Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Maelstrom Nexus

Serie: Double Masters (2XM)

Rarity: Mythic Double Masters Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Alara Reborn
 -
4,95
 -
24,95
Double Masters
 6
1,95
 -
2,95
Maelstrom Nexus | Double Masters

 Op voorraad 

€ 1,95 (6x)

 Kopen

FOIL 

€ 2,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
27-1-2014 13:52:00

ok tof, dankje guys!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-1-2014 13:50:00

Klopt helemaal. De ability doet zoveel als mogelijk. Als je doet wat er staat:

* exile cards from the top of your library until you exile a nonland card that costs less: Nu heb je je hele library ge-exiled.

* You may cast it without paying its mana cost: Je hebt geen kaart gevonden, dus je mag niks casten.

* Put the exiled cards on the bottom in a random order: Aangezien je je hele library ge-exiled had, stop je al die kaarten nu weer terug in een random-volgorde.

14-1-2014 13:46:00

nee, dan laat je alle kaarten van je deck een voor een zien en schud je deck terug.

14-1-2014 13:41:00

wat gebeurt er eigenlijk als je een spel cast met cmc 0 en het is je enige cmc 0 kaart in je deck? dan blijf je dus eeuwig zoeken? lijkt me niet, toch?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-12-2013 13:34:00

Ja, dat klopt.

De CMC van Catch // Release is 3 en 6.
3 is lager dan 5, dus voldoet hij.

Tijdens het casten mag je gewoon kiezen welke helft (er is geen link met waarom je Catch // Release vond) en kun je dus ook ervoor kiezen om Release te casten.

8-12-2013 13:28:00

dank je Xander,

als ik je verhaal lees, mag je ook release, zonder de manacost te betalen, casten als je Agrus Kos, Wojek Veteran cast.

klopt dit?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-12-2013 13:20:00

1) Fusen mag alleen vanuit je hand en hier cast je de kaart vanuit exile, dus mag je niet beide helften casten.

2) Een split card heeft een CMC lager dan 8, als een van beide helften (of beide) een lagere CMC heeft dan 8. De CMC van Catch // Release is 3 en 6. Allebei lager dan 8. Op het moment van casten kies je pas welke helft je wilt casten en dan is het niet relevant welke helft de lagere CMC had, dus je mag gewoon een van beide helften kiezen.

8-12-2013 11:43:00

Wat geburt er wanneer ik als eerste kaart een Fuse-kaart draai.

voorbeeld.

Ik speel als eerste kaart een Bringer of the Red Dawn

Ik cascade een Wear // Tear

Mag ik dan beide helften casten? de totale CMC is lager dan de CMC van de Bringer.
Op de fuse-kaaten staat tenslotte de term "from your hand".

Tweede vraag, stel als eerste kaart speel ik een Beacon of Tomorrows

Ik cascade een Catch // Release
De tatale CMC is te hoog, echter elke helft apart kan weer wel.
Kan/moet ik nu een van beide helften spelen of kan/moet ik door exilen?


edit:

vraag 2 :
5/1/2009 If you exile a split card with Cascade,
check if at least one half of that split card has a
converted mana cost that's less than the converted
mana cost of the spell with cascade. If so, you can
cast either half of that split card.


dus Ja, een helft spelen, zelf kiezen welke.


edit 2:

4/15/2013 In every zone except the stack, split cards have two sets of characteristics and two converted mana costs. If anything needs information about a split card not on the stack, it will get two values..


en nu weet ik het niet meer. zeggen jullie het maar.

21-12-2012 15:35:00

Oké, bedankt. Dus als ik het goed begrijp gaat het in de praktijk dan zo: Ik speel CAD, cascade naar een eerstvolgende spell van 2,1 of 0 CMC, (shuffle de resterende kaarten en leg ze van onder in m'n library), zoek 3 creature cards, shuffle en leg die bovenaan.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-12-2012 14:47:00

Als je Congregation at Dawn announcet, gaat die op de stack. De stack ziet er dan dus zo uit:


---TOP
Congregation at Dawn
---BOTTOM


Als je de cost en alles betaald hebt, dan telt hij als gecast en gaan triggers af die triggeren op het casten van een spell. Daarna ziet de stack er dus zo uit:


---TOP
cascade trigger
Congregation at Dawn
---BOTTOM

21-12-2012 14:40:00

Cascade triggers when you cast the spell, meaning that it resolves before that spell. If you end up casting the exiled card, it will go on the stack above the spell with Cascade.

21-12-2012 14:37:00

Als ik Congregation at Dawn speel met Maelstrom Nexus onder mijn controle, mag ik dan de volgorde dat de trigger/spell op de stack gaat kiezen? Zoniet, op welke volgorde gaan ze er dan op?

maty0 (8) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-11-2012 22:08:00

Thnx
Maakt hem een stuk nuttiger ^^

24-11-2012 21:34:00

Dat is natuurlijk alleen zo als je geen (non-land) kaarten speelt met CMC=0.

Ancestral Vision, Chrome Mox etc speel je daarmee dus gewoon!

24-11-2012 20:46:00

En random terugleggen ja Dus netto betekent het dat je je hele deck revealed aan je tegenstander, shuffled en teruglegt.

Oracle

Enchantment 

The first spell you cast each turn has cascade. (When you cast your first spell, exile cards from the top of your library until you exile a nonland card that costs less. You may cast it without paying its mana cost. Put the exiled cards on the bottom of your library in a random order.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

8/7/2020
This effect takes into account spells that were cast earlier in the turn before Maelstrom Nexus entered the battlefield, including any spells still on the stack. If you’ve already cast any spells that turn (including Maelstrom Nexus itself), this ability won’t give any of your spells cascade that turn.

8/7/2020
If the first spell you cast in a turn already has cascade, both cascade abilities will trigger separately. Deal with them one at a time: First one cascade ability will resolve, and you’ll cast the applicable card if you want. That new spell will resolve. Then the other cascade ability will resolve in the same way. Finally, the original spell will resolve.

8/7/2020
A spell’s converted mana cost is determined solely by the mana symbols printed in its upper right corner. If its mana cost includes X, take the chosen value of X into account. Ignore any alternative costs, additional costs, cost increases, or cost reductions.

8/7/2020
Cascade triggers when you cast the spell, meaning that it resolves before that spell. If you end up casting the exiled card, it will go on the stack above the spell with cascade.

8/7/2020
When the cascade ability resolves, you must exile cards. The only optional part of the ability is whether or not you cast the last card exiled.

8/7/2020
If a spell with cascade is countered, the cascade ability will still resolve normally.

8/7/2020
You exile the cards face-up. All players will be able to see them.

Decktips