Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Modern Horizons (MH1)
Serie | Normaal | Foil | ||
Modern Horizons | 59,95 | 149,95 |
Prijs:
€ 59,95
FOIL
€ 149,95
@ Timewa
Zou je het deck hier willen uploaden op nedermagic?
mvg,
Dank je, het is ook echt leuk om te spelen. Helaas heb ik geen tijd voor toernooien dus geen idee, maar het is zo explosief dat het wel een kans maakt denk ik.
@ Timewa
Die angel deck van je is wel BOSS hoor! is het tournament viable?
Mvg,
Ik ben het er ook helemaal mee eens dat de kleurentaart gerespecteerd moet worden en iedere kleur z'n eigen sterktes en zwaktes heeft. Máár dat het gebrek aan carddraw wit gewoon wat minder goed maakt dan de rest (note: ik heb het hier over mono wit), that's all. Het is natuurlijk ook niet zo dat wit totáál onspeelbaar is . Heck, ik speel dolgraag met wit.
Ps:Charming Prince is super vet!
Zoals hieronder al staat denk ik dat de karakteristieke eigenschappen van elke kleur zoveel mogelijk behouden moeten blijven. Elke kleur heeft zijn sterke en zwakke eigenschappen. Je moet een kleur/deck gewoon niet vragen iets te doen waar het niet goed in is.
Ik vind zelf de Blink mechanics in wit echt heel mooi, een deck als Eldrazi and Taxes (Bíjna mono wit) wordt ik gewoon heel gelukkig van. Ik werd dan ook wel een specifiek soort gelukkig toen ik Charming Prince zag. Wat een eindbaas!
Dus ondanks alles wat ik hier onder geschreven heb, en ik wit nog steeds de zwakste kleur vind in monocolor, zijn de verschillen ook weer niet heel groot. In het algemeen is Magic echt een goed gebelanceerd geheel en ik hoop dat het zo blijft, o.a. door te matigen met sterke planeswalkers die het spel m.i. niet leuker maken.
En nog over wit gesproken: Ik vind Harmonious Archon ook weer een goed voorbeeld van een leuke en sterke witte kaart die inspireert tot deck building.
Dawn of Hope en Squadron Hawk zijn mooie voorbeelden van kaarten die gewoon wit aanvoelen en wel kaartvoordeel opleveren. Wat mij betreft is Land Tax er ook zo een.
Recent heb ik een mono white Angel deck gemaakt dat me heel erg in positieve zin verbaast, wint vaak en consistent. Wit heeft echt goede engeltjes en in combinatie met lifegain draait het als een tierelier.
T1: Soul Warden of Ajani’s Welcome
T2: Bishop of Wings
T3: Resplendent Angel
Heb je dus een sloot aan leven en al een 4/4 angel + 3/3 angel in beurt 3. Soms heb je die Lyra Dawnbringer niet eens meer nodig voor de kill.
Het is inderdaad niet eerlijk om wit met blauw te vergelijken. Maar (het gebrek aan) carddraw is één van de factoren die wit in mijn ogen wat zwakker maakt dan de andere kleuren en dan is de vergelijking met blauw natuurlijk gauw gemaakt.
@lioncross: Squadron Hawk is een kaart die ook bij mij opkwam, typisch wit en levert fantastische kaartvoordeel op. Ik denk dat wit het inderdaad van dat soort kaarten moet hebben.
@ Jense en de rest
Ik zeg probeerde niet te zeggen dat 1 kaart de oplossing voor wit kan zijn maar wat ik zie dat elke kleur kaarten kan trekken Blauw: draw en discard, Zwart pay life draw, Rood discard en draw en Groen draw via creatures in play of in je hand. Dus ik wilde als oplossing komen dat miss Wit draw door middel van permanent terug te brengen naar je hand.
Kijk ik kijk altijd naar oplossingen en niet naar problemen (thats the way im hardwired) Dus nogmaals hoe kan wit wat sterker worden zonder dat het zijn identiteit verliest? Miss door KAARTEN (meervoud) zoals Squadron Hawk of Cartouche of Solidarity? of zijn dit juist voorbeelden van card advantge en niet card draw?
Ik denk niet dat wit gelijk moet worden getrokken met dezelfde voordelen zoals blauw dat heeft. Of andere kleuren. Dan wordt het zo'n eenheidsworst. Persoonlijk denk ik dat Wizards de verantwoordelijkheid heeft om de potentie van elke kleur te moeten benutten, voor balans. Dus bijv. extra benadrukken waar wit goed in is. Maar wel op een manier dat het kan evenaren met de andere kleuren. Hoe dat zou moeten uitpakken in de praktijk laat ik even in het midden.
Hoe teleurstellend het soms ook gewoon is: De oplossing om wit wat kracht bij te zetten, en zeker als het om card draw gaat, is vaak toch gewoon om ook blauw te spelen.
Best wel. 3 mana EN je eigen permanent weghalen is nogal duur voor 2 kaarten. (Vergelijk eens met Divination). Dan speel je liever gewoon goede kaarten voor je mana.
Het is een goede kaart, maar vooral als removal, niet als draw. Daarnaast spreek je over 'een oplossing voor wit'. Eén kaart gaat wit niet ineens laten competen met blauw / zwart op het gebied van carddraw.
Enkele witte kaarten die je kaarten laten rapen:
Alms Collector, Dawn of Hope, Kor Spiritdancer, Mentor of the Meek, Mesa Enchantress en Puresteel Paladin.
Zoals je ziet zijn het allemaal conditionele draws, je pakt pas een kaart als er iets gebeurt. Het zij het casten van een enchantment of equipment, het krijgen van leven of een tegenstander die meer dan twee kaarten raapt. Het is buiten specifieke, zoals enchantress, decks gewoon niet goed en niet genoeg.
Veder heeft wit veel cantrips zoals Bandage.
Wit is by far de slechts kleur om kaarten te rapen. Wit moet het dan ook hebben van kaartvoordeel. Een Wrath of God om tien van jouw tegenstanders creatures te ruimen. Een Land Tax die je iedere beurt 3 landje laat zoeken. Een Sun Titan waarmee je iedere beurt een Flooded Strand mee terughaalt etc.
Hoezo niet? is card draw voor wit op deze manier dan zo slecht dan?
Mvg,
@Lioncross
Die bestaat, dus klaarblijkelijk niet.
Legendary Planeswalker - Wrenn
+1: Return up to one target land card from your graveyard to your hand.
-1: Wrenn and Six deals 1 damage to any target.
-7: You get an emblem with "Instant and sorcery cards in your graveyard have retrace." (You may cast instant and sorcery cards from your graveyard by discarding a land card in addition to paying their other costs.)
Legal in: Vintage, Modern, Commander
Banned in: Legacy
6/14/2019
When a spell you cast with retrace resolves or is countered, it’s put back into your graveyard. You may use the retrace ability to cast it again.
Decktips