Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Simic Charm

Serie: Commander Legends (CMR)

Rarity: Uncommon Commander Legends Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander Legends
 -
0,30    
Gatecrash
 -
0,50
 -
3,95
Simic Charm | Commander Legends

Prijs:

€ 0,30

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
22-6-2013 14:35:00

Nee je kopieert de modus mee. Dus of je bouncet alles wat je mag targetten, of je geeft alles +3/+3 wat je mag targetten.

22-6-2013 14:32:00

Vraag:
Stel ik heb een Ink-Treader Nephilim liggen en er zijn ook wat andere monsters in het spel. Kan ik dan al mijn creatures +3/+3 geven en alle creatures van de tegenstander(s) terug op hand laten nemen?

25-1-2013 15:25:00

Gh,
Control kan nu nooit winnen van aggro decks tenzij ze meerdere wogs pakken. En als de aggro speler dan ook nog een 2e charm heeft of een snapcaster dan is het voorbij.
Sphinx decks kunnen er niet van winnen omdat aggro decks niets geven om die cardadvantage. Meestal winnen aggro decks terwijl het control deck Nog 5+ kaarten heeft. Als ze een antwoord hebben op de wog is het gewoon voorbij tenzij ze terminus miraclen.
Simic charm is wel insane tegen oblivion ring zodat ze hun eigen permanent moeten targetten.

25-1-2013 14:11:00

Enige effect van deze waar ik wel 2 mana voor zou betalen is de hexproof. Dat ga je nergens vinden voor 1 mana. Giant Growth en Unsummon wel. Dan is het mooi dat je 3 opties hebt.

Boros Charm is beter wat ik wel jammer vind want Boros heeft als zoveel goede kaarten gekregen. Allemaal efficiente creatures voor de manacost en dan met Battalion erbij.

Dimir daarentegen betaalt 4 mana om een kaart te pakken en dan hopelijk nog 2 x te kunnen cipheren om de kaart eindelijk rendabel te maken.

25-1-2013 13:33:00

Zullen we het er níét op houden dat ze allebei ongeveer even goed zijn? Simic Charm is best speelbaar maar zoals Erwin al zei, Boros Charm heeft drie relevante effecten die allemaal op twee mana kaarten zouden kunnen staan, simic charm ook maar ze zijn allemaal eigenlijk een beetje te duur (zoals bij iedere charm, normaliter) wat hem dus objectief gezien al minder maakt.

25-1-2013 13:01:00

Zullen we het er op houden dat ze beide ongeveer even goed zijn? Alleen in andere scenario's.
Dan zijn we af van het gekibbel van "nee deze is beter, nee deze is beter".
Want door het laatste stukje in de post van GH heb ik een beetje het idee dat hij zich aangevallen voelt, omdat Erwin op een duidelijke manier laat weten waarom HIJ de Boros Charm zo goed vind.
Het laatste zinnetje van GH bijvoorbeeld: "Het lijkt me geen slecht idee als JIJ dingen eens rationeel bekijkt. ", was niet nodig.
Erwin zei dat denk ik alleen maar omdat mensen naar de kaart kijken en dan zo goed als direct roepen "OH! Dit is de beste Charm!".

Just my 2 cents. (always wanted to say that...)

25-1-2013 11:36:00

@ GH

Bij het punt mass hexproof, staat bij de Detention Sphere may, de tegenstander die Ds cast hoeft niks te exilen.

Neemt niet weg dat zn Detention Sphere nogal nutteloos wordt in de meeste gevallen

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-1-2013 11:08:00

Nee.

Indestructible werkt tegen destroy-effecten en lethal damage.

Supreme Verdict is een destroy-effect.

Conclusie: Indestructible werkt tegen Supreme Verdict.

25-1-2013 10:45:00

@erwin

je zei dat de Boros Charm je permanents industructable maakt zodat een Supreme Verdict niet meer werkt.
maar de laatste keer dat ik gehoord heb worden door een global destroy effect industructables ook gewoon vernietigt toch?

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-1-2013 23:51:00

Laat ik mijn mening dan ook maar onderbouwen, ey?

Waarom ik Simic Charm de beste Charm vind is als volgt.

Unsummon
Geeft je Tempo. Disrupt Batallion. Redt je creature van een eventuele Boardwipe, of van negatieve Aura's. Tevens kan het Evolve opnieuw laten triggeren, of een random ETB effect.

Giant Growth
Versnelt je klok. Helpt jouw Creature te overleven mocht het geblocked worden door een sterker Creature, en kan het misschien doden. Beschermt tegen bepaalde Damage spells; Overloaded Mizzium Mortars anyone?

• Mass Hexproof.
Beschermt een belangrijke permanent.. Zorgt ervoor dat de tegenstander iets van zichzelf moet exilen met Detention Sphere / Oblivion Ring. (Speel Charm als Sphere / Ring op de stack ligt.) and so forth.

De veelzijdigheid die deze Charm heeft is wat hem goed maakt. Net zoals Azorius Charm/Izzet Charm. Ze hebben allen opties die vrijwel ALTIJD relevant zijn.

Boros Charm is zeker geen slechte Charm, en ik begrijp dat sommige hem beter vinden dan Simic, en dat is prima. Zelf heb ik liever een Charm die in vrijwel alle situaties goed kan zijn, dan alleen in bepaalde.

In MIJN mening is Simic het beste, in iedergeval van GTC.

@Erwin:
Boros Charm gaat geen Sphinx decks platleggen. Je hebt de lifegain dan wel teniet gedaan maar dan moet je nog steeds dealen met de +3 CA. Die ze hebben gekregen. Waar misschien zelfs een sweeper inzit. Waar is je Boros Charm nu? Inderdaad. Je zei ook dat Boros Charm control mogelijk onspeelbaar maakt. Het lijkt me geen slecht idee als JIJ dingen eens rationeel bekijkt.

24-1-2013 14:18:00

Simic Charm is ook zeker een hele sterke kaart. Unsummon, Giant Growth en anti-removal is gewoon heel veelzijdig en het zijn ook allemaal effecten die een hele kaart waard zijn.

24-1-2013 14:15:00

Klopt, maar zij discussieerden over de 'beste' charm.

24-1-2013 14:09:00

Sure, dat de Boros Charm zo goed is maakt de andere nog niet slecht

24-1-2013 14:09:00

De Boros Charm kan je permanents (dus niet alleen je creatures) indestructible maken, dat is echt achterlijk goed om een board positie te winnen over je tegenstander. Of om vrijuit aan te vallen met je weeniehorde. Of...noem maar op. Die andere twee is gewoon de kers op de taart, al vind ik het double strike geven beduidend het zwakste van de drie.

Simic Charm lijkt wel een beetje op de Boros Charm maar is veel gelimiteerde in 'scope', dwz bereik van zijn effect. Je redt er over het algemeen per keer namelijk maar één permanent/creature mee.

24-1-2013 14:01:00

Op momenten als dit mis ik die like knop toch wel een beetje
GH lijkt een zacht plekje in zijn hart te hebben voor zwakke/vreemde kaarten maar inderdaad, objectief gezien is Boros charm gewoon by far de beste van de tien charms en wmb een van de beste kaarten in deze set, period.

Ik zou Simic Charm nog altijd pakken in een draft though

Oracle

Instant 

Choose one -
- Target creature gets +3/+3 until end of turn.
- Permanents you control gain hexproof until end of turn.
- Return target creature to its owner's hand.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

2013-01-24 - wotc
If you choose the second mode, only permanents you control when Simic Charm resolves will gain hexproof. Permanents that come under your control later that turn will not.

Decktips