Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Karn Liberated (BL)

Serie: Double Masters (2XM)

Rarity: Mythic Double Masters Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Double Masters
 -
24,95
 -
49,95
Double Masters (BL)
 -
49,95
 1
19,95
Modern Masters 2015
 -
29,95
 -
119,95
New Phyrexia
 -
59,95
 -
169,95
Ultimate Box Toppers
 -
94,95    
Ultimate Masters
 -
49,95
 -
50,65
Karn Liberated | Double Masters

Prijs:

€ 49,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 19,95 (1x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
6-4-2011 11:18:00

Tinker naar Karn krijg je dan

6-4-2011 11:16:00

Karn is een Planeswalker en kleurloos, twee hele belangrijke attributen voor zijn populariteit.

Zijn grootste drawback is zijn mana cost, die mogelijk gecompenseerd kan worden met snelle artifact mana. Wanneer dat gebeurt, in welke toernooi-gerichte format dan ook, zie ik de prijs wel skyrocketen.

Alleen jammer dat Karn geen artifact meer is. Het was erg flavourful als het wel was. Maar dan was het waarschijnlijk broken geweest.

6-4-2011 11:05:00

Voorop gesteld dat ik Karn een prima walker vind, wil ik graag een paar vergelijkingen maken:

Z'n +4 ability geeft de meeste loyalty van alle planeswalker abilities en het herhaaldelijk gebruik van deze ability kan er voor zorgen dat een tegenstander Karn nooit dood gaat krijgen. De ability op zich lijkt op die van Liliana Vess. Er zijn een hoop verschillen, maar belangrijk is dat Liliana goedkoper was en maar zelden gespeeld werd. Dit komt in mijn ogen niet omdat het alleen om d'r +1 gaat aangezien haar -2 ability ook zeer relevant is!

Z'n -3 ability is waarschijnlijk toch z'n meest interessante ability. Deze ability kan vergeleken worden met de +3 van Nicol Bolas, Planeswalker en de -2 van Gideon Jura. Gezien het feit dat deze "vergelijkbare" ability van de andere twee aan zware restricties wordt gelegd, kan worden gezegd dat hier de vergelijking redelijk ophoudt. Evengoed denk ik dat het handig is om hier even bij stil te staan; vergelijkbare abilities bestonden al. In het geval van Nicol Bolas werd deze niet gespeeld en in het geval van Gideon word deze hoofdzakelijk voor z'n +2 gespeeld.
Wat dat betreft is een betere vergelijking waarschijnlijk met Spine of Ish Sah en deze word maar zelden gespeeld terwijl het toch vaak een herbruikbare vindicate is (ok, voor 7 mana per keer...).

Waarschijnlijk zijn beide vergelijkingen niet helemaal eerlijk, maar ik hoop hiermee de abilities van Karn wat te relativeren. Van te voren is natuurlijk lastig te zeggen wat er met zo'n walker gaat gebeuren, maar ik verwacht dat Karn gewoon te duur zal zijn om op hoog niveau veel play te zien. Uiteraard is dit een top kaart voor oa Commander en verschillende Casual decks en daar zal dan ook vrij veel met deze kaart worden gespeeld.
Daarmee denk ik dat dit vooral een dure casual kaart zal worden en mijn schatting zou zo rond de 30 euro liggen...

6-4-2011 09:52:00

Ben het Maarten en Johan eens. Alleen de eerste ability is al fantastisch. Maar goed, deze PW gaat dus eigenlijk alleen om zijn eerste en tweede ability.

6-4-2011 07:29:00

Je hebt nooit gehoord van boter karnen?
Of karnemelk?
Ga je dat nou ook verzamelen?

On-topic: Ik denk echt dat deze geweldig wordt in EDH, maar in T2 ben ik er absoluut niet zeker van.. is heel erg veel, zeker als Hero of Oxid Ridge al als 'duur' qua manacost wordt aanschouwd..
EDH en Casual, dat zijn de formaten waardoor dit ding duur zal worden (en de planeswalker-hype natuurlijk).

6-4-2011 06:53:00

Woordenboek:

Karn:
Een ton welke met hand of motorisch aan het draaien wordt gebracht, waardoor de room tegen de inwendig aangebrachte schotten wordt geslagen en gaat boteren.

Alleen daarom zou ik al een playsetje willen!!

6-4-2011 03:09:00

Je restart hem anders. Wat je doet is namelijk gewoon de game opnieuw starten. Je leven wordt niet ineens 20, en je krijgt 7 nieuwe kaarten. Nee, je restart de game echt rigoreus. Dus ook de poisoncounters die je hebt gaan weg.

6-4-2011 03:04:00

is de game restart net als lich's mirror? dat als je 9 poison counters had, je er nog steeds maar 1 nodig hebt?

6-4-2011 02:10:00

Ik denk dat je hem toch echt voor de eerste 2 moet gebruiken, en dat hij daarvoor het nuttigst is. Die -14 is wat overkill is wat niet leuk.

6-4-2011 01:57:00

Ik snap niet helemaal waarom jullie je allemaal blind staren op de ultimate. Dit is een planeswalker die zichzelf redelijk goed kan beschermen met een +4 ability die zorgt voor cardadvantage en mocht hij hem niet veel aanvallen ook nog een -3 die threats rechtstreeks van het bord haalt.

Volgens mij heb je nog meer kans om te winnen als je hem gewoon zonder derde ability speelt, dan wanneer je kaarten uit je eigen hand gaat lopen exilen.

