Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Starter 1999 (S99)
Serie | Normaal | Foil | ||
10th Edition | 0,75 | 2,95 | ||
Elspeth vs Tezzeret | 0,35 | |||
Masters 25 | 0,15 | 1,50 | ||
Starter 1999 | 7,95 |
Prijs:
€ 7,95
Andere versie wel op voorraad.
Je kunt je afvragen of het loont om twee mana open te houden, zodat je jouw blockende Loyal Sentry kunt redden middels een Whitemane Lion, waarna je de Loyal Sentry nogmaals kunt inzetten.
Combat damage vindt alleen plaats als er nog creatures in combat zijn om die damage te doen/krijgen. Als er geen creatures meer (in combat) zijn wordt er geen combat damage gedaan.
Loyal Sentry zal daarom niet vaak combat damage doen, aangezien hij meestal zichzelf opblaast voordat combat damage gedaan wordt. (En hij vervolgens te dood is om nog mee te doen met combat damage)
Uit jouw lijstje voorbeelden zou er alleen combat damage gedaan worden als beide beesten indestructible gemaakt werden. In dat geval blijven ze namelijk gewoon in combat en kunnen ze proberen elkaar de hersens in te slaan in de combat damage step. (Waarschijnlijk niet heel relevant aangezien ze beiden indestructible zijn en weinig meer om damage geven, maar kan nuttig zijn voor dingen als infect of lifelink.)
Als beide spelers Rescue op hun beest gooien zijn er geen beesten meer in combat, dus doen ze geen combat damage meer.
Als beesten regeneraten worden ze uit combat gehaald (is deel van regeneraten), dus zijn ze niet meer in combat en doen ze geen combat damage meer.
De ability van de sentry triggert in de declare blockers step zodra jij aanwijst welk creature je wil blocken. Voordat de combat damage gedaan wordt zullen beide creatures normaliter het loodje leggen. Overleven ze het echter allebei dan zal er gewoon combat damage gedaan worden. Het blinken van een creature zorgt er wel voor dat het creature niet meer in combat zit en die zal dus geen combat damage meer doen of krijgen.
Vraagje. Loyal Sentry wordt aangewezen als blocker van een aanvallende creature. Er gaat dan een destroy instructie op de stack. Beide spelers kunnen hierop reageren. B.v. door hun creature indestructible te geven, of een regeneration shield te activeren, of hun creature van de battlefield te halen. Dan resolvet de destroy instructie. Tenslotte komt combat damage, en dan telt de confrontatie tussen aanvaller en Loyal Sentry in principe mee (afhankelijk van de omstandigheden). Klopt dit ?
Deze target niet dus.
Blastoderm gaat ook dood
Als je een Blastoderm blockt met deze, gaan ze dan beide dood? Maw: target de ability van Loyal Sentry de Blastoderm wel of niet? Want die niet iets specifieks targetten, zoals Wrath of God, kunnen wel kaarten als Blastoderm slopen toch?
Effecten moeten altijd een bron hebben, en in dit geval is duidelijk dat de Sentry de bron van de vernietiging is. Als er een passief zou staan (are destroyed), wordt de bron onvermeld gelaten, en dat geeft alleen maar meer onduidelijkheid.
Dus als je een Wrath of God speelt, komt dat voor jou over alsof je een lightning bolt (oid) op alle creatures moet spelen? Ik denk dat je logica niet helemaal klopt.
Gaap. Dan bedoel ik, waar ik zei "If (....), (....) are destroyed." het volgende "When (....), (....) are destroyed." Zo goed?
Het gaat mij helemaal niet om dat woord when of if.
Ik had het erover dat er "destroy" ipv "are destroyed" staat, alsof ik als die conditie wordt gehaald dan met andere kaarten die beesten moet pogen te destroyen.
Dat levert wel een probleempje op met de regels zou ik zeggen.
When is nl. een triggered ability: wanneer x gebeurt, gaat y gebeuren.
(tenzij iemand er iets aan doet nog)
Met if heb je een replacement effect: als x zou gebeuren, gebeurt y ipv x. Dat zou in dit geval zorgen voor: if sentry blocks, instead destroy it and the creature it blocks. Maar hij blockt nog niks (want het blocken wordt immers vervangen), dus zou het iets moeten worden van: if sentry blocks, instead destroy it and the creature it was going to block.
Dat maakt het alleen maar ingewikkelder. Stel je ook eens voor als er een Echo Circlet ligt.
Het gekke is dar er staat: When (...), destroy (...).
Het zou logischer zijn als er stond If (....), (....) are destroyed.
Want zoals het er nu staat is het net, alsof ik bij die conditie, {=lightning bolts} op die kaarten moet gooien om ze te destroyen :$
gewoon indestructible geven
Als ik zo naar de kaart kijk en haar mogelijkheden, denk ik dat ik nog steeds liever een Path to Exile of iets dergelijks gebruik dan deze.
Yup, ik dacht alleen: ik maak het verhaal even compleet.
Daar heb je inderdaad gelijk in, ik heb daarin iets te snel geoordeeld. Ach ja, verder klopt het toch nog wel redelijk?
Creature - Human Soldier 1 / 1
When Loyal Sentry blocks a creature, destroy that creature and Loyal Sentry.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
3/16/2018
Loyal Sentry and the creature it blocks are destroyed before combat damage is dealt. The blocked creature is destroyed even if Loyal Sentry leaves the battlefield before its triggered ability resolves.
Decktips