Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Loyal Sentry

Serie: 10th Edition (10E)

Rarity: Rare 10th Edition Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
10th Edition
 -
0,75
 -
2,95
Elspeth vs Tezzeret
 5
0,35    
Masters 25
 -
0,15
 -
1,50
Starter 1999
 -
7,95    
Loyal Sentry | 10th Edition

Prijs:

€ 0,75

Uitverkocht

FOIL 

€ 2,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
30-4-2018 05:12:00

Je kunt je afvragen of het loont om twee mana open te houden, zodat je jouw blockende Loyal Sentry kunt redden middels een Whitemane Lion, waarna je de Loyal Sentry nogmaals kunt inzetten.

29-4-2018 21:52:00

Combat damage vindt alleen plaats als er nog creatures in combat zijn om die damage te doen/krijgen. Als er geen creatures meer (in combat) zijn wordt er geen combat damage gedaan.

Loyal Sentry zal daarom niet vaak combat damage doen, aangezien hij meestal zichzelf opblaast voordat combat damage gedaan wordt. (En hij vervolgens te dood is om nog mee te doen met combat damage)

Uit jouw lijstje voorbeelden zou er alleen combat damage gedaan worden als beide beesten indestructible gemaakt werden. In dat geval blijven ze namelijk gewoon in combat en kunnen ze proberen elkaar de hersens in te slaan in de combat damage step. (Waarschijnlijk niet heel relevant aangezien ze beiden indestructible zijn en weinig meer om damage geven, maar kan nuttig zijn voor dingen als infect of lifelink.)

Als beide spelers Rescue op hun beest gooien zijn er geen beesten meer in combat, dus doen ze geen combat damage meer.

Als beesten regeneraten worden ze uit combat gehaald (is deel van regeneraten), dus zijn ze niet meer in combat en doen ze geen combat damage meer.

29-4-2018 21:47:00

De ability van de sentry triggert in de declare blockers step zodra jij aanwijst welk creature je wil blocken. Voordat de combat damage gedaan wordt zullen beide creatures normaliter het loodje leggen. Overleven ze het echter allebei dan zal er gewoon combat damage gedaan worden. Het blinken van een creature zorgt er wel voor dat het creature niet meer in combat zit en die zal dus geen combat damage meer doen of krijgen.

29-4-2018 19:57:00

Vraagje. Loyal Sentry wordt aangewezen als blocker van een aanvallende creature. Er gaat dan een destroy instructie op de stack. Beide spelers kunnen hierop reageren. B.v. door hun creature indestructible te geven, of een regeneration shield te activeren, of hun creature van de battlefield te halen. Dan resolvet de destroy instructie. Tenslotte komt combat damage, en dan telt de confrontatie tussen aanvaller en Loyal Sentry in principe mee (afhankelijk van de omstandigheden). Klopt dit ?

20-5-2011 10:18:00

Deze target niet dus.
Blastoderm gaat ook dood

20-5-2011 10:16:00

Als je een Blastoderm blockt met deze, gaan ze dan beide dood? Maw: target de ability van Loyal Sentry de Blastoderm wel of niet? Want die niet iets specifieks targetten, zoals Wrath of God, kunnen wel kaarten als Blastoderm slopen toch?

6-11-2010 13:39:00

Effecten moeten altijd een bron hebben, en in dit geval is duidelijk dat de Sentry de bron van de vernietiging is. Als er een passief zou staan (are destroyed), wordt de bron onvermeld gelaten, en dat geeft alleen maar meer onduidelijkheid.

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-11-2010 13:29:00

Dus als je een Wrath of God speelt, komt dat voor jou over alsof je een lightning bolt (oid) op alle creatures moet spelen? Ik denk dat je logica niet helemaal klopt.

6-11-2010 13:14:00

Gaap. Dan bedoel ik, waar ik zei "If (....), (....) are destroyed." het volgende "When (....), (....) are destroyed." Zo goed?

Het gaat mij helemaal niet om dat woord when of if.
Ik had het erover dat er "destroy" ipv "are destroyed" staat, alsof ik als die conditie wordt gehaald dan met andere kaarten die beesten moet pogen te destroyen.

6-11-2010 13:08:00

Dat levert wel een probleempje op met de regels zou ik zeggen.
When is nl. een triggered ability: wanneer x gebeurt, gaat y gebeuren.
(tenzij iemand er iets aan doet nog)
Met if heb je een replacement effect: als x zou gebeuren, gebeurt y ipv x. Dat zou in dit geval zorgen voor: if sentry blocks, instead destroy it and the creature it blocks. Maar hij blockt nog niks (want het blocken wordt immers vervangen), dus zou het iets moeten worden van: if sentry blocks, instead destroy it and the creature it was going to block.

Dat maakt het alleen maar ingewikkelder. Stel je ook eens voor als er een Echo Circlet ligt.

6-11-2010 12:58:00

Het gekke is dar er staat: When (...), destroy (...).
Het zou logischer zijn als er stond If (....), (....) are destroyed.
Want zoals het er nu staat is het net, alsof ik bij die conditie, {=lightning bolts} op die kaarten moet gooien om ze te destroyen :$

6-11-2010 10:55:00

gewoon indestructible geven

29-8-2010 13:50:00

Als ik zo naar de kaart kijk en haar mogelijkheden, denk ik dat ik nog steeds liever een Path to Exile of iets dergelijks gebruik dan deze.

29-8-2010 12:18:00

Yup, ik dacht alleen: ik maak het verhaal even compleet.tongue smile

29-8-2010 12:17:00

Daar heb je inderdaad gelijk in, ik heb daarin iets te snel geoordeeld. Ach ja, verder klopt het toch nog wel redelijk?

Oracle

Creature - Human Soldier 1 / 1

When Loyal Sentry blocks a creature, destroy that creature and Loyal Sentry.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

3/16/2018
Loyal Sentry and the creature it blocks are destroyed before combat damage is dealt. The blocked creature is destroyed even if Loyal Sentry leaves the battlefield before its triggered ability resolves.

Decktips