je nu de volgende beurt de pot.
Had je nou een Giant Growth getrokken had je de pot gewonnen, ook al geeft een Giant Growth maar +3/+3 en een Phytoburst +5/+5 is de Giant Growth op dit moment de betere kaart.
Jij valt namelijk aan met je twee 1/1 Llanowar Elves, je tegenstander kan er maar eentje blocken met zijn Thorn Elemental en nadat er blockers gedeclared zijn speel jij je Giant Growth op het beest dat niet geblocked is en GG.
@Casper
Ik begrijp wat je mij zegt maar het nadeel van sorcery tegenover instants heb ik persoonlijk nooit echt gevoeld. Miss heeft dat er maak dat ik mainly creature based decks speel of kleuren speel die daar niet hoofdzakelijk mee bezig zijn (groen) Im more the ALL-IN guy, what you see is what you get guy, Im the guy die in de tweede beurt een Wayward Swordtooth en in de derde beurt een Rhonas’s Last Stand en een Ghalta, Primal Hunger...
Maar terug op deze kaart ik ben echt en echt van mening dat deze kaart potentie heeft des ondanks de beperkingen...
Mvg,
De beperkingen van een Sorcery ten opzichte van een Instant zijn heel groot.
Ten eerste kan je Instants in andermans beurt spelen, waardoor je (indien mogelijk) de beurt door kan geven met mana open. De overkant moet op dat moment rekening houden met eventuele antwoorden van jou en zijn of haar spel daarop aanpassen. Jij kan eventueel wachten tot vlak voordat je je beurt aanneemt om te bepalen wat je met je open mana wilt doen, waarna je de beurt aanneemt om je mana weer te untappen. Kortom, je kan eerst eens rustig kijken wat je opponent wilt doen voordat je hoeft te besluiten of het inderdaad een goed idee is om je kaart te casten.
Instants zorgen daarnaast dat je kan reageren op een situatie. Ook in je eigen beurt mag je een Sorcery natuurlijk alleen in je eerste of tweede Main spelen.
Miss ligt het aan mij maar ik begrijp totaal niet het bezwaar tegen sorcery kaarten... ik speel ze zonder probleem en ik zag net een temur deck met deze kaart die 5-0 gewonnen had door kaarten zoals Crashing Footfalls en andere suspend kaart te gebruiken samen met As Foretold en Electrodominance
Deze kaart gaat wss niets uithalen in Modern. Het is grappig als een soort van tech om je Arclight Phoenix terug te halen als je lucky bent, maar de Sorcery part killed de Kaart gewoon. Het is geen slechte kaart, verre van, maar Modern heeft er denk ik gewoon geen ruimte voor.
Het probleem is dat dit een sorcery is en Collected Company een instant. In response iets spelen is altijd beter dan 4 mana spenderen in je main phase. Daarnaast kan CoCo ook nog threats in play brengen terwijl dit datt niet per se zal doen voor je denk ik.
Werkt uiteraard fantastisch, maar welk deck speelt deze kaarten, heeft toegang tot UR en heeft, de genoemde opties daargelaten, verder baat bij Collected Conjuring?
Nouja, ik geloof dat de usual suspects vooralsnog de meest voorname targets lijken: Ancestral Vision, Hypergenesis, Living End, Restore Balance Wheel of Fate en Crashing Footfalls
Er even vanuit gaande dat je Collected Company bedoeld denk ik zelf dat dat wel mee zal vallen. Niks ten nadele van Collected Conjuring overigens, ik vind het een prima kaart en hij is op een paar nadelen na qua effect zeker vergelijkbaar met Collected Company. Ik zou alleen niks kunnen verzinnen in UR wat echt zit te wachten op deze kaart en hij lijkt me niet sterk genoeg om een heel nieuw deck teweeg te brengen.
Voor mijn gevoel worden er competitief overwegend te weinig Sorceries gespeeld om echt profijt te hebben van Collected Conjuring en de Sorceries die er gespeeld worden zijn het spelen van deze kaart in mijn opinie vaak niet waard. Heel misschien dat een deck zoals Ad Nauseum Tendrils hier nog iets mee kan, maar ik zie Collected Conjuring niet heel snel een nieuwe staple worden.
Het zal echter niet de eerste keer zijn, en zeker niet de laatste keer dat ik het helemaal bij het verkeerde eind heb. We gaan het meemaken.
Okay, ik ga het nu zeggen maar deze kaart is nu 1,- eutje maar deze gaat net zo hyped worden als de groene Coco. Deze kaart heeft potentie
Sorcery
Exile the top six cards of your library. You may cast up to two sorcery cards with converted mana cost 3 or less from among them without paying their mana costs. Put the exiled cards not cast this way on the bottom of your library in a random order.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/14/2019
Each individual spell you cast this way must have converted mana cost 3 or less. Their total converted mana cost could be greater.
6/14/2019
You must cast any of the exiled cards you wish to cast while Collected Conjuring is resolving. You can’t cast them later in the turn.
6/14/2019
You may cast the two sorcery cards in either order. The second is cast before the first resolves.
6/14/2019
If a spell has X in its mana cost, you must choose 0 as the value of X when casting it without paying its mana cost.
6/14/2019
If you cast a card “without paying its mana cost,” you can’t choose to cast it for any alternative costs. You can, however, pay additional costs. If the card has any mandatory additional costs (such as that of Tormenting Voice), you must pay those to cast the card.
Decktips