6-4-2011 01:47:00

... Het wordt met het uur slechter hier zeg

6-4-2011 01:45:00

heeft iemand een blik opener? ik wil dit blik wel openen

6-4-2011 01:10:00

@ Maarten: Thanks, ik doe m'n best

6-4-2011 01:07:00

Die's toch wel erg slecht.

6-4-2011 01:00:00

Idd! Deze kaart is erg zuur voor de tegenstander! Net zoals Karn(emelk)!

Oracle

Legendary Planeswalker - Karn 

+4: Target player exiles a card from their hand.
-3: Exile target permanent.
-14: Restart the game, leaving in exile all non-Aura permanent cards exiled with Karn Liberated. Then put those cards onto the battlefield under your control.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werkt het restarten precies?
Antwoord: Dit is uit de officiele FAQ:

* Karn's first and third abilities are linked. Similarly, Karn's second and third abilities are linked. Only cards exiled by either of Karn's first two abilities will remain in exile when the game restarts.

* A game that restarts immediately ends. The players in that game then immediately begin a new game. No player wins, loses, or draws the original game as a result of Karn's ability.

* In a multiplayer game (a game that started with three or more players in it), any player that left the game before it was restarted with Karn's ability won't be involved in the new game.

* The player who controlled the ability that restarted the game is the starting player in the new game. The new game starts like a game normally does:
-- Each player shuffles his or her deck (except the cards left in exile by Karn's ability).
-- Each player's life total becomes 20 (or the starting life total for whatever format you're playing).
-- Players draw a hand of seven cards. Players may take mulligans.
-- Players may take actions based on cards in their opening hands, such as Chancellors and Leylines.

* After the pre-game procedure is complete, but before the new game's first turn, Karn's ability finishes resolving and the cards left in exile are put onto the battlefield. If this causes any triggered abilities to trigger, those abilities are put onto the stack at the beginning of the first upkeep step.

* Creatures put onto the battlefield due to Karn's ability will have been under their controller's control continuously since the beginning of the first turn. They can attack and their activated abilities with {T} in the cost can be activated.

* Any permanents put onto the battlefield with Karn's ability that entered the battlefield tapped will untap during their controller's first untap step.

* No actions taken in the game that was restarted apply to the new game. For example, if you were dealt damage by Stigma Lasher in the original game, the effect that states you can't gain life doesn't carry over to the new game.

* Players won't have any poison counters or emblems they had in the original game.

* In a Commander game, players put their commanders into the command zone before shuffling their deck.

* The number of times a player has cast his or her commander from the command zone resets to zero. Also, the amount of combat damage dealt to players by each commander is reset to 0.

* If a player's commander was exiled with Karn as the game restarted, that commander won't be put into the command zone at the beginning of the game. It will be put onto the battlefield when Karn's ability finishes resolving.

* In a multiplayer game using the limited range of influence option, all players are affected and will restart the game, not just those within the range of influence of the ability's controller.

Vraag: Wow, Karn als Planeswalker...die zou ik wel als wallpaper willen hebben. Is die er?
Antwoord: Jazeker! hier kun je hem downloaden.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

8/7/2020
A game that restarts immediately ends the preceding game. The players in that game then immediately begin a new game. No player wins, loses, or draws the original game as a result of Karn’s ability.

8/7/2020
Players can’t move cards between their deck and sideboard before the new game.

8/7/2020
The player who controlled the ability that restarted the game is the starting player in the new game. The new game starts like a game normally does: Each player shuffles their deck (except the cards left in exile by Karn’s ability). Each player’s life total becomes 20 (or the starting life total for whatever format you’re playing). Players draw a hand of seven cards. Players may take mulligans. Players may take actions based on cards in their opening hands, such as those of Leylines.

8/7/2020
Karn’s first and third abilities are linked. Similarly, Karn’s second and third abilities are linked. Only non-Aura permanent cards exiled by either of Karn’s first two abilities will remain in exile when the game restarts.

8/7/2020
After the pregame procedure is complete but before the new game’s first turn, Karn’s ability finishes resolving and the cards left in exile are put onto the battlefield. If this causes any triggered abilities to trigger, those abilities are put onto the stack at the beginning of the first upkeep step.

8/7/2020
Permanents put onto the battlefield due to Karn’s ability will have been under the starting controller’s control continuously since the beginning of that player’s first turn. Creatures among them can attack and their activated abilities with T in the cost can be activated.

8/7/2020
Any permanents put onto the battlefield with Karn’s ability that entered the battlefield tapped will untap during their controller’s first untap step.

8/7/2020
No actions taken in the game that was restarted apply to the new game. For example, if you were dealt damage by Stigma Lasher in the original game, the effect that states you can’t gain life doesn’t carry over to the new game.

8/7/2020
Players won’t have any counters or emblems they had in the original game.

8/7/2020
In a multiplayer game, any player who left the game before it was restarted with Karn’s ability won’t be involved in the new game.

8/7/2020
If a player leaves the game, all cards that player owns leave as well. If you leave the game, the permanents you control from Karn’s ability are exiled.

8/7/2020
In a Commander game, each player puts their commander into the command zone before shuffling their deck, unless it was exiled with Karn. In that case, the commander remains in exile and will be put onto the battlefield when Karn’s ability finishes resolving.

8/7/2020
The number of times a player has cast their commander from the command zone resets to zero. The amount of combat damage dealt to players by each commander is reset to 0.

Decktips